مجموعه تصاویری از زندگی عادی مردم سوریه در دل جنگ های داخلی

مجموعه تصاویری از زندگی عادی مردم سوریه در دل جنگ های داخلی

یک عکاس به نام «کریتسین لیندگر» در سفر اخیر خود به کشور سوریه، تصاویری به ثبت رسانده که با آنچه رسانه ها از وضعیت این کشور نمایش می دهند، بسیار متفاوت است.

این هنرمند در رابطه به سفر دو هفته پیش خود به کشور جنگ‌زده سوریه این طور گفته: «چندین هفته منتظر دریافت ویزای سفر ۱۰ روزه به سوریه بودم که سرانجام، چند هفته پیش این اتفاق افتاد و من بالاخره از شهرهای دمشق، حلب و شهر ساحلی تراتوس دیدن کردم.»

وی همچنین ادامه داده: «با اینکه ویرانی های گسترده ای در این شهرها به چشم می خورد، اما به اندازه ای نیست که رسانه ها به تصویر می کشند و در بیشتر مناطق، مردم به زندگی عادی خود مشغول هستند. تقریبا همه سوپرمارکت ها مملو از مواد غذایی تولید داخل و خارج بودند و مردم در روزهای آخر هفته به جشن و تفریح خود می پرداختند.»

در این رابطه بد نیست اشاره کنیم که جنگ در سوریه از ماه مارس سال ۲۰۱۱ و با شروع اعتراضات و ناآرامی هایی ضد بشار اسد آغاز شد؛ جنگی که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار تن و آواره شدن نیمی از جمعیت کشور سوریه شده است.

آنچه در سال ۲۰۱۱ با ناآرامی و اعتراضاتی در کشور سوریه آغاز شد، به تدریج و رفته رفته به یک جنگ تمام عیار داخلی در این کشور تبدیل شده که گروه های داخلی، قدرت های منطقه ای و حتی قدرت های جهانی را در حال حاضر درگیر خود کرده است.

خانم لیندگر از زندگی روزمره مردم سوریه در ۱۰ روز حضورش در این کشور عکاسی کرده و در وب‌سایت خود با دیگران به اشتراک گذاشته است.

در همین راستا از شما دعوت می کنیم تا در ادامه گوشه ای از این عکس ها را تماشا کنید. همراهمان باشید.

منبع: boredpanda
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امید آبان ۱۴, ۱۳۹۶

    انگار هیچ چیزی نمیتونه زندگی رو متوقف کنه. همیشه زندگی جریان داره…

    • نغمه تیر ۲۶, ۱۳۹۸

      دقیقا همینطوره
      زندگی در جریانه