نگاهی به مشهورترین خیابان‌ها در سراسر جهان

نگاهی به مشهورترین خیابان‌ها در سراسر جهان

از اَبی‌رود در لندن تا شانزلیزه در پاریس خیابان‌های مشهوری در گوشه‌وکنار جهان وجود دارند که تقریبا همه ما حداقل یک‌بار نامشان را شنیده‌ایم.

خیابان‌هایی که هر کدام برای ویژگی خاصی از خود شهرت یافته‌اند و گردشگران را از سراسر جهان به سمت شهر مقصد می‌کشانند.

در ماه‌های گذشته، مطلبی در مورد زیباترین خیابان‌های جهان برایتان نوشته بودیم، اما این بار به سراغ مشهورترین خیابان‌ها رفته‌ایم. برای آشنایی با آنها در ادامه همراهمان باشید.

بلوار شانزلیزه – پاریس، فرانسه

شانزلیزه یکی از زیباترین بلوارهای جهان بشمار می‌آید. نام این خیابان برای ما ایرانی‌ها که بسیار آشناست چون در حرف‌های عامیانه خود از عبارت «انگار تو شانزلیزه قدم می‌زنه» زیاد استفاده کرده‌ایم. این معبر اصلی شهر پاریس اعیان‌نشین محسوب می‌شود و خود فرانسوی‌ها آن را «زیباترین خیابان جهان» می‌نامند.

کافه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس در کنار این خیابان روزانه گردشگران بسیاری را به سمت شانزلیزه می‌کشاند.

خائوسان رُود – بانکوک، تایلند

خائوسان یکی از خیابان‌های پر جنب و جوش و زیبای بانکوک بشمار می‌رود که حدود ۴۱۰ متر درازا دارد و در آنجا می‌توانید گردشگران بین‌المللی بی‌شماری را مشاهده کنید که از سراسر دنیا در میان کافه‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های این مغازه گشت می‌زنند.

خائوسان رُود به‌عنوان مرکز دنیای کوله‌سوارها یا بهشت کوله‌سوارها هم شناخته می‌شود.

وال‌استریت – نیویورک، آمریکا

این خیابان یادآوری مسایل زیادی برای افراد گوناگون است. خیابان معروف محله منهتن، در نیویورک آمریکا، بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی و همچنین مرکز بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی این کشور پهناور بشمار می‌رود. برخی معتقدند که وال‌استریت مهم‌ترین مرکز اقتصادی جهان است.

لومبارد استریت – سان‌فرانسیسکو، آمریکا

خیابان ۱۸۳ متری لومبارد با آجرهای قرمز رنگ به عنوان «کج‌وکوله‌ترین خیابان جهان» شناخته می‌شود. همه بلوارهای لومبارد، زیگزاگ هستند. سرعت مجاز برای رانندگی در لمبارد، ۸ کیلومتر در ساعت است.

وایا دولوروسا، بیت‌المقدس

درازای این خیابان حدود ۶۱۰ متر است. معنی نام این خیابان، «راه سوگواری» یا «راه اندوه» است و گفته می‌شود همان مسیری است که حصرت عیسی با صلیبی بر دوش از آنجا عبور کرده و به محل شهادت، یعنی مصلوب شدن رفته است.

این خیابان از ضلع غربی قلعه آنتونیا به سمت کلیسای مقدس Repulchre ادامه دارد. این راه در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است.

رویال مایل- ادینبورگ، اسکاتلند

همان‌طور که از نام خیابان مشخص است، حدود یک مایل درازا دارد و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی در منطقه ایجاد کرده است. این خیابان مملو از مکان‌های گردشگری است که از جمله می‌توان به قلعه ادینبورگ و کاخ هالیرودهاوس اشاره کرد.

برادوی – نیویورک، آمریکا

خیابان‌های برادوی در سراسر ایالت متحده وجود دارند اما هیچ‌کدام به اندازه برادوی بین بلوارهای چهل‌ودوم و پنجاه‌وسوم در منطقه منهتن شهرت ندارند. این برادوی، قدیمی‌ترین خیابان شمالی-جنوبی در شهر نیویورک است و خانه اصلی تئاتر آمریکایی و تاریخ موسیقی این کشور بشمار می‌رود.

بد نیست بدانید که این برادوی را «راه سفید بزرگ» هم لقب داده‌اند و با این نام خطاب می‌کنند.

اَبی رود – لندن، انگلستان

این خیابان را اغلب ما به خاطر، جلد آلبوم موسیقی گروه بیتلز در سال ۱۹۶۹ میلادی می‌شناسیم. اغلب گردشگران برای بازسازی عکس بیتل‌ها به این خیابان در شهر لندن می‌روند.

چاندی چوک – دهلی، هندوستان

در این خیابان از انواع غذاهای محلی هندوستان گرفته تا سوغاتی‌های متنوع را می‌توانید پیدا کنید. برای تماشای فرهنگ اصیل هندی و هویت واقعی مردم آن باید به این خیابان بروید.

وایا مونته ناپلئون – میلان، ایتالیا

میلان اغلب به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می‌شود و به همین خاطر، چندان عجیب نیست که همه خیابان‌هایش مملو از فروشگاه‌های لباس و جواهرات باشد. مونته ناپلئون، خیابانی است که شما در دو طرف آن می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف مد و فشن دیدن کنید.

بلوار هالیوود – هالیوود، آمریکا

در شهر فرشته‌ها، مکان‌های دیدنی و انسان‌های مشهور زیادی وجود دارد اما بلوار هالیوود، محلی برای درخشش همه افراد برجسته هالیوودی است. در این پیاده‌رو بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ستاره برای بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان، تهیه‌کنندگان، گروه‌های تئاتری و شخصیت‌های تخیلی نصب شده است.

پیاده‌روی بین بلوار هالیوود و خیابان وین در هالیوود، پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نام دارد.

خیابان لا رامبلا – بارسلون، اسپانیا

لا رامبلا یکی از پرازدحام‌ترین پیاده‌روهای بارسلون است و از پلاسا د کاتالونیا (میدان کاتالونیا) تا بنای یادبود کریستف کلمب در پورت بل ادامه دارد. این خیابان که در مرکز شهر واقع شده، محبوب گردشگران جهان است.

لاس‌وگاس استریپ – لاس‌وگاس، آمریکا

لاس وگاس استریپ یک منطقه شهری در لاس‌وگاس است که برای داشتن هتل‌های مشهور و درخشان شهرت جهانی پیدا کرده است.

اورکارد رود – سنگاپور

یکی از مشهورترین خیابان‌های خرید آسیا در سنگاپور واقع شده است. نام اورکارد، به معنی شکوفه‌زار، در دهه ۱۸۰۰ میلادی روی آن گذاشته شده است. در آن زمان این منطقه باغستان میوه و مزارع فلفل بوده است. امروزه نیز با اینکه فقط ۲.۵ کیلومتر امتداد دارد اما یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شهر سنگاپور بشمار می‌رود.

تقاطع شیبویا – توکیو، ژاپن

برخی از گردشگران اعتقاد دارند که زنده‌ترین خیابان جهان، شیبویاست زیرا در زمان‌های اوج ترافیک هیچ بعید نیست که بالغ بر یکهزار نفر انسان را در یک جا با هم ببینید.

یک نظر

ورود

  • علیرضا اسفند ۱۲, ۱۳۹۶

    خیلی زیبا بود، وال استریت یه ابهت خاصی داره خیابونش لامصب
    تو ایرانم خیابون ولیعصر تهران و چهارباغ اصفهان رو خیلی دوست دارم،مخصوصا واسه قدم زدن البته وقتایی که خلوت باشن?