با محبوب ترین سریال های تولید شده توسط سرویس اینترنتی نت فلیکس آشنا شوید

با محبوب ترین سریال های تولید شده توسط سرویس اینترنتی نت فلیکس آشنا شوید

کمپانی نت فلیکس معمولا تعداد بینندگان سریال های خود را مخفی نگه داشته و اعلام نمی کند و این موضوع فضا را برای گمانه زنی های غیر مستند در مورد تعداد مخاطبان سریال های ساخته شده توسط این کمپانی باز می گذارد.

همزمان با این که مسئولان کمپانی نت فلیکس برای جذب مخاطبان بیشتر تلاش می کنند سعی دارند دریابند که کدام یکی از سریال های اوریجینال این کمپانی مخاطبان بیشتری را جلب کرده و بیشتر در مورد آن صحبت می شود و در این جاست که موسسه ی تحقیقاتی «فیزیالِجی» (Fizziology) وارد معرکه می شود. این موسسه در زمینه ی جمع آوری اطلاعات در مورد موضوعات خاص در فضای مجازی فعالیت دارد و با بررسی این داده ها، مشاوره های لازم را در مورد انتظارات و تمایلات مخاطبان و کاربران فضای مجازی به مشتریان خود ارائه می دهد.

موسسه ی فیزیالجی پیام های توییتری مخاطبان را در یک هفته مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که سریال های جدید کمپانی نت فلیکس مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده اند. این داده ها نشان می دهند که سریال جدید این کمپانی با نام «۱۳ دلیل چرا» (۱۳ Reasons Why) مورد استقبال بی سابقه مخاطبان قرار گرفته است.

در ادامه به ۱۳ سریال پخش شده از شبکه ی نت فلیکس که بر اساس داده های جمع آوری شده از رسانه های اجتماعی محبوب ترین سریال های این شبکه بوده اند اشاره خواهیم کرد.

۱۳- سریال Grace and Frankie/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۲۵.۰۳۶ مورد

13-grace-and-frankie-w700
جَین فوندا و لیلی تاملین با سریال «گرَیس و فرانکی» دوران طلایی شبکه ی نتفلیکس را تداعی می کنند. این سریال داستان یک جراح پلاستیک بازنشسته و یک معلم هنر هیپی و شوهران این دو که وکلای موفقی در حوزه ی طلاق هستند را روایت می کند. زندگی این دو زن بعد از این که شوهرانشان اعلام می کنند که علاقه ای به آن ها ندارند به هم می ریزد. بدین ترتیب این دو که تاکنون دل خوشی از هم نداشته اند مجبور می شوند که با هم زندگی کنند و مراقب هم باشند.

۱۲- سریال House of Cards/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۷۰.۵۱۴ مورد

12-house-of-cards-w700
کوین اسپیسی نقش فرانک آندروود را در سریال «خانه ی پوشالی» بازی می کند. این سریال زندگی یک عضو دموکرات در کنگره ی آمریکا به نام فرانک آندروود را روایت می کند که بسیار تشنه ی قدرت است. وی در رقابت های ریاست جمهوری از گَرت واکر حمایت کرده و بر اساس توافقات قبلی قرار است فرانک بعد از پیروزی به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شود. اما بعد از پیروزی واکر، فرانک بزودی در می یابد که قرار نیست وی را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کنند. بدین ترتیب آندروود خشم خود را کنترل کرده و شروع به طرح ریزی نقشه برای بدست گرفتن قدرت می کند.

۱۱- سریال Bloodline/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۸۳.۵۳۸ مورد

11-bloodline-w700
در سریال «نسبت خانوادگی» کایل چندلر و لیندا کاردلینی ایفای نقش می کنند. این سریال داستان فردی به نام دنی ریبورن را روایت می کند که برای ۴۵امین سالگرد تاسیس هتل خانوادگی شان در شهر مونرو کانتی ایالت فلوریدا به این شهر باز می گردد. افراد خانواده احساس خوبی نسبت به دنی ندارند اما دنی قصد دارد که در آن جا بماند و در اداره ی هتل به والدینش کمک کند. برخی از افراد خانواده با این تصمیم دنی مخالفت می کنند. در نهایت دنی در شهر می ماند ولی ماندن او با اتفاقات ناگواری همراه می شود.

۱۰- سریال Master of None/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی:۱۰۶.۸۹۳ مورد

10-master-of-none-w700
عزیز انصاری یکی از نویسندگان این سریال است که در آن نیز بازی می کند. انصاری در این فیلم نقش یک بازیگر ۳۰ ساله در شهر نیویورک را بازی می کند که با مشکلات زندگی خود دست به گریبان است. ادامه ی فیلم به اتفاقات عجیب و غریبی که برای او رخ می دهد می پردازد.

۹- سریال The OA/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۱۷۶.۹۹۲ مورد

بریت مارلینگ در اولین فصل از این سریال نقش آفرینی کرده است. این سریال داستان یک دختر را روایت می کند که بعد از ۷ سال گم شدن پیدا می شود. وی خود را «اُ اَی» می نامد و زخم های زیادی بر پشت خود دارد. همچنین علی رغم اینکه در زمان گم شدن نابینا بوده اکنون بینایی خود را بدست آورده است. وی از جواب دادن به این سوال که در این مدت کجا بوده طفره می رود و به درخواست های ماموران اف بی آی و والدینش پاسخ درستی نمی دهد. اما داستان اتفاقاتی که در دوران غیبت برایش رخ داده را با تیمی ۵ نفره از ساکنان محله ی خود در میان می گذارد. سپس از دیگر اعضای گروه می خواهد به وی کمک کنند دیگر کسانی که مثل او گم شده اند را پیدا کنند.

۸- سریال Orange Is the New Black/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۱۷۷.۳۷۴ مورد

8-orange-is-the-new-black-w700
در فصل پنجم این سریال کمدی بازیگرانی چون لارا پرِپون و تیلور شیلینگ حضور دارند. این سریال داستان زنی سی و چند ساله به نام پایپر چاپمن را روایت می کند که به دلیل حمل مواد مخدر یه ۱۵ ماه زندان محکوم می شود. این موضوع روابط پایپر با نامزد، خانواده و دوستانش را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. وی در زندان با دوستش که وی را لو داده و یک قاچاقچی مواد معروف است مواجه می شود. اکنون در این شرایط پایپر باید با کمک الکس با شرایط سخت زندان کنار آمده و مشکلات را از سر راه خود بردارد.

۷-  سریال Unbreakable Kimmy Schmidt/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۲۴۳.۹۹۰ مورد

7-unbreakable-kimmy-schmidt-w700
تایتوس بورگس و اِلی کِمپر در سریال «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» بازی می کنند. سریال «کیمی اشمیت شکت ناپذیر» داستان دختری به نام کیمی اشمیت را روایت می کند که در کودکی توسط یک کشیش دزدیده شده و به مدت ۱۵ سال همراه با ۳ زن دیگر در یک انبار زیرزمینی حبس می شود. کشیش مذکور آن ها را متقاعد می کند که قیامت فرا رسیده و تمام شده است و آن ها تنها کسانی هستند که در کره ی زمین باقی مانده اند. اما بعد از آزادی متوجه می شوند که دنیا بسیار متفاوت از آن چیزی است که کشیش به آن ها گفته است. اشمیت با یک زن ثروتمند آشنا شده و داستان ادامه پیدا می کند.

۶- سریال Black Mirror/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۴۵۲.۵۱۶ مورد

6-black-mirror-w700
جان هام در اولین اپیزود از سریال «آینه ی سیاه» بازی می کند. این سریال به بررسی زندگی جامعه ی مدرن و عواقب تکنولوژی های پیشرفته ی امروزی می پردازد. هر قسمت داستان و بازیگران متفاوتی خواهد داشت با این وجود همه ی فیلم در مورد نحوه ی زندگی ما در روزگار کنونی بوده و به توهمات دنیای مدرن می پردازد.

۵- سریال Stranger Things/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۵۰۷.۱۹۲ مورد

5-stranger-things-w700
در این سریال فین وولفهارد و مایلی بابی براون ایفای نقش می کنند. داستان این سریال در دهه ی ۱۹۸۰ و در شهر هاوکینز در حاشیه ی ایندیانا می گذرد. در این شهر تحقیقات و آزمایشاتی در آزمایشگاه ملی انجام می گیرد که به زودی وارد مباحث ماوراء الطبیعه و غیر طبیعی شده و زندگی ساکنان شهر که از موضوع اطلاع ندارند را تحت تاثیر قرار می دهد.

۴- سریال Luke Cage/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۱.۰۱۶.۱۵۲ مورد

4-luke-cage-w700
مایک کولتر بازیگر اصلی سریال «لوک کیج» است. این سریال داستان یک ابرقهرمان به نام لوک کیج را روایت می کند که سال های زیادی را به اتهام جرمی که مرتکب نشده به زندان افتاده است. در دوران زندان وی تحت آزمایشات غیرقانونی و اجباری قرار گرفته که در نتیجه ی آن قدرت عجیبی پیدا می کند به طوری که هیچ چیزی قابلیت نفوذ به پوست او را ندارد. وی با یک ابرقهرمان دیگر به نام «مشت آهنین» دوست شده و یک تیم دو نفره را تشکیل می دهند.

۳- سریال Fuller House/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۱.۳۲۴.۵۳۴ مورد

fuller-house-season-2-w700
در سریال «خانواده ی فولرها» بازیگران زیادی از جمله کَندیس کامرون بود، جودی سویتین و آندرا باربر بازی می کنند. این سریال داستان یک زن تازه بیوه شده و دامپزشک به نام دی جی تانر فولر و ۳ فرزندش را روایت می کند. بعد از این که شوهر وی که آتش نشان است در یک حادثه ی آتش سوزی کشته می شود خواهر دی جی به نام استفانی و دوستش کیمی به خانه ی او نقل مکان کرده و قصد دارند در بزرگ کردن بچه ها به او کمک کنند. داستان فیلم حول محور اتفاقاتی که پس از آن برای این خانواده اتفاق می افتد می چرخد.

۲- سریال Chasing Cameron/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۱.۳۲۶.۰۱۰ مورد

2-chasing-cameron-w700
در سریال «در تعقیب کامرون» بازیگرانی مانند آرون کارپنتر، کریستین دلگروسو و کامرون دالاس حضور دارند. داستان این سریال درباره ی کامرون دالاس از افراد مشهور سرویس اشتراک ویدیوی «واین» (Vine) و گروه او به نام «مَگکان» (Magcon) است که در سال ۲۰۱۴ برای مدت کوتاهی تشکیل شده و به سرعت از بین رفت. اما این گروه بار دیگر در سال ۲۰۱۶ با حضور افراد دیگری دوباره تشکیل شده و راهی تور بین المللی در کشورهای اروپایی و استرالیا و نیوزیلند شدند. این سریال داستان آن ها در این سفرها را روایت می کند.

۱- سریال ۱۳ Reasons Why/ تعداد ارجاع در رسانه های اجتماعی: ۳.۵۸۵.۱۱۰ مورد

1-13-reasons-why-w700
دیلان مینِت نقش اول سریال «۱۳ دلیل چرا» را بازی می کند. این سریال داستان پسری به نام کلَی جنسن است که جعبه ای پر از نوار کاست را در جلوی در خانه اش پیدا می کند. او اولین نوار را با ضبط صوت قدیمی پدرش امتحان می کند و ناگهان از ترس ضبط صوت از دست او می افتد. در نهایت به کمک یک واکمن دزدی نوارهای کاست را گوش می دهد و متوجه می شود که این نوار حاوی صدای ضبط شده ی یکی از دوستان اوست که اخیراً مرده است.
see-how-the-shows-compare-with-each-other-in-the-chart-below-w700
نمودار مقایسه ی ارجاعات به ۱۳ سریال تلویزیونی شبکه ی نتفلیکس در رسانه های اجتماعی

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • حمید فروردین ۲۸, ۱۳۹۶

    عجیبه که هیچ خبری از daredevil و jessica jones نیست!

  • نیما فروردین ۲۸, ۱۳۹۶

    strenger things محشره جلوه های ویژه در حد فیلمهای درجه یک هالیود داستان بی نقص و عالی حتما ببینید

  • 3-aman so فروردین ۲۸, ۱۳۹۶

    واقعا ۱۳ reason why جالب بود
    منم همش ترس اینو داشتم ک برسه ب نوار خود کلی تا ببینم واقعا کلی چ کاری کرده بود…

  • Hassan اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶

    ۱۳ reasons why فوق العاده بود تا اخر ماجرا تو رو با خودشه میبره عالی بود و انتیاز عجیب این سریال در midb امتیاز ۹ گرفته. من لذت بردم . بهترین سریال درامی بود که تاحالا دیدم .
    پیشنهاد میکنم اینو حتما ببینید

  • کوروش افراز آذر ۲۳, ۱۳۹۶

    i khnow

  • کیان دی ۱۲, ۱۳۹۶

    Orange is the new black واقعا عالیه مخصوصا فصل پنجم. بهتون پیشنهاد میکنم.

  • Ayda خرداد ۲۳, ۱۳۹۷

    Dark بهترین و جالب ترین سریاله این کمپانیه