کاربران ایرانی از مجری زن مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ خواستند تا لباس پوشیده بپوشد

کاربران ایرانی از مجری زن مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ خواستند تا لباس پوشیده بپوشد

باز هم کاربران همیشه در صحنه ایرانی در شبکه‌های اجتماعی حضور به‌هم‌رسانده و این‌بار به سراغ یکی از مجری‌های مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رفتند. اگر فوتبالی باشید، حتما حدس زده‌اید که منظورمان کدام یک از دو مجری برگزیده از سوی فیفاست؛ «ماریا کوماندنایا»، خبرنگار ورزشی روسیه.

قرار است ماریا کوماندنایا به همراه گری لینه‌کر مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی روسیه باشد که روز جمعه اول دسامبر (۱۰ آذر) در مسکو برگزار می‌شود. از این رو، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همه تلاش و خلاقیت خود را به‌کار گرفته و در پیام‌هایی به این مجری توصیه کرده‌اند که در زمان اجرای این مراسم به نوعی لباس بپوشد تا بینندگان ایرانی بتوانند بدون سانسور مراسم قرعه کشی جام جهانی را از تلویزیون تماشا کنند.

به‌‎طور مثال، یکی از کاربران در اینستاگرام گفته: «در صورت امکان، آیا می‌توانید برای این مراسم، لباس مناسبی انتخاب کنید که ما بتوانیم این برنامه را تماشا کنیم؟»

کاربر دیگری در پیامی اینستاگرامی نوشته: «خواهرم، لطفا درمورد حجابت دقت کن. ما می‌خواهیم که مراسم قرعه کشی جام جهانی را بدون سانسور از تلویزیون تماشا کنیم.»

کاربران توییتر هم به این انتخاب واکنش نشان داده‌اند، یکی از کاربران در توییتی گفته: «لطفا لباس مناسبی بپوشید که در هر فرهنگی قابل قبول باشد. مرسی»

در تصاویر زیر می توانید گوشه‌ای از این کامنت‌ها را در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کنید.

لازم به یادآوری است که در جریان مراسم قرعه کشی جام جهانی در سال ۲۰۱۴، تلویزیون ایران بخش‌های زیادی از پوشش زنده این مراسم را به دلیل لباسی که مجری زن برزیلی این مراسم برتن داشت، سانسور کرد.

آشنایی بیشتر با مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ما ایرانی‌ها، «ماریا کوماندنایا» را کمی پس از مصاحبه‌اش با سردار آزمون، فوتبالیست تیم ملی ایران، شناختیم. او حالا به‌واسطه معرفی‌اش به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی جام جهانی بار دیگر در کشور مطرح شده است.

ماریا کوماندنایا در کنار سردار آزمون

کوماندنایا ماه گذشته عکسی از خودش را در حالی که در کنار سردار آزمون در مسجدی در شهر کازان نشسته در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. در این تصویر او با حجاب در کنار فوتبالیست ایرانی دیده می‌شود. کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این عکس به خانم کوماندنایا یادآوری کرده‌اند که چنین پوششی در جریان مراسم قرعه کشی امکان تماشای کل مراسم را برای اولین بار به فوتبال‌دوستان ایرانی می‌دهد.

خبرنگار ورزشی مشهور کشور روسیه در مورد انتخاب خود به‌عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفته: «زمانی که فیفا اعلام کرد من به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی نهایی جام جهانی انتخاب شده‌ام، بسیار هیجان‌زده شدم. این افتخار بزرگی برای من بود. بنابراین فیفا مصاحبه‌ای با من انجام داد. آنها نیاز به ارزیابی مهارت زبان انگلیسی و سطح آگاهی من از فوتبال داشتند. سپس ایمیلی دریافت کردم که حاوی خبری باورنکردنی بود. از آن هنگام در پوست خود نمی‌گنجم.»

کوماندنایا از وقتی ۱۷ساله بوده در روزنامه‌های ورزشی کار کرده‌است. او گفته خبرنگار ورزشی بودن در زندگی برایش مانند یک سفر عالی و بزرگترین هیجان بوده است و اکنون منجر به این شده که روی یک صحنه با گری لینه‌کر و سایر ستارگان استثنایی فوتبال حضور داشته باشد. برای این هم از فیفا و کمیته برگزاری مسابقات روسیه تشکر کرده است.

«گری لینه‌کر»، فوتبالیست سابق و مجری مشهور انگلیسی

«گری لینه‌کر»، فوتبالیست سابق و مجری مشهور انگلیسی است که به‌همراه ماریا کوماندنایا از سوی فیفا به‌عنوان مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که ۱۰ آذر برگزار می‌شود، انتخاب شده است. لینه‌کر چندان نیازی به معرفی ندارد و واکنش‌های گاه و بیگاه این مجری مطرح انگلیسی او را همیشه در رسانه‌ها به یک چهره فعال فوتبالی تبدیل کرده است.

گری لینه‌کر در تیم‌های انگلیسی لستر سیتی، اورتون، تاتنهام و بارسلونا اسپانیا بازی کرده است. او در جام جهانی ۱۹۸۶ با ۶ گل زده به عنوان بهترین مهاجم شناخته شد. لینه‌کر در جام جهانی ۱۹۹۰ به انگلیس جهت صعود به مرحله نیمه‌نهایی کمک زیادی کرد. سابقه ۸۰ بازی ملی در انگلیس دارد و ۴۸ گل به ثمر رساند. با این سابقه باید لقب اسطوره فوتبال انگلیس که کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ را به دست آورده است رانیز به وی داد.

گری لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلیس که کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ را به دست آورد

لینه‌کر بعد از انتخاب به عنوان مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی گفت: «من خیلی خوش‌شانس بودم که در دو دوره جام جهانی حضور داشتم و حالا این فرصت را دارم تا در یک تورنمنت دیگر در نقشی جدید در جام جهانی باشم.»

تیم ملی ایران هم در جام جهانی روسیه حضور دارد. این دومین صعود متوالی تیم ملی ایران به جام جهانی است.

۳ نظر

ورود

  • amin morovati آذر ۵, ۱۳۹۶

    وحید آنلاین یه نیمچه مقاله عالی در اینباره شیر کرده. تو این مقاله مفهومی رو مطرح میکنه به عنوان لجبازی اقلیت. خیلی جالبه. خوندش هم حتما توصیه میشه

  • یوسف آذر ۵, ۱۳۹۶

    خیلی جالبه اون کاربری که گفته حجاب رو رعایت کن خودش تو عکس پروفایلش حجابش رو رعایت نکرده.

  • خودم آذر ۵, ۱۳۹۶

    یک شاعری بود میگفت مرض عادی میشه واسه جماعت بیمار!
    حالا حکایت این آدم هاست!