نوشابه جدید کوکاکولا، موسوم به کوکاکولا پلاس با فیبر غنی شده است

نوشابه جدید کوکاکولا، موسوم به کوکاکولا پلاس با فیبر غنی شده است

در زمستان سال گذشته در خبری برایتان نوشتیم که کمپانی سرشناس کوکاکولا از جدیدترین نوشابه خود موسوم به «پلاس» رونمایی کرده است.

این نوشابه فقط در کشور ژاپن عرضه شده و گفته می شود که عاری از هر گونه قند و کالری است. همچنین از آن به عنوان نخستین نوشابه جهان که نه تنها به سلامت افراد آسیب نمی رساند، بلکه موجب بهبود وضعیت جسمانی آن ها نیز خواهد بود، یاد می شود.

جالب است بدانید که هر بطری از کوکاکولا پلاس حاوی ۵ گرم دکسترین خوراکی و دیگر فیبرهای قابل هضم است.

به گفته کمپانی سازنده، نوشیدن یک بطری از این نوشابه در هر روز در طول صرف غذا می تواند به کاهش جذب چربی های مضرِ موجود در غذا کمک کرده و باعث ایجاد تعادل در میزان تری گلیسیریدِ موجود در خون بعد از صرف غذا بشود.

همچنین ادعا شده برای بهره مند شدن از خواص سلامتی این نوشیدنی، بهتر است حتما هم زمان با صرف وعده های غذایی و به طور متوسط در ۳ وعده ۱۵۰ میلی لیتری نوشیده شود.

همچنین جا دارد اشاره کنیم که اضافه کردن فیبر به نوشیدنی ها موضوع جدیدی نبود، پیش از کوکاکولا، کمپانی پپسی نیز چندین سال پیش به نوشیدنی های خود که در ژاپن عرضه می کرد، فیبر رژیمی افزوده بود. آن ها هم در زمان عرضه ادعا کرده بودند که این فیبر به کاهش جذب چربی های مضر و تری گلیسیریدها کمک شایانی می کند.

اما این ادعا چندان مقبول مردم قرار نگرفت. در همین رابطه، «مریم ا نلسون»، یکی از استادان و محققان دانشگاه نیوهمپشایر درباره افزودن فیبر به نوشیدنی روزانه چنین گفته: «هیچ مدرکی دال بر مفید بودن فیبرهایی که به نوشابه ها اضافه می شود وجود ندارد. تنها شواهد موجود در رابطه با تاثیرات فیبر روی سلامتی انسان در مورد صرف خوراکی هایی همانند میوه های تازه، سبزیجات و آجیل و غلات است. افزودن فیبر به نوشابه برای انسان ضرری در پی ندارد اما این کار باعث هم نمی شود که شما از مزایای فیبر در بدن خود بهره مند شوید.»

وی همچنین ادامه داده: «کمپانی های سازنده به این روش سعی دارند محصولات خود که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند را به مشتریان بقبولانند. از آن جا که نوشابه یک نوشیدنی مملو از شکر و قند است و مضرات زیادی برای بدن انسان دارد، تولیدکننده ها سعی می کنند با اضافه کردن صفت های مثبت به محصولات خود، تعداد مشتری هایشان را بیشتر کنند.»

در نتیجه، در آخر جا دارد اشاره کنیم که اگر می خواهید از مزیت های بیشمار فیبر در سلامتی خود بهره مند شوید، به جای نوشابه های فیبردار، میزان مصرف میوه، سبزیجات و دانه های خوراکی و آجیل را افزایش دهید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد مرداد ۲۳, ۱۳۹۸

    اگر چیز خوبیه پس چرا فقط تو ژاپن میفروشنش، چرا براش فروش جهانی نگذاشتن!