چرا هنگام پرواز باید موبایل را در حالت Airplane قرار داد؟

چرا هنگام پرواز باید موبایل را در حالت Airplane قرار داد؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا هنگام پرواز با هواپیما باید موبایل را روی «حالت پرواز» قرار دهیم؟ بسیاری از افراد تصور می کنند که امواج تلفن همراه در سیستم مسیریابی هواپیماها اختلال ایجاد می کند و به همین خاطر از مسافران خواسته می شود تا موبایل خود را در حالت نیمه فعال بگذارند تا هیچ سیگنالی از آن منتشر نشود.

اما دلیل اصلی انتخاب Airplane هنگام پرواز چیز دیگری است که در ادامه توضیح داده ایم.

با اینکه خلبان ها ادعا می کنند که امواج و سیگنال های تلفن های هوشمند مسافران می تواند در سیستم مسیریابی آن ها اختلال ایجاد کند، اما باید بدانید که این امر هرگز به لحاظ علمی و تجربی تایید نشده است. البته باید اشاره کنیم، اینکه تاکنون هیچ مشکلی ناشی از تداخل سیگنال های موبایل و هواپیما پیش نیامده، به این مفهوم نیست که در آینده هم هرگز چنین اتفاق روی نخواهد داد!

به گفته برخی خلبان ها، این ادعا با اینکه سال هاست مطرح می شود، اما در صحت آن شبهه هایی وجود دارد.

اما دلیل اصلی قرار دادن موبایل روی «حالت پرواز»، قانونی است که «کمیسیون ارتباطات فدرال» تصویب کرده است تا به موجب آن از ایجاد هرگونه اختلال رادیویی در شبکه های تلفن های همراه بر روی زمین پیشگیری شود. 

به این مفهوم که در ارتفاع ۴۰ هزارپایی از سطح زمین (۱۲ هزار متری)، تلفن های همراهِ فعال ممکن است از چندین برج مخابراتی گوناگون سرویس دریافت کنند که این امر می تواند منجر به ایجاد ترافیک در شبکه های مخابراتی در روی زمین و اختلال در ارائه سرویس بشوند.

برخی از شرکت های هوایی، در هواپیماهای برگزیده خود گیرنده های تلفن همراه دارند. بنابراین، در پروازهای ویژه، مسافران امکان و اجازه برقراری تماس تلفنی و ارسال و دریافت پیامک را خواهند داشت. همچنین آن ها می توانند به وای فای داخلی هواپیما نیز وصل شده و از اینترنت هم بهره بگیرند.

البته گفتنی است که بیشتر هواپیمایی ها اجازه برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت را حین پرواز به مسافران نمی دهند.

به طور مثال آمریکن ایرلاینز در قوانین سفرهای هوایی خود به مسافران یادآور شده که: «برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق پروتکل های اینترنتی در طول پرواز مجاز نیست.»

ویرجین امریکا و یونایتد ایرلاینز نیز نوشته اند: «به منظور حفظ امنیت و راحتی مسافران، VoIP و چت تصویری در طول پرواز ممنوع است.»

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود