۱۱ نکته شگفت انگیزی که ظاهر شما در مورد شخصیت واقعیتان می گویند

۱۱ نکته شگفت انگیزی که ظاهر شما در مورد شخصیت واقعیتان می گویند

همه انسان ها، یکدیگر را قضاوت می کنند؛ درجه و کیفیت این کار در افراد گوناگون متفاوت است اما به هر صورت روی می دهد و کمتر کسی را خواهید یافت که در مورد اطرافیان خود نظری ارائه ندهد.

در نخستین برخورد با هر فردی، افکار گوناگونی در مورد وی در ذهن ما شکل می گیرد و تا حدی می توانیم در مورد هوش، اخلاق، ادب یا شخصیتش گمانه زنی هایی داشته باشیم.

شاید برایتان عجیب باشد بدانید که در بسیاری مواقع، احساس اولیه انسان نسبت به یکدیگر کاملا دقیق است. به همین خاطر، شاید بد نباشد در مورد ویژگی هایی که می توان از ظاهر و چهره افراد تشخیص داد برایتان توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر شما صورت جذابی داشته باشید، مردم فرض را بر این می گذارند که از ویژگی های مثبت دیگری نیز برخوردار هستید.

1

به لطف پدیده ای که روانشناسان آن را «کژانگاری» یا «اثر هاله ای» می نامند، بسیاری از انسان ها بر این باور هستند که افراد زیبارو و جذاب از دیگر ویژگی های مثبت همانند هوش و خوش رفتاری هم بهره مند هستند.

در همین راستا، یکی از روانشناسان و محققان دانشگاه تگزاس در آستین، به نام «دنیل هامرمش» که در زمینه زیبایی در محل کار تحقیق کرده است، ثابت کرده در کنار دیگر قابلیت ها، افراد زیباروی شانس بیشتری برای دریافت حقوق های بالاتر دارند.

همچنین در تحقیق دیگری نیز از مردان خواسته شد تا مقاله یک خانم ناشناس را مطالعه کرده و نظرشان را بیان کنند. هنگامی که به خواننده ها، تصویر یک زن زیبا به عنوان نویسنده نمایش داده شد، آن ها نظرات مثبت بیشتری نسبت به کسانی داشتند که عکس یک زن نازیبا و معمولی به عنوان نویسنده به آن ها نشان داده شده بود.

مردم می توانند بر اساس چهره شما نظرات تقریبا درستی در مورد شخصیتتان داشته باشند.

2

شاید تعجب کنید اما مردم می توانند با دیدن عکس صورت شما، نظرات گوناگونی که تقریبا درست هستند، در مورد شخصیتتان داشته باشند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، در پی مطالعات روانشناسی، از ۱۲۳ دانشجو خواسته شد در حالت خنثی یا هر ژستی که دوست دارند، بایستند تا از آن ها عکس گرفته شود. سپس عکس ها را به شرکت کننده ها نمایش دادند.

نظرات شرکت کننده ها در مورد افرادی که در عکس ها می دیدند شامل موارد زیر بود:

  • اجتماعی بودن
  • داشتن اعتماد به نفس
  • مذهبی بودن
  • دوست داشتنی یا قابل احترام بودن
  • با وجدان و صادق بودن

مردم بر اساس نشانه های ظاهری می توانند به میزان جذبه یا توانایی مدیریتی شما پی ببرند.

3

در سال ۲۰۱۳ میلادی، گروهی از روانشناس ها، عصب شناسان و دانشمندان علوم کامپیوتری از اروپا و آمریکا، گروه کوچکی از شرکت کننده ها را گرد هم آورده و تصویر صورت ۴۷ مرد سفید پوست و ۸۳ زن سفید پوست را به آن ها نشان دادند تا نظر خود در مورد میزان جذبه و توانایی آن ها در پست های مدیریتی را اعلام کنند.

محققان متوجه شدند که شرکت کننده ها، بر اساس جنسیت و بلندی صورت افراد در مورد توان و ابهت مدیریتی افراد قضاوت کرده اند.

صورت هایی که مشخص بود به افراد بلندقد مربوط می شود، بیشترین رای را برای داشتن توان مدیریتی کسب کرده بودند.

فرم و شکل صورت شما می تواند نشان دهد که تا چه حد عصبی یا پرخاشگر هستید.

4

در تحقیق کوچکی که در سال ۲۰۱۳ میلادی در کالج دانشگاه لندن در مرکز مطالعات تغییرات رفتاری صورت پذیرفت، مشخص شد مردانی که از میزان تستوسترون بالاتری برخوردار هستند، صورت های عریض تر و گونه های برجسته تری دارند. همچنین اعلام شد که این مردان، تندخوتر بوده و دارای شخصیت پرخاشگر و وضعیت-محور هستند.

مردم از روی ظاهر شما می توانند به میزان قوی بودنتان پی ببرند.

5

پیرو تحقیقی در سال ۲۰۱۵ میلادی، عکس ۱۰ فرد با ویژگی های ظاهری متفاوت به شرکت کننده ها نمایش داده و از آن ها درخواست شد تا در مورد میزان صداقت، قوی بودن و دوست داشتنی بودن این افراد نظرات خود را مطرح کنند.

به طوری که می توان حدس زد، بیشتر مردم به کسانی که در عکس شاد بودند، صفت صادق، دوست داشتنی و قابل اعتماد داده و افرادی که صورت های پهن تری داشتند را به عنوان افراد قوی تر انتخاب کردند.

اگر صورت شما حسی از موذی یا غیرقابل اعتماد بودن داشته باشد، مردم به شما به عنوان یک فرد خلافکار نگاه خواهند کرد.

6

معلوم نیست که چرا برخی از افراد چهره های قابل اعتماد و صادقی دارند، اما همین تفاوت ظاهری می تواند در تصمیم گیری و قضاوت دیگران در مورد انسان نقش موثری داشته باشد.

دانشمندان انگلیسی از جمعی از داوطلبان درخواست کردند تا به عکس هایی که به صورت رندم از دو پایگاه داده انتخاب شده بودند، نگاه کرده و در مورد میزان احساسات، ویژگی های شخصیتی و خلافکار بودن یا نبودن افراد نظرات خود را ارائه کنند.

مجموعه اول تصاویر از پایگاه داده اداره پلیس گردآوری شده بود و سری دوم نیز به هنرپیشه هایی تعلق داشت که از آن ها خواسته شده بود چهره شاد، خنثی یا عصبانی به خود بگیرند.

نتیجه این بود که مردم به عکس خلاف کارها (بدون اینکه از این موضوع آگاه باشند) رای غیر قابل اعتماد و خلافکار بودن دادند. همچنین صورت های عصبانی نیز از منظر بیشتر شرکت کننده ها، خلافکار به نظر می رسیدند.

مردم می توانند از چهره اطرافیان امید یا ناامیدی به زندگی را درک کنند.

7

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط روانشناسان دانشگاه تورنتو صورت پذیرفت، آن ها تصاویری از چهره مجرمانی که به اتهام قتل درجه یک در زندان بودند را گردآوری کردند. نیمی از این افراد به اعدام محکوم شده بودند و نیمی دیگر قرار زندانی شدن برایشان صادر شده بود.

به دنبال این امر، محققان، از شرکت کننده ها درخواست کردند تا عکس را دیده و در مورد میزان اعتمادی که در چهره هر کدام از سوژه ها می بینند از یک (غیرقابل اعتماد) تا ۸ (قابل اعتماد) امتیاز بدهند.

عکس هایی که بیشترین رای برای داشتن کمترین میزان صداقت و اعتماد را کسب کردند، به مجرمین محکوم به اعدام تعلق داشتند.

در مرحله دوم تحقیقات، تصاویری از زندانی های به شرکت کننده ها نمایش داده شد که در ابتدا به عنوان قاتل دستگیر و زندانی شده بودند و سپس بر اساس شواهد و آزمایش DNA بی گناهی آن ها ثابت شده بود.

نتیجه این آزمایش عجیب بود، زیرا مردم این افراد را نیز غیر قابل اعتماد و خلاف کار قضاوت کرده بودند. به همین خاطر، محققان اعلام داشتند که ظاهر افراد، فارغ از مجرم بودن یا نبودن، روی قضاوت شدن آن ها توسط مردم تاثیر مستقیم دارد.

صرف نظر از جهت گیری شناختی، از روی ظاهر انسان نیز می توان به میزان سلامتی وی پی برد. به طور مثال، چروک پوست نشانه مشکلات قلبی است.

8

صورت چروک افراد، مسائلی بیشتر از سن و کهولت آن ها را بیان کرده و می توان بر اساس آن به عملکرد قلب نیز پی برد.

پیرو تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ میلادی صورت گرفت، تعداد چروک های صورت ۲۶۱ نفر از کسانی که سابقه عمر طولانی در خانواده داشتند با ۲۵۳ نفر از مردم معمولی در همان سن با هم مورد مقایسه قرار گرفت.

افرادی که کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار داشتند، حدود دو سال جوان تر از هم سن های خود که مشکلات قلبی داشتند، به نظر می رسیدند.

بیماری های نهفته انسان را می توان از چشم های وی تشخیص داد.

9

پزشکان فقط با نگاه کردن به چشمان شما می توانند بیماری های مختلفی را تشخیص دهند. لکه های قرمز در شبکیه یا لایه حساس به نور در پشت چشم می تواند نشانه های دیابت باشد. هنگامی که میزان قند خون بالا می رود، موجب انسداد مویرگ های شبکیه چشم شده و  این امر به تورم و ترکیدن آن ها منجر می گردد.

در مردان، اندازه انگشتان دست می توانند احتمال بروز سرطان در آن ها را مشخص کنند.

10

دانشمندان در طول ۱۵ سال، به تحقیق در مورد اندازه انگشتان ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات و ۳ هزار مرد سالم پرداختند و از آن ها درخواست کردند تا به تصاویر دست ها نگاه کرده و دستی که شبیه دست خودشان است را انتخاب کنند.

در نتیجه این تحقیق مشخص شد مردانی که انگشت اشاره آن ها هم قد یا بلندتر از انگشت حلقه شان بود، یک سوم بیشتر از بقیه مردان به سرطان پروستات مبتلا بودند.

قد بلند هم می تواند بیانگرِ احتمال بیماری های خاص در افراد باشد.

11

در نتیجه مطالعات مشخص شده افرادی که قدهای بلندی دارند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند و این در حالی است که احتمال ابتلا به سرطان در افراد کوتاه قد نیز پایین تر است. تاثیر این امر به میزان ترشح هورمون رشد مربوط می شود که می تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش یا در مواردی، افزایش دهد.

البته نتیجه ی این تحقیق مصدق این امر نیست که افراد کوتاه یا بلند، به ترتیب دچار سرطان یا بیماری های قلبی نمی شوند.

منبع: businessinsider
۴ نظر

ورود

  • ساناز فروردین ۱۴, ۱۴۰۰

    خیلی چرت بود

  • uo آذر ۹, ۱۴۰۰

    چرت و پرت

  • مهدی اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    این که از روی ظاهر تشخیص بدی طرف چجور آدمی هست که یه چیز بدیهیه مادرزاد همه این پتانسیل رو دارن دیگه نیاز به این همه تفسیر نداشت?خسته نباشید دلاوران

  • Mehdi اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    یه نژادپرست بالفطره این مطلب نوشته