موسیقی ایرانی از «شانزلیزه» فرزاد فرزین تا آخرین «اکسیژن» بابک جهانبخش

موسیقی ایرانی از «شانزلیزه» فرزاد فرزین تا آخرین «اکسیژن» بابک جهانبخش

-جدید ترین اتفاقات موسیقی ایران در روزهای پایانی سال ۹۶ را در گفتار امروز سرویس هنری روزیاتو مرور میکنیم.

شانزلیزه فرزاد فرزین آمد 

آلبوم موسیقی «شانزلیزه» تازه‌ترین اثر فرزاد فرزین، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری آوای دوران منتشر شد. این در حالی است که همزمان با نشر اثر، سامانه‌های اینترنتی فروش آثار موسیقایی نیز این اثر را به فروش می‌رسانند.

این آلبوم شامل ۱۳ قطعه به نام‌های پرواز، قول بده، خنده‌های تو، یه خواهش، شمال، مگه چی داری، ای جان، دل من، بیمارشم، من به جهنم، شراب، کجا دنبالت بگردم و شانزلیزه است که آرش عدل پرور و پدرام شهرابی، آرمن، علی ایلیا، روزبه بمانی، مهدی ابراهیمی نژاد، فرزاد فرزین، سمیه هدایت نژاد، حامد رجبی و مسعود محمدی به عنوان ترانه سرا در آن حضور دارند. ضمن اینکه فرزاد فرزین، آرش، آرمن، علیرضا افشار و مهدی ابراهیمی نژاد به عنوان آهنگساز حضور دارند.

واکنش اینستاگرامی فرزاد فرزین به انتشار آلبوم شانزلیزه

مسعود جهانی، تایماز اطاعتی، سعید زمانی، بهروز علیاری، اشکان آبرون، مهدی ابراهیمی نژاد، مهرشاد خنج، مهران خالصی، آرتین زمانی، محمد شاکر و مهران خلیلی بوده هم تنظیم کنندگان آلبوم و در بخش میکس و مسترینگ نیز مسعود جهانی، مهرشاد خنج، سعید زمانی، محمد فلاحی، آرش پاکزاد، محمد فلاحی، مهدی ابراهیمی نژاد، مهران خالصی، محمد فلاحی و حسین پور معصومی حضور داشته‌اند.

رسول ترابی تهیه کننده، سمیه کاویانی مدیر تولید، حمیدرضا امینی مدیر اجرایی، ایده پرداز طرح اولیه و عکاس، سالار پیزری ناظر هنری، حامد مرادمند اجرا و نقاشی دیجیتال و ستایش احمدی گرافیست و لوگو تایپ نیز دیگر عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

علیرضا  قربانی با خانه آبی

قطعه‌ “خانه آبی” به نویسندگی و ایده پردازی رضا موسوی و به آهنگسازی پیمان خازنی و صدای علیرضا قربانی در واپسین روزهای سال ۱۳۹۶ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. رضا موسوی چندی پیش در معرفی “خانه آبی”، این اثر را کاری متفاوت در فعالیت‌های هنری علیرضا قربانی و پیمان خارنی عنوان کرده بود. این اثر به شماره مجوز۱۲/۹۶/ق/۰۱۸۷۳ از سوی موسسه‌ی نوخسروانی باربد در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

این قطعه را در ویدیو بالا گوش کنید.

می عاشقانه هم آمد

می عاشقانه” با آواز حمید اسدشیر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی موسیقی منتشر شد. این آلبوم شامل هفت قطعه و در سبک موسیقی ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز تولید شده است. از عوامل آلبوم می‌توان به حسن میرزاخانی (که آلبوم‌های هنگامه، ماه خراسان و … را در کارنامه هنری خود دارد) و بهنام جاوید که کار آهنگسازی و تنظیم قطعات را بر عهده داشته‌اند اشاره کرد.

همچنین در این آلبوم قطعات آهنگسازان برجسته‌ای چون استادان پرویز یاحقی، مهدی خالدی، ناصر زرآبادی تنظیم و بازخوانی شده است.

حمید اسدشیر در معرفی اولین آلبوم رسمی خود افزود که آواز ایرانی را به صورت غیر مستقیم و تحت تأثیر اجراهای خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان آغاز کرد و در ادامه ردیف آوازی را نزد استادانی چون سرکار خانم هنگامه اخوان، محمدرضا لطفی و علیرضا قربانی فرا گرفت. مدیریت تولید و اجرا این آلبوم را امیر حسین بی ریا و بهزاد محمدی در موسسه فرهنگی هنری جام سبز بر عهده داشته‌اند.

محمد معتمدی در آنتالیا

ه سال ۹۷ به دعوت رسمی ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا مجموعه سوییت‌های “مادرم ایران” به آهنگسازی و رهبری ارکستر علی رهبری را در تالار اسپندوس شهر آنتالیا اجرا خواهد کرد.

این دومین همکاری معتمدی با علی رهبری بعد از تولید و اجرای قطعه “تختی” ساخته پوریا خادم و اجرای ارکستر فیلارمونیک کشور چک است که آبان ماه سال ۹۵ در استودیو اسمچکی پراگ انجام گرفت.

به گفته دست اندرکاران برگزاری کنسرت، برای اولین بار است که یک خواننده ایرانی به دعوت رسمی یک مجموعه دولتی در فهرست “آبونمان” سالانه برنامه یک ارکستر قرار گرفته است.

مجموعه سوییت‌های “مادرم ایران” ساخته علی رهبری که در ماه‌های گذشته رهبری ارکسترسمفونیک دولتی آنتالیا را به عهده دارد، دارای هفت موومان است که هر قسمت از آن به شخصیتی ایرانی تقدیم شده است. در این سوییت‌ها گوشه‌هایی از موسیقی سنتی و سرود “ای ایران” نیز الهام گرفته شده است.

طوفان بابک جهانبخش در برج  میلاد

خبرآخر اینکه کنسرت خواننده آلبوم اکسیژن در سال ۹۶در حالی برگزار شد که او با یک سورپرایز مواجه شد. این برنامه با حدود نیم ساعت تاخیر آغاز شد و با پخش موسیقی الکترونیک اینترو نوازندگان گروه یک ‌به‌ یک وارد صحنه شدند. در پایان شمارش معکوس، بابک جهانبخش با اجرای قطعه دیوونه جان وارد صحنه شد.

تصاویری از آخرین کنسرت بابک جهانبخش در سال ۹۶

جهانبخش این قطعه را در حالی اجرا کرد که مدت زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد و می توان این قطعه را جزو یکی از قطعات جدید او به حساب آورد. درحین اجرای این ترانه کلیپی که جهانبخش در زمان انتشار آهنگش منتشر کرده بود، روی مانیتورهای سالن به تصویر کشیده شد. او پس از این قطعه بلافاصله قطعه “دوست دارم ” را اجرا کرد که سالن در همان ابتدای برنامه با شور و هیجان خاصی همراه شد.

بعد از اجرای چند قطعه، جهانبخش گفت: امیدوارم در طول زندگی ‌تان هیچ‌ وقت در مدار بی‌قراری قرار نگیرید! و این پیش ‌زمینه ‌ای برای اجرای قطعه بعدی یعنی مدار بی‌قراری بود. جهانبخش در ادامه به مخاطبانش پیشنهاد کرد که برای اینکه  به هم‌حسی برسند، قطعه شاد “تو چشمای منی” را برای آن‌ها اجرا کند. حالم خوبه، اینا یعنی عشق، چه حس خوبی، پاییز، منو نگاه کن، تصمیم، اکسیژن، می‌ترسم، دوست دارم، مدار بی ‌قراری، مثل همه، چی شده، شاید، من و بارون و برف از قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

به نظر شما، بهترین  آلبوم موسیقی سال ۱۳۹۶ متعلق به کدام خواننده کشور است؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود