نگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر [قسمت دوم]

متفاوت ترین نقش باران کوثری در فیلم عرق سرد

نگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر [قسمت دوم]

در قسمت اول سلسله گزارش های معرفی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، به معرفی ۷ فیلم از ۲۵ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران پرداختیم. در گزارش امروز، شماری دیگر از این فیلم ها که بخشی از اکران ۹۷ سینمای ایران را پوشش خواهند داد، معرفی می شود.

۲۵ فیلم به بخش مسابقه سینمای ایران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود، راه یافتند

با فیلم گردی امروز ما همراه باشید.

چهار راه استانبول

فیلم چهار راه استانبول، جدید ترین اثر کیایی است که جشنواره سی و ششم راه یافته و همچون دیگر آثار این کارگردان، ژانری  اجتماعی و حادثه ای دارد. ششمین ساخته این کارگردان جوان سینمای ایران، تا حدودی ژانرهایی که در فیلم های قبلی از جمله:  «بعدازظهر سگی‌سگی»، «ضد‌گلوله»، «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «بارکد» شاهد بودیم را در خود دارد و به نوعی، تلفیقی از  روایت ها و جریان هایی است که در خط فکری و سبک فیلمسازی کیایی دیده می شود. اثری پر بازیگر همچون دیگر آثار کیایی که برای مخاطب، جذاب و جالب توجه است.

مصطفی کیایی در این اثر، نگاهی داشته به حادثه تراژدیک سقوط ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران که سال ۹۵ را به یکی از دردناک ترین سالها برای پایتخت نشینان تبدیل کرد و منجر به شهید شدن ۲۶ تن از آتش نشانان عزیز این مرز و بوم شد. شماری از سلبریتی های سینمای ایران در این اثر حضور دارندو به نظر می رسد در اکران ۹۷، یکی از پر فروش های سال باشد.

سکانسی از فیلم پر حادثه ” چهار راه استانبول” جدید ترین ساخته مصطفی کیایی با حضور بهرام رادان

بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی‌ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی‌سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و با هنرمندی مسعود کرامتی گروه بازیگران «چهار راه استانبول» را تشکیل می‌دهند. اگر به صفحه اینستاگرامی این بازیگران مراجعه کنید، حتما متن و حاشیه و سکانس هایی از این فیلم را مشاهده خواهید کرد.

سحر دولتشاهی، هنرپیشه سینمای ایران در پستی اینستاگرامی، چند ماه پیش خبر از پایان فیلمبرداری فیلم چهار راه استانبول داد.

خجالت نکش

عنوان فیلم دیگری در بخش سودای سینمای سیمرغ جشنواره سی و ششم فجر که نخستین ساخته مقصودی ، کارگردان جوان کشورمان محسوب می شود. امیر پروین حسینی، تهیه کنندگی اثر را بر عهده داشته و بر روی فیلمی کمدی-اجتماعی سرمایه گذاری کرده است. این فیلم، روایتگر زندگی زن و شوهری میانسال در روستایی کوچک است که با وجود داشتن عروس و داماد و نوه، در میانسالی بچه دار می شوند. مضمونی که کمتر در میان ژانرهای سینمایی چند دهه اخیر شاهد بودیم و به نظر می رسد، بتواند استقبال گیشه را برای اکران ۹۷ به ارمغان آورد.

احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. این فیلم یکی از ۱۶ فیلم داستانی جشنواره امسال هستند.

دارکوب با مهناز افشار

سلفی با حضور بانوان فیلم دارکوب

مهناز افشار، هنرپیشه سینمای ایران در سال ۹۶ هم با فیلم نهنگ عنبر ۲ و تئاتر موزیکال الیورتویست، یکی از پر فروش ترین اجراهای سال را رقم زد و به نظر می رسد با بیش از ۶  میلیون فالور، تاثیرگذاری خوبی را برای جدید ترین اثر سینمایی خود به نام دارکوب، به انتظار بکشد. «دارکوب»، سومین اثر سینمایی بلند بهروز شعیبی است که با تهیه کنندگی محمود رضوی به بخش سودای سمیرغ جشنواره سی و ششم راه یافته است. فیلمی که توسط تراب نژاد و آزیتا ایرایی سناریوی آن نوشته شده و در ژانر داستانی و اجتماعی قرار دارد.

فیمی که می کوشد داستانِ اجتماعیِ روابط انسانی افراد جامعه را در مواجهه با معضلات اجتماعی و اعتیاد با نگاهی متفاوت روایت کند و این روایت را مهناز افشار در کنار هنرپیشه پیشکوست سینمای ایران یعنی جمشید هاشم پور به عنوان بازیگران اصلی فیلم بر عهده دارند. از دیگر عوامل فیلم میتوان به :‌ سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایی اشاره کرد.

امین حیایی، هنرپیشه سینمای ایران در جشنواره سی و ششم فجر با فیلم دارکوب حضور دارد
جزییات بیشتر از متن و حاشیه جدید ترین بازی سینمایی مهناز افشار را میتوان در صفحه اینستاگرامی ۶ میلیون فالورری ایشان شاهد بود

سرو زیر آب

عنوانی به نسبت سخت، نام  فیلمی به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر است که به تهیه کنندگی سید حامد حسینی به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال راه یافته است. همچون فیلم تنگه ابوغریب، فیلمی در ژانر دفاع مقدس بوده که میکوشد، بخشی از واقعیت های پیدا و ناپیدای  آن روزگاران پر حماسه را در قالب هنر هفتم به تصویر بکشد.

سکانسی از پشت صحنه فیلم سرو زیر آب

درخلاصه داستان«سرو زیر آب »آمده است:راز جهانبخش کرامت فاش می شود؟

در این فیلم بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی نقش‌آفرینی می کنند.

بازدید حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لوکیشن فیلم سرو زیر آب
سکانسی از فیلم سرو زیر آب

سوء تفاهم

این فیلم، هفتمین اثر  بلند سینمایی احمد رضا معتمدی، کارگردان سینمای ایران است که پس از فیلم هایی چون آلزایمر و قاعده بازی، به تهیه کنندگی  جلیل شعبانی و مدیریت سازمان رسانه ای اوج که حضور فعالی در جشنواره  امسال دارد، تولید می شود. فیلمی در ژانر اجتماعی که با بازی هنرپیشه های نامداری چون: مریلا زارعی، کامبیز دیر باز و اکبر عبدی همراه شده است. پژمان جمشیدی، فوتبالیست سابق پرسپولیس نیز که در این فیلم در زمره بازیگران اصلی ایفای نقش می کند.

سکانسی از فیلم سوء تفاهم که در یک خانه قدیمی بازی می شود

شعله ور 

حمید نعمت الله، کارگردان موفق سال های اخیر سینمای ایران، در جشنواره سی و ششم، با فیلم شعله ور به بخش  سودای سیمرغ جشنواره راه یافته است. این فیلم که قرار بود همچون فیلم امپراطور جهنم، در سی و پنجمین جشنواره فجر به نمایش در آید، به دلیل طولانی شدن مراحل فیلمبرداری به جشنواره امسال رسید.

فیلمنامه «شعله‌ور» به طور مشترک توسط هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت ا… به نگارش درآمده و مضمونی اجتماعی دارد. شعله ور، روایت گرد زندگی زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند هنوز «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنرمندان همچون: امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش در این فیلم ایفای نقش دارند. پشت صحنه این فیلم را در ویدیوی زیر  تماشا کنید.

عرق  سرد

فیلمی با ژانر اجتماعی و ورزشی  که به نویسندگی و کارگردانی سهیل بیرقی، دومین ساخته وی پس از فیلم «من» است. عرق سرد، روایت گر زندگی یک بانوی فوتبالیست است که برای شرکت در رقابت های بین المللی، با ممانعت همسرش برای همراهی با تیم ملی  فوتبال بانوان ایران همراه می شود. نقش این بانوی  ورزشکار را باران کوثری بر عهده دارند. امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌ العابدین و سحر دولتشاهی دیگر بازیگران اصلی «عرق سرد» هستند.

باران کوثری در فیلم عرق سرد، یکی از متفاوت ترین نقش های خود را در یک دهه اخیر بازی کرده و در نقش یک بانوی فوتبالیست ظاهر می شود

کوثری برای بازی در این نقش تمرینات بسیار سخت و تخصصی رشته فوتبال را پشت سر گذاشت و بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده است.

در قسمت سوم این گزارش، با ۱۰ فیلم دیگر که به بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال راه یافته اند آشنا می شویم. گفتنی است، علاقمندان به تماشای ۲۵ فیلم راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران میتوانند از اواخر دی ماه ۹۶، نسبت به خرید اینترنتی بلیط فیلم های جشنواره سی و ششم اقدام کنند.

پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود