با آینه ای آشنا شوید که فقط با لبخند شما کار می کند

با آینه ای آشنا شوید که فقط با لبخند شما کار می کند

اخیرا یک آینه های‌تِک جالب، ویژه‌ی بیماران سرطانی طراحی و عرضه شده که فقط با لبخند اشخاص کار می کند.

این فناوری که شبیه یک تخته صاف و مسطح به‌نظر می رسد، در واقع به یک آینه، دوربین داخلی و مواد مات‌کننده مخصوصی که به واسطه یک نرم‌افزار تغییر هویت می‌دهند، مجهز است. نرم‌افزار تشخیص چهره داخل این وسیله جاسازی شده و به محض تشخیص لبخند در چهره فردی که به تخته نگاه می کند، آینه را نمایان می کند.

این آینه به دو حالت رومیزی و دیواری قابل نصب و استفاده است. اما نکته قابل اشاره در مورد آن، قیمت سرسام‌آوری است که دارد: ۲ تا ۳ هزار دلار!

ایده اصلی ساخت این محصول وقتی به ذهن «برک ایلهان» رسید که یکی از اعضای نزدیک خانواده اش به بیماری سرطان مبتلا شد. این امر موجب گشت تا وی تمرکز اصلی خود را بر تولید محصولاتی بگذارد که موجب خوشحالی این بیماران می وشد و به نفع آن هاست.

ایلهان در این مورد گفته: «وقتی او برای اولین بار متوجه این موضوع شد، گفت برایش بسیار سخت است که به آینه نگاه کند زیرا می دانست که سرطان دارد. شور و حال چهره ما در چگونگی احساساتمان موثر هستند. اگر ماهیچه های صورت را به حالت خنده بکشیم، مغز تصور می کند اتفاق خوبی روی داده و در نتیجه احساس شادی پیدا خواهید کرد.»

این طراح صنعتی ترک‌تبار، در دانشگاه هنرهای بصری نیویورک تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته گرفته است. وی برای طراحی این آینه، چندین هفته از بیمارستان بیماران سرطانی دیدن و با بیماران و دکترها صحبت کرده است. در نتیجه این کار، متوجه شده که حمایت های اجتماعی و روحی در روند بهبود هر چه بیشتر بیماری بسیار موثر خواهد بود.

ایلهان برای طراحی و توسعه این طرح دو سال زمان صرف کرده تا به اجبار هم که شده لبخند را روی لب فرد بیاورد و حس خوب و مثبت را به وی تلقین نماید. جالب است بدانید که خندیدن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و حتی برخی از دانشمندان ادعا کرده اند که خنده موجب افزایش طول عمر افراد نیز می شود.

در آخر اشاره کنیم که به دلیل گزاف بودن قیمت نهایی این آینه، تعداد محدودی از آن ساخته و عرضه شده است. به همین خاطر، در حال حاضر برای این طرح در وب سایت جمع‌سپاری کیک‌استارتر کمپینی برپا شده تا در صورت گردآوری پول کافی، بتوان قیمت نهایی را تا ۵۰۰ دلار کاهش داد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود