بزرگ‌ترین هتل جهان در شهر مقدس «مکه» افتتاح می شود

بزرگ‌ترین هتل جهان در شهر مقدس «مکه» افتتاح می شود

جدیدترین مگا هتل عربستان سعودی با امکانات فوق‌العاده زیاد و طراحی بی‌نظیر در مقدس‌ترین شهر جهان یعنی «مکه» در حال ساخته شدن است.

این پروژه پس از تکمیل، ۱۰ هزار اتاق در مساحتی بالغ بر ۱.۴ میلیون متر مربع و ۷۰ رستوران خواهد داشت تا زائران خانه خدا از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای جهان در این محل به استراحت بپردازند.

بد نیست اشاره کنیم که «مگا هتل»، نوعی مقصد اقامتی است که در یک ساختمان بزرگ و شیک، انواع و اقسام خدمات همچون کافه، رستوران، مرکز خرید، شهربازی، اتاق و هتل و سرویس های این‌چنینی دارد. به طور کلی، به یک مجموعه اقامتی شیک و وسیع گفته می شود.

نمای هتل «ابراج کودای» به شکل قلعه های قدیمی طراحی شده و دارای ۱۲ برج است و ۴۵ طبقه دارد. در بالاترین نقطه از برج مرکزی، بزرگ‌ترین گنبد جهان جای خواهد گرفت. در اطراف این گنبد، ۵ باند فرود هلی کوپتر در نظر گرفته شده است.

بزرگ‌ترین هتل جهان همچنین، دارای ایستگاه اتوبوس، فود کورت و مراکز خرید تجاری در طبقات پایینی خود خواهد بود. جالب این است که در بخش گنبدی این هتل، یک سالن رقص بزرگ ساخته خواهد شد. همان طور که انتظار می رود، طراحی داخلی این هتل بسیار شیک و اعیانی در نظر گرفته شده است.

مدل سه‌بعدی از هتل«ابراج کودای»

مگاهتل «ابراج کودی» در فاصله ۲ کیلومتری از کعبه‌ی مقدس واقع شده است و جدیدترین تلاش سعودی ها برای تبدیل این منطقه به «منهتن» خاورمیانه بشمار می رود.

در طول سال های گذشته، شهر مکه دستخوش تغییرات گسترده ای بوده و ساخت و سازهای عظیمی در آن صورت گرفته است. از جمله می توان به مجموعه هتل های «ابرج البیت» اشاره کرد که دارای ۷ آسمان‌خراش است و چشم‌اندازی به کعبه دارد.

هتل «برج ساعت رویال مکه» که بزرگ ترین ساعت جهان در نوک آن ساخته شده است.

یکی دیگر از هتل های بزرگ مکه، «مکه رویال کلاک تاور» با ۶۰۱ متر ارتفاع، سومین ساختمان بلند جهان و پنجمین سازه مستقل جهان نیز هست. این آسمان‌خراش، بزرگ ترین ساعت دنیا را نیز در بلندترین بخش خود جای داده است. در شب، صفحه ساعت کاملا روشن و نورانی است و از فاصله ۳۰ کیلومتری دیده می شود. این ساعت ۴۳ متر قطر دارد.

مگاهتل «ابراج کودی» در فاصله ۲ کیلومتری از کعبه‌ی مقدس واقع شده است

این ساعت را مهندسان آلمانی و سوئیسی طراحی کردند و گفته می‌شود که کل پروژه حدود ۸۰۰ میلیون دلار هزینه در برداشته است.

مگاهتل «ابراج کودی»

شاید بد نباشید بدانید که مراحل ابرج البیت بسیار جنجالی بود و سروصدای زیادی به پا کرد. برای توسعه این طرح، مسئولین یک قلعه باستانی که به دوران عثمانی در قرن ۱۸ میلادی تعلق داشت را به همراه تپه کناری آن تخریب کردند تا این پروژه بنا شود. قلعه اجیاد در سال ۱۷۸۰ میلادی تحت امر دولت عثمانی ساخته شد تا از کعبه در برابر راهزانان و مهاجمان محافظت نماید.

معمار ابرج البیت که در مجاورت مسجدالحرام ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ بازگشایی شد، شرکت دارالهندسه است. هزینه ساخت این سازه حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریکا اعلام شده است.

هزاران چادر اقامتی در شهر مینا در نزدیکی مکه بنا برپا شده تا پذیرای زائران خدا باشد.

از دیگر پروژه های ساختمانی در حال احداث در شهر مکه می توان به «جبل عمر» اشاره کرد که دارای ۴۰ برج مسکونی است که گنجایش ۱۶۰ هزار زائر را خواهند داشت. همچنین فضایی برای عبادت و نمازگزاری در حدود ۲۰۰ هزار مسلمان را نیز داراست.

مسجد جامع مکه با صرف هزینه ای معادل ۵۰ میلیارد دلار آمریکا قرار است به لحاظ وسعت دو برابر شده و به سالن ها، شبستان ها و محراب های آن افزوده شود تا به جای ۳ میلیون نفر، گنجایش ۷ میلیون نفر را داشته باشد.

این تصویری است که قرار است بخش شمالی مسجد جامع مکه به شکل آن تغییر کند. کعبه را در گوشه سمت راست عکس می توانید مشاهده کنید.
چشم‌انداز پشت خانه خدا را مشاهده می کنید که مملو از جرثقیل های و ساخت و سازهای گسترده است.
طرح توسعه مجموعه مسکونی جبل عمر در دست احداث
«ابراج کودای»، بزرگ ترین هتل جهان پس از تکمیل به این شکل خواهد بود.
نمایی از برج ساعت مکه وقتی در دست احداث بود.
از داخل مسجد جامع می توان برج ساعت را به طور کامل و واضح مشاهده کرد.

منبع: amusingplanet
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • میلاد آذر ۱۴, ۱۳۹۶

    واقعا دمشون گرم…دارن خوبم خرج میکنن برای ملتشون
    همین عربستان که ایرانیا پسندش نمیکنن همین الان صدقدم تو همه ی زمینه ها از ایران جلوتره
    درضمن مقدس ترین شهر جهان اورشلیمه که برای هر سه دین الهی اهمیت داره.