۷ مکان انحصاری و اسرار آمیز در جهان که تنها افراد خاص به آن ها دسترسی دارند

۷ مکان انحصاری و اسرار آمیز در جهان که تنها افراد خاص به آن ها دسترسی دارند

در جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، نقاطی وجود دارد که دیدنشان تعجب همه را بر می انگیزد. گاهی اوقات این مسئله در منظره ای طبیعی و شگفت انگیز نمود پیدا کرده و در برخی موارد نیز موردی دیگر توجه ما را به خود جلب می کند. در این میان مکان هایی وجود دارند که هر کسی اجازه دسترسی به آن ها را ندارد. شما باید عضو گروهی خاص بوده و یا آنکه ثروتی مشخص داشته باشید تا بتوانید آن ها را از نزدیک ببینید.

تصاویر و توضیحاتی که در ادامه قرار داده شده، ۷ مکان اسرار آمیز و انحصاری را به شما نشان می دهند. تنها عده محدودی می توانند به این نقاط وارد شوند و از آن ها دیدن نمایند. پیشنهاد می دهیم مطلب را تا پایان دنبال کنید.

۱- باشگاه ۳۳، آمریکا

100

باشگاه ۳۳ در ابتدا به عنوان رستوران در دیزنی لند فعالیت داشت و در نهایت به باشگاهی خصوصی تبدیل شد که والت دیزنی از آن برای سرگرم کردن افراد مهم بهره می گرفت. در راهرو پنلی مخفی وجود دارد که یک زنگ را آشکار می کند. شما باید نحوه کار کردن با آن را بلد باشید تا بتوانید وارد گردید. این مکان اخیرا برای ۱۰۰ نفر اولی که درخواست شان را ارائه کردند و ۲۵ هزار دلار هزینه اولیه را تقبل نمودند، باز گشت.

۲- بایگانی های مخفی واتیکان، ایتالیا

101

این بایگانی ها به پاپ رهبر کاتولیک های جهان تعلق دارند و به نوعی کاملا مخفی به شمار نمی روند. نکته اینجاست که هیچکس بدون اجازه مستقیم پاپ نمی تواند وارد این بایگانی ها شود. در نظر داشته باشید که شما تنها می توانید از اسناد قدیمی تر از ۷۵ سال بازدید نمایید.

۳- مژگوریه؛ جمهوری باژقیرستان

102

اگر شما جز ۱۷ هزار شهروند این سرزمین نباشید، نمی توانید به آن وارد شوید. دولت فدرال روسیه چنین تصمیمی گرفته و به هیچکس اجازه ورود نمی دهد، زیرا کمپانی های مخفی روسی در این مکان قرار دارند.

۴- جزیره مارها؛ برزیل

103

در نقطه ای دور از سواحل سائو پائولو در کشور برزیل، سرزمینی به نام «جزیره مارها» قرار دارد. دولت برزیل اجازه ورود هیچکس به جزیره را نمی دهد، زیرا این مکان مملو از مارهای خطرناک است. خزندگانی که در جزیره زندگی می کنند، «افعی های سرنیزه ای زرین» نام دارند و به شدت مرگبار هستند. زهر آن ها می تواند گوشت بدن را ذوب کند.

۵- منطقه ۵۱، آمریکا

104

تقریبا هیچ کس نمی تواند به این مکان وارد شود. جالب اینجاست که کسی از درون منطقه ۵۱ نیز خبر ندارد. برخی ها گفته اند که مکان یاد شده پایگاهی نظامی است، اما متخصصانِ موجودات فرازمینی به شدت اعتقاد دارند که در منطقه موجودات فضایی و بیگانه ها حضور دارند. این بخش یکی از اسرار آمیز ترین نقاط جهان به شمار می رود.

۶- کمپانی هاوک؛ سیلند

105

این مکان که به عنوان کشوری رسمی شناخته نمی شود، روی یک سکوی ضد هوایی باقی مانده از جنگ جهانی دوم دور از ساحل سافِک انگلستان شکل گرفته است. کمپانی هاون یک مرکز داده فرا ساحلی بود که هر چیزی را نگهداری می کرد. آن ها محدودیت قوانی کپی رایت را نداشتند، زیرا سکو در قلمروی هیچ کشوری نبود. تنها کسانی که به طور رسمی و ویژه دعوت می شدند، می توانستند به این مرکز وارد گردند.

۷- مقر ویکی لیکس، سوئد

106

بدون شک شما نیز تا به حال نام ویکی لیکس را شنیده اید. آن ها گاهی اوقات اطلاعات سری دولت ها و مقامات را فاش می کنند و بسیاری سعی دارند که این سازمان را به تعطیلی بکشانند. اما به علت قرار گرفتن پایگاه داده ویکی لیکس در یک سازمان اینترنتی سوئدی به نام «باناهوف»، چنین چیزی ممکن نیست. این مکان که در کوه های استکهلم قرار گرفته، پناهگاهی است که می تواند در برابر حملات هسته ای نیز مقاومت کند.

منبع: diply
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • عرفان تیر ۱۰, ۱۳۹۶

    عکس جزیره مارهارو اشتباه گذاشتید