۵ بیماری نادر و عجیبی که به فرد قدرت هایی فراانسانی می بخشند

۵ بیماری نادر و عجیبی که به فرد قدرت هایی فراانسانی می بخشند

وقتی اسم بیماری می آید همه به یک چیز یا شرایط بد و ناخوشایند فکر می کنند که اغلب نیز خطرناک است. البته این موضوع کاملاً منطقی بوده و دلایل و شواهد کافی برای بجا بودن چنین تفکری وجود دارد زیرا بیماری ها همواره با خود درد و رنج و سختی را به همراه می آورند که همه برای دوری از آن ها هر کاری می کنند. با این وجود بیماری هایی وجود دارند که در نگاه اول به شخص قدرتهایی فراانسانی می بخشند و خیلی ها آرزو می کنند که کاش این بیماری ها را در خود داشتند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با ۵ بیماری نادر آشنا کنیم که به شما قدرتی خواهد بخشید که تنها در فیلم های ابرقهرمانی خواهید دید.

۵- حافظه باورنکردنی

بیش یادآوری یا «Hyperthymesia» شرایطی است که در آن، شخص بسیاری از تجربیات گذشته زندگی خود را با جزییاتی کامل و باورنکردنی به یاد می آورد. در جهان تنها ۶۰ نفر با چنین ویژگی وحود دارند که می توانند جزییات کامل اتفاقات روزانه خود را بازگو کنند حتی روزهای دوران کودکی شان. آن ها می توانند خط به خط محتوای کتاب هایی که سال ها پیش خوانده اند را به یاد بیاورند و به راحتی اخبار هر روز سال های گذشته را برای شما بازگو خواهند کرد. افرادی که از این ناهنجاری رنج می برند نمی توانند خاطراتشان را به شکل غیرواقعی بیان کنند یا چیزهایی که دوست ندارند به یاد بیاورند یا عذابشان می دهد را فراموش کنند.

آن ها همه چیز را به یاد می آورند و چیزی در ذهن آن ها از قلم نخواهد افتاد. ربکا شاروک یک نویسنده استرالیایی است که به یاد دارد زمانی که تنها ۷ روز سن داشت حوله ای صورتی رنگ دور او پیچیده شده بود. حافظه او بی نظیر است و هر کتابی که قبلاً خوانده را مو به مو بدون این که حتی یک کلمه را جا بیاندازد از حفط بازگو خواهد کرد. اما او این حالت را هدیه خدایی یا نعمتی بزرگ نمی داند و از سردردهای متوالی، بیخوابی و خیلی سریع خسته شدن شکایت می کند.

۴- حس نکردن درد

بی حسی مادرزادی یا «Congenital analgesia» حالتی است که در آن شخص هیچ حس درد فیزیکی نخواهد داشت. علی رغم نادر بودن این سندروم خاص، تنها در یک روستا در سوئد ۴۰ نمونه از آن گزارش شده است. در نگاه اول، این قدرت فراانسانی به نظر می رسد زیرا نه سلامت روانی و نه ظاهر فرد را دچار مشکل می کند. تنها مشکل این است که فرد هیچ گونه دردی را احساس نمی کند یا تنها یک تماس ساده را حس خواهد کرد. خطر این عارضه در این است که فرد مبتلا ممکن است متوجه بیماری که عامل درد است نشود. این عارضه بخصوص در کودکان خطرناک خواهد بود که ممکن است بدون احساس درد در حین بازی به خود صدمه زده، به چشم خود آسب وارد کرده، زبان خود را گاز گرفته و یا متوجه شکستگی در استخوان های خود نشوند.

۳- توانایی در انجام هر کاری

سندروم ساوان یا ساوانتیسم (Savant syndrome) یک حالت بسیار خاص است که در افراد با ناهنجاری های عصبی رشدی مواجه هستند؛ برای مثال افراد اوتیسمی یا مبتلا به سندروم آسپرگر. افراد دارای این عارضه معمولاً استعداد بی نظیر و شدیدی در موسیقی، نقاشی، محاسبات ریاضی، نقشه کشی و یا ترسیم مدل های سه بعدی دارند. ساوان ها می توانند خیلی سریع محاسبات پیچیده سه رقمی را انجام داده و یا اسم روز یکی از هفته های سال را تنها با دانستن تاریخ روزانه آن به شما بگویند. برای مثال استفن ویلتشایر نقشه ای دقیق و باجزییات ار شهر لندن را تنها با یک بار پرواز بر فراز این شهر ترسیم کرد.

بسیاری از افراد ساوان ها را نابغه می نامند و بدون شک این افراد دارای استعدادهایی هستند که شاید به کره های دیگر تعلق داشته باشد. با وجود تمامی این استعدادها، چنین افرادی ممکن است دچار عقب ماندگی ذهنی یا هر گونه مشکل یادگیری دیگری نسبت به همسالان خود باشند. از نمونه های واضح ساوان ها می توان به شخصیت فارست گامپ یا ریموند ببیت در فیلم «مرد بارانی» اشاره کرد.

۲- بی حسی نسبت به سرما

علاوه بر این که برخی افراد هیچ احساس دردی ندارند، افرادی نیز وجود دارند که سرما را حس نمی کنند. برای مثال ویم هوف یک مرد هلندی است که سرماهای کشنده هیچ تاثیری بر روی او ندارد. وی به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون محفظه ای از یخ شناور ماند، بدون لباسی غیر از لباس زیر به قله مون بلان صعود کرده و حتی در آب رودخانه های یخ زده هم شنا کرده است. کارشناسان بر این باورند که مورد او نیز بسیار نادر و البته مادرزادی است اما ویم استعداد خود را به تمریناتی که داشته نسبت می دهد.

۱- نداشتن حس ترس

بیماری نادر ژنتیکی «Urbach–Wiethe» بیماری است که باعث می شود فرد هیچ ترسی نداشته باشد. تاکنون ۳۰۰ مورد از این بیماری نادر شناسایی شده اند و یک چهارم آن ها در آفریقای جنوبی بوده اند. مشهورترین کسی که این ناهنجاری را دارد زنی آمریکایی است که علی رغم تلاش محققان برای ترساندن او به روش های مختلف در این کار ناموفق بوده اند. آن ها سعی کردند با دادن عنکبوت ها و مارهای بسیار سمی به دست او، نشان دادن فیلم های بسیار ترسناک و یا نگه داشتن او در خانه های جن زنده باعث شوند او احساس ترس کند اما در این امر کوچک ترین موفقیتی نداشتند.

حتی زمانی که یک نفر شبانه با چاقو به وی حمله کرد و موردی دیگر که یک نفر قصد کشتن او را در خانه اش داشت نیز این زن احساس ترس نداشت. تنها دلیل زنده ماندن او در هر دو مورد تنها پردازش نکردن ترس و نداشتن چنین حسی به طور مطلق در درون او بوده است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود