با زیباترین پارک های ملی آمریکا آشنا شوید

با زیباترین پارک های ملی آمریکا آشنا شوید

ایالت متحده آمریکا بهترین مکان برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی بی نظیر در جهان بشمار می رود. از کوه های عظیم و دیدنی گرفته تا جنگل های انبوه با گونه های گیاهی و جانوران متفاوت.

سالانه گردشگران بیشماری به این کشور پهناور سفر کرده و از چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای طبیعی آن دیدن می کنند. به گزارش انجمن پارک های ملی آمریکا، هر سال بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر از این پارک ها بازدید می کنند.

از این رو، اگر تاکنون برنامه ای برای سفر به این مناطق نداشته اید، توصیه می کنیم تا تصاویر و توضیحات ارائه شده در زیر را دیده و مطالعه کنید چون بدون شک، مشتاق دیدن این پارک ها خواهید شد.

در ادامه، ۱۰ نمونه از زیباترین پارک های ملی آمریکا را برایتان انتخاب کرده ایم. همراهمان باشید.

پارک ملی تپه های شنی بزرگ کلرادو

این پارک ملی یک سطل شنی بسیار بزرگ برای بزرگسالان بشمار می رود و پرارتفاع ترین تپه های ماسه ای آمریکای شمالی را در خود جای داده است. بلندی برخی از تپه ها به ۲۲۹ متر نیز می رسد. این پارک ملی حدود ۳۴۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و مملو از چشم اندازهای طبیعی فراوان است. کوه‌های سانگر د کریستو نیز از این پارک قابل مشاهده هستند.

پارک ملی گلیشر

این پارک ملی برای دوستداران زمستان، حکم بهشت را دارد زیرا برف‌ها و یخ‌های آن تا حوالی تابستان همچنان وجود دارند. جاده‌ی مشهور رو به آفتاب در این پارک که از دل کوه‌ها عبور کرده و چشم‌اندازهای فوق العاده ای دارد، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر پارک ملی گلیشر هستند. این پارک با مساحت ۴۱۰۲ کیلومتر مربع در ایالت مونتانا در آمریکا واقع شده است. البته قسمتی از آن در خاک کانادا قرار دارد. شهرت اصلی پارک بیشتر بخاطر مناظر سر به فلک کشیده و یخچال‌های طبیعی آن است.

پارک ملی زایان

پارک ملی زایان، در ایالت یوتا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و شهرت آن بخاطر دره‌هایی با سنگ‌های ماسه‌ای قرمزرنگ است. راه‌باریکه‌های سنگی در زایان کنیون یکی از مشهورترین مسیرهای کوهنوردی در آمریکا بشمار می رود و دارای دیوارهایی بلند با ارتفاع حدود ۳۰۵ متر از سطح رودخانه است. رودخانه این دره نیز حدود ۹ متر عرض دارد. 
این پارک نزدیک به ۵۹۴ کیلومتر مربع وسعت دارد. در گذشته های دور، سرخ‌پوستان آناسازی در این منطقه زندگی می کردند.

پارک ملی شنندوا

با دسترسی بسیار آسان از بیشتر سواحل شرقی آمریکا، پارک ملی شنندوا یکی از بهترین سرزمین ها برای تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر و آبشارها در ایالت ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا است.
این پارک که ۸۰۵ کیلومتر مربع مساحت دارد حاوی چشم اندازهای طبیعی کوه‌های شنندوا (در رشته کوه‌های آپالیشن) است.

پارک ملی کنای فیوردز

در پارک ملی کنای فیوردز در ایالت آلاسکا، گردشگران می توانند به پستانداران دریایی نزدیک شده و از نزدیک شاهد زندگی آن ها باشند. اگر خوش شانس باشید، می توانید شاهد جدا شدن تکه های یخ از کوه های یخی باشید که درون خلیج می ریزد. وسعت پارک ملی کنای فیوردز  ۲٬۸۳۳ کیلومتر مربع است.

پارک ملی دره مرگ

پارک ملی دث ولی در کالیفرنیا، گرم‌ترین و خشک‌ترین پارک ملی در ایالات متحده است. از جاذبه‌های آن می توان به رشته‌کوه های زیبا و جذاب و گونه‌های گیاهی و جانوری اشاره کرد که خود را با محیط خشن بیابانی این منطقه وفق داده‌اند. 
در حدود ۹۵ درصد از پارک به عنوان منطقه بکر تعیین شده است. منطقه بکر این پارک مساحتی معادل ۱۲٬۳۶۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. گفتنی است که خشک‌زارهای دث ولی از جمله بزرگ ترین خشک‌زارهای جهان به شمار می‌آیند و مشهورترین خشک‌زار پارک، ریس‌ترک است که به علت جا به جایی سنگ‌هایش مشهور شده‌ است.

پارک ملی ساگوارو

پارک ملی ساگوارو، برای کاکتوس های منحصربه‌فرد خود به نام ساگوارو شهرت جهانی دارد و سنگری محکم در جنوب غربی آمریکا بشمار می رود. این پارک در ایالت آریزونا در آمریکا، زیستگاه حیوانات بیابانی و سنگ‌نوشته های تاریخی است. مساحت این پارک ۳۷۰ کیلومتر مربع است.

پارک ملی یوسیمیتی

پارک ملی یوسیمیتی، نخستین پارک ملی ایالات متحده آمریکا است و بخاطر قله‌های بلند و آبشارها و بیش از ۲۰۰ گونهٔ گیاهی و جانوری، مثل خرس‌های قهوه‌ای و چشم‌اندازهای بسیار خارق‌العاده شهرت جهانی دارد.
این پارک در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده و جزو میراث جهانی یونسکو در این کشور است. پارک ملی یوسیمیتی ۳۰۸۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و روزانه ۱۵ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

گردشگران می توانند روی زمین‌های آتشفشانی در میان آتشفشان‌های فعال هاوایی گشت بزنند. این پارک با مساحت ۱۳۴۸ کیلومتر مربع در ایالت هاوایی در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

پارک ملی طاق ها

پارک ملی آرچز یا پارک ملی طاق ها، در جنوب ایالت یوتا قرار دارد و یکی از ۵ پارک ملی برتر آمریکا بشمار می رود. طاقهای طبیعی قرمزرنگ، صخره‌های نامتعارف و چشم اندازهایی که همانند دست‌ساخته‌های بشر به‌نظر می رسند موجب شهرت این پارک شده اند. حدود ۲ هزار طاق در کنار دره‌های زیبا در این پارک ملی سر به آسمان نهاده اند. پارک ملی آرچز ۳۱۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود