نفس اژدها؛ فلفلی که به خاطر تندی بیش از حد خود می تواند شما را بکشد

نفس اژدها؛ فلفلی که به خاطر تندی بیش از حد خود می تواند شما را بکشد

بسیاری از ما طرفدار چشیدن طعم فلفل تند هستیم اما این فلفل جدید که در مناطق شمال ولز پرورش یافته چنان تند است که در صورت خوردن آن راه تنفسی فرد سوخته و بسته خواهد شد. بدین ترتیب خوردن آن با خفگی و مرگ همراه خواهد بود.

در کمال تعجب روغنی که از این فلفل گرفته می شود چنان قدرت بی حس کنندگی دارد که می توان از برای بی حس کردن اعضای بدن انسان استفاده کرد. این فلفل که در مقیاس تندی «اسکووایل» عدد ۲.۴۸ میلیون را به دست آورده توانسته جای فلفل موسوم به «کارولین ریپر» (Caroline Reaper) که قبلا با عدد ۲.۲ میلیون تندترین فلفل جهان به شمار می آمد را بگیرد.

pri_39986053-w700

برای پی بردن به میزان تندی این فلفل باید بدانید که فلفل موسوم به «کلاه اسکاتلندی» که معمولاً افراد برای مسابقات چالشی آن را می خورند عددی بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ را در شاخص تندی اسکووایل به خود اختصاص داده است. همچنین اسپری فلفلی که در ارتش ایالات متحده استفاده می شود با توجه به این شاخص عدد ۲ میلیون را داراست.

news-hottest-pepper-w700

مایک اسمیت پروش دهنده ی این نوع فلفل بسیار تند بیش از هفت سال است که در زمینه ی پرورش دادن فلفل و سبزیجات دیگر به صورت تفریحی فعالیت دارد. این فلفل که به کمک محققان دانشگاه ترِنت ناتینگهام پرورش یافته نام «نفس اژدها» (Dragon’s Breath) را به خود گرفته است که به میراث ولزی آن اشاره دارد.

pri_39986614-w700

مایک اسمیت، مالک مرکزی پرورش گیاهان «تام اسمین پلَنتس» در سنت آساف ولز در این باره می گوید: ” تاکنون کسی این فلفل را نخورده است. من یک بار این فلفل را روی نوک زبانم امتحان کردم و تنها چیزی که حس کردم فقط سوزش بود و سوزش و بعد از حدود ۱۰ ثانیه آن را از دهانم بیرون انداختم. تندی این فلفل هر لحظه بیشتر می شود”.

در واقع، فلفل «نفس اژدها» چنان تند است که تنها یک قطره از عصاره ی آن در ۲.۴۸ میلیون قطره آب قابل تشخیص و ردیابی خواهد بود. اسمیت در این باره می گوید:” این فلفل بدین منظور پرورش داده شده زیرا بسیاری از مردم به داروهای بیهوشی موضعی حساسیت دارند و با توجه به قدرت بالای این فلفل در بی حس کردن پوست می توان از آن برای بیهوشی موضعی استفاده کرد”.

منبع: metro
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود