مجموعه ای از عکس های رنگی و کمتر دیده شده از جنگ جهانی دوم

مجموعه ای از عکس های رنگی و کمتر دیده شده از جنگ جهانی دوم

موزه سلطنتی جنگ (IWM) اخیرا کتابی از عکس های رنگی مربوط به جنگ جهانی دوم منتشر کرده است که بسیاری از آن ها برای اولین بار پس از ۷۰ سال ارائه می شوند.

همه این عکس ها نسخه اصلی هستند و هیچگونه رنگ یا ویرایشی در آن ها اعمال نشده است. در تصویر زیر، زن دیده بانی را مشاهده می کنید که در سایت پدافند هوایی مشغول خدمت رسانی است. این عکس در دسامبر سال ۱۹۴۲ میلادی گرفته شده. در آن زمان حضور زنان در خط مقدم جبهه های جنگ چندان مرسوم نبود.

زن دیده بان در سایت پدافند هوایی

کیفیت عکس ها بر جا مانده از جنگ جهانی دوم نشان می دهد که فیلم این عکس ها در آن زمان کیفیت بسیار خوبی داشته است. تمامی تصاویر به سفارش وزیر اطلاعات بریتانیا گرفته شده اند که در آن زمان به مقدار کمی فیلم کداکروم دسترسی پیدا کرده بود. آن ها تصمیم می گیرند تا این فیلم ها را در اختیار عکاسان رسمی و حرفه ای خود قرار دهند از چند منطقه گوناگون عکاسی نمایند.

گفتنی است که مجموعا ۳ هزار عکس گرفته شده اما تمامی آن ها سالم باقی نمانده اند. تقریبا نیمی از این فیلم ها گم شده و معلوم نیست کجا هستند و تصاویر باقی مانده هم در سال ۱۹۴۹ میلادی در آرشیو موزه نگهداری شدند. تعدادی از این عکس ها نیز اخیرا، پس از ۷۰ سال برای اولین بار منتشر شده و به نمایش عمومی گذاشته شدند.

این عکس، سرباز آلفرد کمپین از گردان ششم پیاده نظام دورهام لایت را نشان می دهد که در حال تمرینات آموزشی در بریتانیاست. تاریخ عکس: مارس ۱۹۴۴ میلادی. آفتاب‌سوختگی در صورت این مرد به خوبی دیده می شود و نشان می دهد که زمان زیادی را به تمرین در بیابان اختصاص داده است. این سرباز در جزیره نرماندی کشته شد اما خاطره اش با این عکس برای همیشه جاویدان گشت.
شهروندان هلندی پس از آزادسازی ادینهاون توسط نیروی هوایی در سپتامبر ۱۹۴۴ میلادی در حال جشن و پایکوبی در خیابان ها هستند. جذابیت این عکس رنگ های نارنجی زیبایی است که در گوشه و کنار تصور به چشم می خورند. در عکس های سیاه و سفید قدیمی هرگز نمی شد چنین رنگی را دیده و لمس کرد.
لوتنانت ورون آر ریچاردز از سیصد و شصت و یکمین گروه پرواز سوار بر موستانگ P-51D خود که با نام Tika IV نیز شناخته می شود را می بینید که در ماموریت اسکورت بمب‌افکن‌ها در سال ۱۹۴۴ میلادی است.
رئیس D-Day، ژنرال دوایت دی آیزنهاور و فرماندهان ارشدش در دفتر مرکزی مجتمع عالی در شهر لندن – فوریه ۱۹۴۴
پرستاران و مجروحان نیروهای هوایی در بیمارستان سلطنتی شاهدخت مری در بوکینگهام شایر در اوت ۱۹۴۳ میلادی. این بیمارستان در سال ۱۹۲۷ افتتاح شد و بیش از ۲۰ هزار فرمانده در طول جنگ در آنجا تحت درمان قرار گرفتند.
گردان ششم ارتش در حال تمیز کردن لوله پرتاپ توپ تانک هستند. این عکس در تونس در می سال ۱۹۴۳ میلادی گرفته شده است.
بمب‌افکن‌های لانکستر در حال تکمیل در کارخانه مونتاژ قطعات در وودفورد در نزدیکی منچستر را در سال ۱۹۴۳ میلادی مشاهده می کنید. تعدادی از ۱۲۵ هزار هواپیمای انگلستان در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و جالب است بدانید که نیمی از نیروهای ارتش را در آن زمان، زنان تشکیل داده بودند.
سربازان هنگ میانه در توپخانه سلطنتی در حال خدمت رسانی در کشور ایتالیا – سپتامبر ۱۹۴۳ میلادی
سربازان چترباز آماده پرش از  RAF Dakota در ویلتشایر – آوریل ۱۹۴۴ میلادی
رئیس سرویس دفاع داخلی در حال بررسی خسارات وارده به ساختمان ها در هالبورن در لندن است. بیشتر روسای این سرویس به صورت داوطلبانه خدمت رسانی می کردند. گفتنی است که یکی از ۶ مدیر این سازمان زن بود.
یکی از خلبان های ارشد جنگنده های سرویس دفاع داخلی موسوم به جانی جانسون به همراه سگش سالی در نرماندی – جولای ۱۹۴۴
سپهبد سر برنارد مونتگومری در حال توضیح دادن استراتژی متفقین به شاه جرج ششم در کاروان ارتش در کشور هلند است – اکتبر ۱۹۴۴
سربازان بریتانیایی در حال تماشای کاریاتیدس در آکروپلیس در آتن هستند – ۱۹۴۴

منبع: cnn
یک نظر

ورود