بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسر ۲۱ ساله هندی که بدنش همانند یک فرد ۱۶۰ ساله است

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسر ۲۱ ساله هندی که بدنش همانند یک فرد ۱۶۰ ساله است

علاقه مندان به سینما، به طور حتم فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» را دیده اند. این اثر سینمایی تحسین برانگیز که بازیگران سرشناسی مانند برد پیت و کیت بلانشت در آن به ایفای نقش می پردازند، ماجرای فردی را روایت می کند که همانند افراد ۸۰ ساله به دنیا می آید. حالا خبری منتشر شده که نشان می دهد این شخصیت در دنیای واقعی نیز وجود دارد.

راپش کومار پسر ۲۱ ساله هندی، تنها ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و بدنش با سرعت ۸ برابر حالت عادی پیر می شود. سندروم پیری زودرس باعث شده چنین شرایطی برای وی به وجود بیاید. این اختلال بسیار نادر ژنتیکی که از هر هشت میلیون نفر تنها یک نفر به آن مبتلاست، کاری می کند که علائم پیری بسیار زودتر در بدن فرد جلوه نمایند.

راپش پس از لئون بوثای آفریقایی که در سن ۲۶ سالگی درگذشت، پیرترین فردی است که با این بیماری زندگی می کند.

SWNS_RARE_CONDITION_04

والدین او حال مساعدی ندارند و از دیگران برای کنار آمدن با این شرایط عجیب درخواست کمک می کنند. راپش که در ایالت شمالی اوتار پرادش زندگی می کند، در سنین کم نشانه های این اختلال را بروز داد. والدین وی حتی به نخست وزیر هند نیز نامه نوشته و از او درخواست کمک نموده اند.

SWNS_RARE_CONDITION_12

اختلال یاد شده ما را به یاد فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» می اندازد. در این اثر سینمایی فردی در شرایط پیری به دنیا آمده بود و سن وی به جای زیاد شدن کاهش می یافت. پدر ۴۵ ساله این پسر اظهار دشته: “هنگامی که راپش بسیار کوچک بود، سردردهای متعدد و درد معده نمایان گشت. ما او را به پزشکان زیادی نشان دادیم، اما هیچ یک از آن ها نتوانستند شرایط وی را تشخیص دهند. آن ها تنها مقداری مسکن تجویز کردند و ما را به خانه فرستادند.”

سر راپش در طول زمان به طور غیر عادی بزرگ شد و وزن وی نیز خیلی سریع کاهش پیدا کرد. ۵ سال پیش عده ای به دهکده محل زندگی راپش مراجعه کردند. قصد آن ها کمک نبود و آن ها برای پرداخت پول به خانواده و نمایش پسرشان در سیرک آمده بودند. والدین وی به شدت از این موضوع عصبانی گشته و افراد یاد شده را بیرون کردند.

SWNS_RARE_CONDITION_06

دکتر پاندی در این رابطه می گوید: “وی از اختلال پیری زودرس رنج می برد و تا به حال هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است. علائم این بیماری نخستین بار در دو سالگی راپش مشاهده شد. مریضی مذکور روند رشد را متوقف می کند، باعث ریزش موها می شود و ضعیفی دندان ها را به همراه دارد. ماهیچه ها نیز قدرت خود را از دست می دهند. تغییر حالت چشم ها نیز از دیگر عوارض بیماری به شمار می رود.”

وی در ادامه اضافه می کند: “جهش ژن ها چنین شرایطی را به وجود می آورد. بیشتر کسانی که به اختلال پیری مبتلا هستند، در سنین ۱۳ تا ۱۵ سالگی جان خود را از دست می دهند. در برخی موارد نیز آن ها سال های بیشتری را زندگی می کنند.” ویدیوی زیر ماجرا را بهتر برای شما به تصویر می کشد. دعوت می کنیم آن را ببینید.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود