اگر هر روز دو عدد موز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

کاهش وزن، درمان کم خونی و ...

اگر هر روز دو عدد موز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

بسیاری از افراد که به سبک زندگی سلامت روی می آورند، در ابتدا از طعم نه چندان مطلوب خوراکی های سالم شکایت می کنند. خوشبختانه تعداد افرادی که به چنین سبک های سلامتی روی می آورند، روز به روز در حال افزایش است و همین امر نیز سبب شده، پژوهش های علمی فراوانی در این زمینه به انجام برسد. البته حق با شماست چرا که با توجه به میزان چربی غیرمفید و قند کمتر موجود در خوراکی های سلامت، طعم آنها برای بسیاری از ذائقه ها چندان مطلوب به نظر نمی رسد اما این روند با اندکی صبر و جایگزین کردن مواد مناسب امکانپذیر است.

آنچه بخش سلامت روزیاتو برای تان برگزیده، بررسی فواید مصرف یکی از خوراکی هایی است که علاوه بر داشتن قند کافی برای از بردن هوس شما برای خوردن انواع شیرینی ها و شکلات ها، فواید بسیار دیگری را نیز به همراه دارد. خبر بسیار خوب این است که می توانید در طول شبانه روز دو عدد از آن را میل کرده و از سایر خواص مفید آن نیز بهره مند شوید. با بررسی فواید خوردن روزی دو عدد موز با ما همراه باشید:

۱- فشار خون بالا را به نرمال کاهش می دهد

6

هر عدد موز با دارا بودن، حدود ۴۲۰ میلی گرم پتاسیم، به کاهش فشار خون می انجامد.

۲- سبب کاهش وزن می شود

موز مقادیر قابل توجهی، فیبر دارد. به همین دلیل نیز تا ساعت ها پس از خوردن آن احساس سیری خواهید کرد. همچنین نوعی نشاسته در موز وجود دارد که از افزایش وزن جلوگیری به عمل می آورد. موز قند خون را کاهش داده و حساسیت بدن به تولید انسولین را نیز افزایش می دهد. اگر سلول های بدن به انسولین حساسیت نداشته باشند، گلوکز را جذب نمی کنند و غده پانکراس نیز شروع به تولید فراوان آن خواهد کرد. تجمع چربی نیز به میزان انسولین موجود در بدن مرتبط است.

۳- خطر ابتلا به «آنمی» را کاهش می دهد

1

«آنمی» نوعی کم خونی است که منجر به رنگ پریدگی، احساس خستگی و تنفس های بریده بریده می شود. کاهش گلبول های قرمز و کم شدن سطح هموگلوبین خون سبب ابتلا به این بیماری می شود.

موز دارای مقادیر قابل توجهی آهن است که سبب تحریک گلبول های قرمز خون می شود. همچنین «ویتامین ب۶» نیز دارد. این ویتامین، میزان گلوکز خون را تنظیم کرده و برای افراد مبتلا به آنمی نیز بسیار مفید است.

۴- منجر به بهبود وضعیت تغذیه می شود

موز یکی از خوراکی هایی است که به آسانی هضم می شود. نشاسته مقاوم موجود در موز هضم نشده و به سمت روده بزرگ، یعنی محل تجمع باکتری های مفید، نمی رود.

موز از جمله خوراکی هایی است که حتی اگر فردی به سوزش و ورم معده نیز مبتلا باشد به راحتی می تواند آن را در رژیم غذایی خود بگنجاند. به علاوه وجود برخی از مواد معدنی موجود در آن سبب می شود که گزینه مناسبی برای مبتلایان به شکم روش باشد.

۵- میزان استرس را کاهش می دهد

3

موز به دلیل دارا بودن ماده ای به نام «تریپتوفان» به بهبود خلق و خوی افراد کمک می کند. این ماده به دریافت «سروتونین»، یعنی همان هورمون شادی آور کمک می کند.

هر یک عدد موز به طور متوسط دارای ۲۷ میلی گرم منیزیم نیز است. این ماده معدنی به بهبود وضعیت سلامت روان افراد کمک بسیار خوبی می کند.

۶- کمبود ویتامین در بدن را جبران می کند

9

همانطور که در موارد قبلی نیز اشاره شد، موز محتوی «ویتامین ب۶» است. هر عدد موز به طور متوسط، ۲۰ درصد از میزان نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. «ویتامین ب۶» به تولید انسولین، هموگلوبین و آمینواسید انجامیده و تمامی این مواد در ساخت سلول های سلامت، مفید و موثر هستند.

اگرچه بیشتر ما تصور می کنیم، میوه هایی چون پرتقال و توت فرنگی، حاوی مقادیر قابل توجهی «ویتامین ث» هستند اما بهتر است بدانیم که موز به تنهایی می تواند ۱۵ درصد از «ویتامین ث» مورد نیاز بدن را تامین کند. این ویتامین یکی از انواع مهم آنتی اکسیدان به شمار می رود که با رادیکال های آزاد و مضر به مبارزه بر می خیزد. همچنین به حفظ سلامت سلول ها کمک کرده و سبب تولید کلاژن نیز می شود.

۷- سطح انرژی تان را افزایش می دهد

5

پتاسیم موجود در موز از گرفتگی عضلات جلوگیری به عمل آورده و کربوهیدرات موجود در آن نیز، برای انجام فعالیت های سخت ورزشی انرژی لازم را در اختیارتان قرار می دهد.

منبع: fitnessandpower
دیجیاتو
بدون نظر

ورود