چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم؛ با سبک زندگی مناسب می توان بیش از یکصد سال زندگی کرد

چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم؛ با سبک زندگی مناسب می توان بیش از یکصد سال زندگی کرد

یکی از سؤالاتی که ممکن است در ذهن ما وجود داشته باشد که این است که کسانی که عمرهای طولانی و بیش از صدسال دارند، از چه سبک زندگی تبعیت می‌کنند؟ اگرچه این سؤال و بررسی آن بارها و بارها در رسانه‌ها به چالش گذاشته، شده اما در این مطلب به ۷ مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

۱- حتی اگر بازنشسته هم شده‌اید، دست از فعالیت روزانه برندارید چراکه فعالیت جسمی و ذهنی در هر سنی لازم است. فعالیت جسمی و ورزش روزانه عضلات بدن را مقاوم نگه دارد و باعث می‌شود این عضلات در سنین بالاتر، افتادگی کمتری داشته باشند.

۲- رژیم مدیترانه‌ای را در برنامه غذایی خود بگنجانید. یا از رژیم غذایی اُکیناوان Okinawan که یک نوع رژیم غذایی مخصوص ژاپنی‌هاست، پیروی کنید. در این نوع رژیم، از سبزی‌ها و میوه فراوان استفاده می‌شود. در رژیم غذایی مدیترانه‌ای، میزان مصرف گوشت کم است و گاهی هم، یک هفته کامل از مصرف گوشت خودداری می‌شود. این نوع رژیم به Seventh Day Adventist diet شهرت دارد. این روند باعث کاهش میزان کلسترول خون می‌شود و شریان‌ها را باز نگه می‌دارد و متابولیسم بدن را کنترل و از ابتلا به دیابت نیز جلوگیری می‌کند. اگر وزن بالایی ندارید و چاق نیستید و مشکل خاص قلبی نیز ندارید می‌توانید سالیان طولانی به زندگی خود ادامه دهید.

2-w900-h600-w900-h600

۳- دندان‌هایتان را مسواک بزنید و هرروز از نخ دندان هم استفاده کنید. این کار باکتری موجود دردهانتان را کنترل می‌کند و از ترشح این نوع باکتری‌ها به خون و درنهایت گرفتگی عروق قلبی جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این کار از حملات ناگهانی قلبی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

۴- اگر تغییر و تحول ناگهانی در پوست یا سایر اندام‌های بدنتان به وجود آمد، در اسرع وقت به پزشکتان مراجعه کنید. چرا را در مورد بیماری‌هایی چون سرطان تشخیص سریع بیماری می‌تواند در همان مراحل نخست، از پیشروی آن تا حد قابل‌توجهی جلوگیری به عمل آورد.

۵- مراقب کشیدن سیگار، سایر مخدرها و مصرف الکل باشید. سیگار عامل بسیاری از حملات قلبی، سکته و سرطان است که تمامی این عوامل می‌تواند باعث کوتاه‌تر شدن عمر شود. پس اگر دوست دارید بیش از ۱۰۰ سال عمر کنید، همه این‌ها را کنار بگذارید. همچنین اگر می‌خواهید خوب از کبدتان نگهداری کنید از الکل بپرهیزید. این عضو مهم در بدن متابولیسم مرکزی را تحت کنترل دارد. نگران نباشید تابه‌حال هیچ‌کس از عدم مصرف الکل جان خود را از دست نداده است.

۶- همان‌طور که گفته شد، چاقی یکی از عوامل اصلی دیابت و سندروم‌های متابولیسمی است. هر فردی با رژیم غذایی صحیح قادر خواهد بود که وزن سلامت خود را حفظ کند. پس بهتر است شکر و غذاهای پر نشاسته از وعده غذایی حذف شود.

۷- خواب کافی، داشتن دیدگاهی خوش‌بینانه به زندگی و روابط خوب انسانی با دیگران برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است. همچنین نقش مؤثری در تقویت و تعادل هورمون‌ها نیز دارد. تمامی این عوامل دست‌به‌دست هم باعث خواهند شد که زندگی احساسی و فیزیکی سلامت‌تری در انتظارتان باشد.

منبع: forbes.com
دیجیاتو
بدون نظر

ورود