تصویر برداری ماکرو و نمایش دیدنی افکت های هیجان انگیز جلوه های ویژه [تماشا کنید]

تصویر برداری ماکرو و نمایش دیدنی افکت های هیجان انگیز جلوه های ویژه [تماشا کنید]

این روزها همه جا صحبت از به کار گیری جلوه های ویژه بصری در موارد مختلف است. در حال حاضر با هر صحنه عجیب و غریبی که مواجه می شویم، می توانیم تقریبا با اطمینان بگوییم که کامپیوترها آن را پدید آورده اند. در این زمینه روشی به نام «CGI» یا «واسط دروازه مشترک» بیش از سایر روش ها به کار گرفته می شود. ما می توانیم جلوه آن را در فیلم های سینمایی تخیلی مشاهده کنیم. اما چند وقتی است که از روش ها و افکت های کاربردی نیز استفاده می شود.

سازندگان برخی از بهترین فیلم های سینمایی اخیر، روشی ترکیبی را برای ساخت آثار خود در پیش گرفتند و «CGI» و افکت های کاربردی را به صورت یکپارچه با یکدیگر به کار گرفتند. از آن جمله می توانیم به فیلم های «جاذبه» و «میان ستاره ای» اشاره کنیم. شاید نشان دادن افکت های کاربردی اندکی مشکل به نظر برسد، اما ویدیویی که در ادامه قرار داده شده، این مسئله را به خوبی نمایان می کند.

در این ویدیو چند گوی درون ظرفی از آب قرار داده شده و سپس به آن چندین رنگ تزریق می گردد. فرایند این واکنش به صورت ماکرو عکس برداری می شود تا همه چیز کاملا شفاف و واضح باشد. تماشای این کلیپ بدون حتم برای همه جذاب خواهد بود، دعوت می کنیم آن را ببینید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود