مارس العرب؛ مجمع الجزایر مصنوعی جدیدی که قرار است با صرف ۱.۷ میلیارد دلار در دبی ساخته شود

مارس العرب؛ مجمع الجزایر مصنوعی جدیدی که قرار است با صرف ۱.۷ میلیارد دلار در دبی ساخته شود

دبی دوباره در حال توسعه یافتن است و این بار نیز قرار است ساختمان های جدیدی روی آب های این شهر ساخته شوند.

کمپانی سرمایه گذاری جهانی «دبی هولدینگ» در هفته جاری از برنامه توسعه «مارس العرب»، مجمع الجزایری مصنوعی به پهنای ۴ میلیون متر مربع در کنار برج العرب جمیرا، هتل نمادین شهر که شبیه کشتی طراحی شده است، خبر داد.

گفته می شود که این پروژه، به طور تقریبی ۱.۷۲ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت و حدود ۲.۲۵ کیلومتر به مساحت خط ساحلی شهر دبی خواهد افزود. به ادعای کمپانی دبی هولدینگ مراحل ساخت این پروژه در ماه ژوئن آغاز شده و گمانه زنی می گردد که تا اواخر ۲۰۲۰ میلادی ادامه داشته باشد.

1

این پروژه عظیم شامل چندین جزیره است، اولین جزیره آن شامل تفرج‌گاه های خانوادگی، پارک آبی به اندازه تقریبی ۲۳ هزار متر مربعی و سالن تئاتر با گنجایش ۱۷۰۰ صندلی است که برای نخستین بار سیرک آفتاب را به خاور میانه می آورد. این جزیره همچنین ۳۰۰ واحد آپارتمان رو به دریا خواهد داشت.

2

جزیره دوم، کاملا خصوصی بوده و ۱۴ ویلای فوق العاده شیک و لوکس، اسکله اختصاصی برای ساکنین و هتل-بوتیک خواهد داشت.

3

«مارس العرب» پس از تکمیل، ۲۴۰۰ اتاق هتل به گروه هتل های جمیرا خواهد افزود. این گروه نیز زیر مجموعه هلدینگ دبی هستند که مدیریت اصلی آن به عهده شیخ محمد ابن رشید المکتوم، حاکم دبی است.

گروه جمیرا پیش از این هم تجربه ساخت جزیره های مصنوعی را داشته. آن ها مدیریت برج العرب که ۲۸۰ متر روی ساحل مصنوعی جمیرا که در سال ۱۹۹۴ ساخته شده را به عهده دارند.

4

از دیگر جزیره های مصنوعی ساخته شده در دبی می توان به پالم اشاره کرد که در مساحت ۲۵ کیلومتر مربعی در خلال سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ساخته شده و در حال حاضر، محل اقامت صدها خانواده و محل استقرار بیش از ده ها هتل است.

5

پالم جبل و پالم دیره هر دو برای تحت الشعاع قرار دادن جمیرا ساخته شده اند اما در نتیجه رکود اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸، ساخت و تکمیل این جزایر نیز با کمی تاخیر مواجه شدند به طوری که مراحل ساخت پالم جبل از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و هنوز تکمیل نشده است.

پالم جبل نیمه کاره
پالم جبل علی نیمه کاره

مراحل ساخت سامانه متشکل از ۳۰۰ جزیره لوکس دبی در فاصله ۴ کیلومتری از خط ساحلی این شهر در خلال سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ ساخته و تکمیل شد. بیشتر جزایر در سال ۲۰۰۸ به شرکت های پیمان کاری فروخته شدند تا در آن جا خانه های مسکونی بسازند. اما این مجمع الجزایر همچنان خالی از سکنه است.

9

گروه جمیرا امیدوار است که پروژه مارس العرب به این سرنوشت دچار نشود و به یک مکان گردشگری محبوب تبدیل شده و تا زمان برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ مراحل ساخت آن تکمیل شود.

از سمت چپ: جزایر جهان، پالم جمیرا و پالم جبل علی
از سمت چپ: جزایر جهان، پالم جمیرا و پالم جبل علی
نمایی از هتل آتلانتیس در پالم
نمایی از هتل آتلانتیس در پالم
پاشیدن شن در دریا برای ساخت جزیره در سال 2002
پاشیدن شن در دریا برای ساخت جزیره در سال ۲۰۰۲
کشتی کروز لوکس در ساحل پالم
کشتی کروز لوکس در ساحل پالم
نمایی از جشن گشایش تفرج‌گاه پالم در سال 2008
نمایی از جشن گشایش تفرج‌گاه پالم در سال ۲۰۰۸

منبع: cnn
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود