با مصرف فلفل میل به مواد قندی و نمک را کاهش دهید

با مصرف فلفل میل به مواد قندی و نمک را کاهش دهید

اگر اشتهای زیادی دارید و قرص ها و داروهای مختلفی را هم برای این منظور امتحان کرده اید و جواب دلخواه را نگرفته اید، پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم. یک ماده غذایی طبیعی و البته دوست‌داشتنی برای کاهش هوس های نمکی و قندی شما وجود دارد: فلفل.

محققان اخیرا ثابت کرده اند که افزودن ادویه‌های تند و فلفلی برای کاهش اشتهای افراد به مواد غذایی شور و شیرین بسیار موثر است. این خاصیت فلفل موجب می شود تا سلامت عمومی بدن اشخاص نیز تضمین شود زیرا نمک و قند کمتری مصرف می کنند.

در تحقیقات یاد شده، ۶۰۰ نفر از مردم چین تحت آنالیز مغزی با اسکن های PET/CT قرار گرفتند و دانشمندان متوجه شدند منطقه ای که با مصرف نمک و ادویه تند تحریک می شود، مشترک است. به دلیل این تقارن و همپوشانی، مصرف موادغذایی پرادویه، موجب تشدید حساسیت فرد به نمک می شود و از این رو، نمک کمتری مصرف می کند.

دکتر ژیمینگ ژو، استاد و محقق دانشکده پزشکی ارتش در چین گفته: موادغذایی فلفلی می توانند مغز انسان را فریب داده و از مصرف نمک بیشتر او را منصرف کند.

به صورت کلی مشخص شده اشخاصی که از مصرف مواد تند و پرادویه لذت می برند، تا ۲.۵ درصد کمتر از بقیه در طول یک روز نمک استفاده می کنند. این افراد همچنین فشار خون پایین تر و متعادل تری هم دارند.

ادویه سبب کاهش میل استفاده از قند هم می شود

کاهش مصرف نمک با فلفل

همچنین گفته می شود که فلفل اشتها به مواد غذایی شیرین را مهار می کند. اما نتایج تحقیقات گوناگون در این زمینه با هم متفاوت بوده است. در تحقیقاتی که روی ۴۰ دانشجو در کشور دانمارک صورت گرفت، بیشتر آنها پس از اضافه شدن فلفل چیلی به غذاهای شیرین، ترش و تلخ، تمایل بیشتری به مصرف شیرینی‌جاتِ فلفلی از خود نشان می دادند. این در حالیست که، در آزمایش دیگری در همان کشور دانمارک، مشخص شد که شرکت‌کننده ها پس از مصرف غذاهای تند، کمتر به خوردن مواد شیرین تمایل دارند.

کپسایسین (Capsaicin) ماده ای برای کاهش درد

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده فلفل چیلی که باعث سوزش زبان می شود، طعم شیرینی را نیز در دهان از بین می برد. این ماده کپسایسین  نام دارد و برای کاهش درد انسان مفید است.

احتمالا این دستاورد علمی جدید برایتان جالب است، اما مصرف فلفل هم می تواند همچون کرم های موضعی کاهش درد عمل کند.

محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا و موسسه علوم غذایی مک کورمیک با بیش از ۷۰ بررسی علمی دریافتند که کپسایسین می تواند اشتهای انسان را مهار کند، هرچند که میزان اثرات آن اندک است. همچنین افزودن هدفمند مواد غذایی تند و فلفلی به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن انسان کمک کند.

به طور کلی پژوهشگران اعلام کرده اند که افزودن ادویه می تواند میل مصرف قند را محدود نماید و همین امر در کاهش وزن افراد نیز بسیار موثر است.

بدنبال این آزمایش از شرکت کننده ها درخواست شد تا نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز به ناهار خود اضافه کنند. نتیجه آن، تمایل کمتری برای خوردن غذاهای شیرین، چرب و شور بود و منجر به مصرف حدود ۷۰ کالری کمتر در وعده غذایی افراد شد.

با این تفاسیر توصیه می کنیم از این پس تا می توانید دانه های قرمز فلفل را به انواع مواد خوراکی خود بیفزایید تا علاوه بر کاهش میل به مصرف قند و نمک، کاهش وزن و سلامت بیشتری بدن خود را احساس کنید. اگر طعم تند فلفل آزارتان می دهد، از فلفل های دلمه ای استفاده کنید.

منبع: cnn
بدون نظر

ورود