از اصفهان تا بلغارستان با بانوان لژیونر والیبال ایران

گزارش روزیاتو از تمرینات اولین بانوان والیبالیست ایرانی در خارج از کشور

از اصفهان تا بلغارستان با بانوان لژیونر والیبال ایران

ورزش بانوان ایران، تنها به مچ اندازی، کشتی آلیش، ووشو، تکواندو، بدنسازی و پرتاب وزنه خلاصه نمی شود. موج استقبال بانوان ایران از ورزش هایی که روزگاری مردانه قملداد می شد، روز به روز در حال افزایش است و پر افتخار ترین مدال تاریخ ورزش بانوان کشور که توسط کیمیا علیزاده در آوردگاه ریو ۲۰۱۶ بدست آمد، خود نشان گر این واقعیت بود که باید منتظر خبرهای جالبی از اردوگاه زنان ورزشکار کشور در سال ۹۶ و پس از آن باشیم.

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گر چه آن طور که شایسته و بایسته بود، مورد توجه رسانه ها و مسئولان قرار نگرفت، اما جرقه امیدی بود که توانمندی های فوق العاده بانوان جوان کشور را در عرصه ورزش قهرمانی، جهانی کرد.

در کنار ورزش های رزمی و فوتبال، رشته والیبال، یکی از پر مخاطب ترین ورزش بین بانوان بوده و تیم ملی بانوان والیبال کشور که جمعی از بلند قامتان ورزش بانوان در آن مشغول به فعالیت هستند، ظرف یک دهه اخیر، حضور موفقی در آوردگاه های جهانی به خصوص در قاره کهن تجربه کرده است.

V28
گفتگوی روزنامه همشهری با لژیونرهای والیبال بانوان ایران: جاده صاف کنیم!

در روزهای آینده، گزارشی از تمرینات تیم ملی والیبال بانوان کشور ارائه خواهیم کرد تا با متن و حاشیه فعالیت این بخش از ورزش بانوان کشورمان آگاه شویم. اخیرا مطلع شدیم که دو تن از بانوان والیبالیست کشور، برای نخستین بار، در یکی از باشگاه های خارج از کشور مشغول به توپ زنی شده اند که بازتاب خبری گسترده ای پیدا کرد.

v6

در گزارش امروز، نگاهی داریم به تمرینات این دو بانوی والیبالیست کشور و با فعالیت های آنان آشنا می شویم.

با ما همراه باشید و پیش از ادامه بحث، گوشه هایی از تمرین تیم ملی بانوان والیبال کشورمان را مشاهده کنید.

از اصفهان تا بلغارستان: لژیونری بلند قامتان

این فقط فوتبال مردان ایران نیست که شاهد حضور لژیونرهایی در رده های فوتبال حرفه ای آسیا و اروپا شده است. اکنون، ورزش بانوان کشورمان نیز با وجود بانوانی فعال و با دانش و البته ماجراجو و با اراده، قصد دارد جای پایی در ورزش جهان پیدا کند و قابلیت زنان ورزشکار ایران را در کانون توجه رسانه ها قرار دهد.

v13
تمرینات مائده برهانی در بلغارستان

کاری که اکنون به نظر می رسد توسط دو تن از بازیکنان موفق تیم ملی بانوان والیبال کشورمان انجام شده و سفیرانی برای ورزش بانوان ایرانی در آن سوی مرزها هستند.

v8
حضور دو بانون لژیونر ایرانی در تمرینات تیم ملی والیبال بانوان بلغارستان

زینب گیوه، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان کشورمان به همراه مائده برهانی، از دیگر اعضای تیم ملی والیبال بانوان ایران، مدتی است که به تیم شومن کلاب بلغارستان پیوسته اند و در این باشگاه مطرح،‌ توپ می زنند.

v9

زینب گیوه متولد سال ۱۳۶۲ است و با ۱۷۸ سانتیمتر قد، یکی از پر افتخارهای ورزش والیبال بانوان ایران به شمار می رود. وی در پست دریافت کننده، در دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان کشور است.

v10

v14

وی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی را در دانشگاه آزاد اسلامی خوانده و مدرک مربیگری درجه یک والیبال دارد. مدرک عالی بدنسازی از آکادمی ملی المپیک ایران و مربیگری درجه ۳ آمادگی جسمانی، بخشی از افتخارات حرفه ای زینب خانم در ورزش بانوان ایران به شمار می رود.

v1
نخستین تصویر از حضور دو بازیکن لژیونور والیبال بانوان ایران در باشگاه بلغارستان

وی به همراه باشگاه والیبال دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۳، قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان کشور شد و در سال بعد (۱۳۹۴) عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد. زینب در سال ۱۳۹۳، عنوان بهترین بازیکن والیبال بانوان ایران را کسب کرد. پیش از آن، ایشان به همراه باشگاه گیتی پسند، عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور در سال ۱۳۹۰ را از آن خود کرد.

v2
تصویر سایت بلغاری که از حضور لژیونرهای ایرانی به عنوان شانس موفقیت باشگاه شومن کلاب یاد کرد

۳۰ دی ماه، امضای رسمی قرارداد ۲ بانوی لژیونر والیبال کشورمان با باشگاه شومن کلاب بلغارستان به امضای برهانی و گیوه رسید و آن ها به طور رسمی وارد ورزش بانوان بلغارستان شدند. تیم شومن کلاب بلغارستان، برای نیم فصل دوم لیگ برتر این کشور، دو بازیکن با تجربه ایرانی را به خدمت گرفت.

v11
تصویر صحنه آبشار مائده برهانی در تمرینات تیم والیبال شومن کلاب بلغارستان
v15
حضور لژیونرهای والیبال بانوان ایران در بلغارستان با حجاب، در کانون توجه رسانه های شرق اروپا قرار گرفت

در ویدیوی ۳ دقیقه ای زیر، گوشه هایی از تمرین مائده و زینب را در تیم والیبال شومن کلاب بلغارستان تماشا کنید.

مائده برهانی، بانوی ۱۸۳ سانتیمتری ایرانی، دیگر لژیونر خوش تکنیک والیبال کشورمان که به همراه زینب عازم بلغارستان شده است، در تیر ۱۳۶۷ در اصفهان متولد شد. وی تحصیلات خود را در رشته تربیت بدنی دنبال کرد و چند سالی در باشگاه های اصفهانی  توپ زد. وی از سن نوزده سالگی، وارد تیم ملی والیبال بانوان کشورمان شد و و در باشگاه های سپاهان، دانشگاه آزاد، پرسپولیس، گیتی پسند و بانک سرمایه، فعالیت نمود.

v4
مائده برهانی پس از قهرمانی در والیبال ایران

او از جمله بانوان والیبالیست کشورمان است که شش دوره حضور در جام قهرمانی باشگاه های آسیا در عرصه والیبال زنان را در کارنامه دارد.

v3
مائده برهانی، ستاره تیم ملی والیبال ایران

وی با ۷۳ کیلوگرم وزن و قد ۱۸۳ سانتیمتری خود، از ارتفاع ۳۰۰ سانتیمتری آبشار می زند و در ارتفاع ۲۹۰ سانتیمتری، سابقه دفاع روی تور دارد. پست وی، پشت خط زن (قطر پاسور) است و از وی به عنوان ستاره تیم ملی والیبال بانوان ایران یاد می کنند.

مائده قبلا گفته بود که من یک پشت خط زن حرفه ای هستم اما در میان هم پستی های خودم، ندا جمرانیان، عالی است. او نیز همچون من اصفهانی است اما در ذوب آهن بازی می کند.

v5
سلفی مائده با دوستان در آذربایجان

حضور این دو بانوی موفق والیبال کشور که با حجاب در رقابت های باشگاه های بلغارستان توپ می زنند، بازتاب های گسترده ای در رسانه ها داشته است که بالکان اینسایت، یکی از آنها است.

v7
بازتاب حضور بانوان والیبالیست ایرانی در رقابت های والیبال بلغارستان

 اینستاگردی با لژیونورهای والیبال ایران

این دو بانوی والیبال کشورمان، حضور بسیار فعالی در اینستاگرام دارند و برای آگاهی از برنامه ها و گردش های این دو بانوی پر افتخار ورزش کشور، نگاهی داریم به پست های اخیر آنان.

مائده برهانی، شماره ۱۰ معروف تیم ملی والیبال بانوان کشورمان، در اینستاگرام بش از ۱۴ هزار مخاطب داشته و قریب به ۱۷۰  پست به اشتراک گذاشته  است که اکثرا مربوط به تمرینات و زندگی ورزشی او می شود.

او پس از ورود به بلغارستان در کنار یکی از نمادهای سنگی یادآور انقلاب این کشور، عکس سلفی گرفت و زیرش به زبان انگلیسی نوشت: چیزهای بزرگ، زمان میخواهد، تسلیم نشو.

v16
نخستین اینستانوشته مائده برهانی، لژیونر تیم ملی والیبال کشورمان در شهر صوفیه بلغارستان
v17
حضور مائده برهانی در کنار خانم آشتیانی پور، تنها بانوی حاضر در شورای اسلامی شهر اصفهان
v18
اینستانوشته مائده برهانی پس از پیروزی های چشمگیر تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در رقابت های مالدیو ۲۰۱۷
v19
مائده برهانی در حال دریافت جام قهرمانی در رقابت های مالدیو ۲۰۱۷
v20
اینستانوشته مائده از زمان انعقاد قرارداد با تیم SHUMEN-05 CLUB در بلغارستان
V21
تصور سلفی مائده برهانی و زینب گیوه با دکتر ماریانا، پزشک تیم شومن و پزشک تیم ملی والیبال بانوان بلغارستان
V22
سلفی مائده با مربی شومن و مربی سابق تیم های پیکان و ارومیه

زینب گیوه که سابقه کاپیتانی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان را در کارنامه دارد نیز با بیش از ۱۳ هزار مخاطب در اینستاگرام، قریب به ۱۰۰ پست را منتشر کرده که در ادامه نگاهی به سبک زندگی دیجیتالی این لژیونر موفق ورزش بانوان خواهیم داشت.

V23
نخستین اینستانوشته زینب گیوه، لژیونر والیبال بانوان ایران در باشگاه شومن کلاب بلغارستان که یک روز برفی را به تصویر کشیده است
V24
دومین اینستانوشته کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان در بلغارستان با یک سلفی دیدنی
V25
سلفی با روزهای برفی شومن کلاب بلغارستان
V26
زینب با خانواده والیبال ایران
V27
زندگی زیباست . این تنها واژه ای است که هزاران بار بهش معتقدم خودت رو دوست دار و به خودت احترام بگذار و از زندگی لذت ببر
V29
سلفی مائده برهانی و زینب گیوه، لژیونرهای والیبال بانوان در شهر ادیرنه ترکیه، پایتخت عثمانی
V30
یلدای زینب گیوه و مائده برهانی در سالن والیبال

امیدواریم، موفقیت این دو بانوی لژیونر والیبال بانوان کشورمان، ‌زمینه را برای حضور دیگر بانوان والیبال کشورمان در عرصه های ورزش حرفه ای فراهم کند و در نشریات ورزشی کشورمان به خصوص درگاه های رسمی ورزش کشور مانند سایت فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان، بخش ویژه ای به انعکاس متن و حاشیه ورزش بانوان به خصوص ورزشکاران حرفه ای خانم، اختصاص یابد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ترانه فروردین ۱, ۱۳۹۶

    خیلی خوشم اومد. عین همیشه جذاب نوشتین. واقعا ورزش بانوان در محاقه. کسی توجه نمیکنه
    اینها واقعا قهرمان هستند

  • لادن فروردین ۲, ۱۳۹۶

    افتخار میکنم به این دخترهای والیبالیست. خبر نداشتم از اینا.
    چقدر کار قشنگی میکنید که از ورزش بانوان میگید. من قبلا گزارشای این تیپی رو میخوندم. بیشتر بگید. همش رو share میکنم
    باتشکر بسیار