تمرین های سبک ورزشی، با تاثیر بر عملکرد مغز، سبب بهبود وضعیت بینایی می شوند

اما تمرین های سخت و فشرده ای چون دویدن و شنا ...

تمرین های سبک ورزشی، با تاثیر بر عملکرد مغز، سبب بهبود وضعیت بینایی می شوند

احتمالا بارها از اطرافیان خود شنیده اید که خوردن هویج سبب بهبود وضعیت بینایی شما خواهد شد. جالب است که دانشمندان اخیرا به عاملی موثر در بهبود وضعیت بینایی پرداخته اند که با رژیم های غذایی ارتباطی ندارد.

اکنون که به یکی از فصل های گرم سال وارد شده و تابستان را نیز در پیش داریم، امکان انجام تمرین های ورزشی در فضای آزاد نسبت به فصول سرد سال افزایش یافته. به همین دلیل نیز می توانید به بهتر شدن وضعیت اندام تان پرداخته و قدرت بینایی خود را نیز تقویت کنید. فعالیت های بدنی سبک همچون پیاده روی می توانند توانایی بینایی را در شما افزایش دهند.

این در حالی است که ورزش های سنگین تری چون دویدن، دوچرخه سواری و شنا چنین نقشی را نخواهند داشت. گروهی از محققان آمریکایی در یک پژوهش آکادمیک، نقش تمرین های ورزشی سبک بر مغز را بر روی ۱۸ فرد شرکت کننده مورد بررسی قرار دادند و ضربان قلب آنها را تحت نظر گرفتند. سپس از آن افراد درخواست کردند که دوچرخه سواری نیز کنند.

شدت این تمرین ها ابتدا کم، سپس زیاد شد و زمانی نیز برای استراحت به آنها اختصاص داده شد. نتیجه این مطالعه در مجله «نوروساینس شناختی» به انتشار رسید و داده های حاصل از آن در دسترس محققان این مکان آموزشی قرار گرفت.

2

پژوهشگران دریافتند که تمرین هایی سبک که شدت چندانی ندارند می تواند به فعالیت کورتکس بینایی کمک کنند. این کورتکس نقش موثری در پردازش اشیاء در مقابل چشم ها دارد.

پروفسور «بری گیسبرشت»، نویسنده این پژوهش می گوید، این روند سه سال پیش و با آزمایش های انجام شده بر موش های آزمایشگاهی در دانشگاه «اموری» در آتلانتا، آغاز شد. این موش ها در آن زمان در شرف از دست دادن بینایی شان بودند. انتظار می رفت که با افزایش فعالیت های بدنی در آنها، در وضعیت بینایی شان بهبودی حاصل شود. این تصور وجود داشت که در مورد انسان نیز نتیجه مشابهی بدست آید.

اما نتیجه هر دو مطالعه نامبرده شده اثر معکوسی در وضعیت بینایی را نشان دادند. این نتیجه در مورد تحرکات شدید بدنی بدست آمد. بسیاری از دوندگان نشانه هایی از تاربینی را تجربه می کنند که اغلب به دلیل کاهش فشار خون، کم آبی و عدم رسیدن مواد مغذی به بدن بود.

توصیه می شود که با ادامه دار شدن روند تاربینی، حتما به متخصص مراجعه شود.

 

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود