به پسران خود بیاموزید که به زنان احترام بگذارند

به پسران خود بیاموزید که به زنان احترام بگذارند

در جامعه مدرن امروزی با اینکه شماری از مردان مدعی احترام به حقوق زنان هستند اما هنوز بسیارند کسانی که برای خانم‌ها ارزش و اعتبار چندانی قائل نمی‌شوند.

این مساله را در همه وجوه اجتماع می‌توان به‌وضوح دید؛ از کم بودن حقوق زنان در مقایسه با همتایان مرد خود در ادارات و شرکت‌ها گرفته تا نگاه منفی که نسبت به یک زن تنها در مقایسه با مردی تنها در جامعه وجود دارد.

حتی در شوخی‌ها و تصاویری که به عنوان طنز در پیام‌رسان‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، زن اغلب کم‌هوش، بی‌عرضه و بی‌هنر نشان داده می‌شود که تنها کاری که بلد است، غر زدن، حسادت و لباس خریدن است.

اما خوشبختانه زنان قدرتمند زیادی در سراسر دنیا نشان داده‌اند که این باور کاملا غلط است و زنان نقش‌های کلیدی و ارزشمندی در تاریخ، سیاست، هنر و فرهنگ دارند و خواهند داشت.

از این‌رو، شاید بهترین روش برای از بین بردن طرز فکر منسوخ و نخ‌نما شده‌ای که زن را جنس دوم و ضعیف می‌داند این باشد که به فرزندان خود، به‌ویژه به پسرانمان از همان ابتدا بیاموزیم که احترام گذاشتن به زن یک ارزش محسوب می‌شود.

به‌عنوان پدر، الگوی پسر خود برای رفتار مناسب با زنان باشید

شما به‌عنوان یک پدر می‌توانید به‌واسطه داشتن رفتار مناسب با همسر یا دختران خود به پسرتان بیاموزید که شیوه صحیح رفتار با یک خانم چگونه است.

در حضور پسر خود همیشه سعی کنید به حرف خانم‌ها با دقت و حوصله گوش کنید، در را برای آنها باز کنید، اجازه دهید اول خانم‌ها وارد هر مکانی شوند و زمینه‌های لازم برای مهیا ساختن خواسته‌های منطقی آنها را فراهم کنید.

دیدگاه منفی اجتماع در مورد زنان را از ذهن پسر خود پاک کنید

اگر متوجه شدید که پسرتان به موزیکی گوش می‌کند که در آن به مقام زن توهین می‌شود یا در بازی ویدئویی‌ای که انجام می‌دهد، زن مورد تمسخر و تحقیر واقع می‌شود، سعی کنید با نصایح صحیح، اثرگذاری این دیدگاه‌ها را تا حد زیادی از بین ببرید.

به‌طور مثال، می‌توانید به پسر خود بگویید: کانیه وست در موسیقی رپ خود در مورد زنان آنها را بی‌عرضه و دست‌وپاچلفتی خطاب می‌کند، اما نظر ما با او فرق دارد، این‌طور نیست؟ مثلا من عاشق مادر شما هستم و هرگز چنین فکری در مورد او ندارم.

با چنین جملاتی می‌توانید به فرزند خود بیاموزید که هرآنچه در موسیقی، بازی ویدئویی یا فیلم‌ها در مورد زنان می‌بیند، لزوما صحت ندارد. به این ترتیب، احتمال اینکه زن را موجودی کم‌ارزش فرض کند، کاهش خواهد یافت.

به او بیاموزید که بدون خشونت و زورگویی با زنان ارتباط برقرار کند

در اغلب موارد، مردان جوان در ارتباط‌های خود با زنان دست‌به‌دامن خشونت کلامی و عصبانیت‌هایی می‌شوند که کاملا قابل کنترل هستند. شما به عنوان پدر، وظیفه دارید به پسران خود بیاموزید که حتی در شرایط پراسترس و بحرانی هم بهتر است عقاید و خواسته‌های خود را با نرمی و کاملا محترمانه مطرح کند.

توضیح دادن احساسات با حرف و کلام نتیجه‌ی بسیار موثرتری نسبت به خشونت دارد.

او را از تماشای تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی منع کنید

تصاویر مستهجن در هر صورتی و برای هر قشری خطرناک و مضر است. اما واضح‌ترین پیامد منفی این‌گونه فیلم‌ها این است که پسرها با تماشای آنها به این نتیجه می‌رسند که زن یک وسیله برای ارضای نیازهای جنسی مردان است!

این باور، خطرناک‌ترین طرزفکری است که می‌توان نسبت به زنان داشت زیرا اثرات منفی آن سبب بروز مشکلات جدی در روابط عاطفی، زناشویی و حتی رابطه‌های اجتماعی می‌شود. به همین خاطر، بسیار مهم است که دسترسی فرزندان پسر خود را به چنین تصاویر و فیلم‌هایی محدود و مسدود کنید.

با صفات و عبارات محترمانه در مورد زنان حرف بزنید

گاها پیش می‌آید که مردان با عبارات تحقیرکننده در مورد زنان سخن می‌گویند و در اثر تکرار، قبح و زشتی چنین واژه‌هایی برایشان رنگ‌باخته و ممکن است در مکالمه‌های عادی‌شان هم از آنها استفاده کنند. به طور مثال، خنگ، ضعیفه، لوس و …دیگر واژه‌های سخیف را از ادبیات خود خارج کنید تا فرزندانتان آنها را نشوند و راه شما را ادامه ندهند.

دوستی سالم با دخترها را به پسران خود بیاموزید

در اغلب مواقع در همه جای جهان، پسرها اکثرا دوست دارند با هم‌جنس‌های خود هم‌بازی شوند. این روند تا زمان بلوغ که کشش احساسی نسبت به جنس مخالف پیدا کنند، ادامه خواهد داشت. از این رو، توصیه می‌کنیم به فرزند پسر خود بیاموزید که از همان کودکی با دختران نیز رابطه دوستی سالمی داشته باشد. به این ترتیب، می‌آموزد که دختران و پسران قادر خواهند بود به یک نسبت و با ویژگی‌های برابر در جامعه به فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازند.

منبع: thespruce
دیجیاتو
بدون نظر

ورود