بزغاله هندی عجیب الخلقه که تنها یک چشم در وسط صورت خود دارد

بزغاله هندی عجیب الخلقه که تنها یک چشم در وسط صورت خود دارد

دو هفته پیش یک بزغاله ی یک چشم در ایالات آسام هند به دنیا آمد و از آن روز تاکنون این موضوع ساده توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. صاحب این بزغاله موخوری داس نام دارد و در این باره چنین می گوید:” من اعتقاد دارم که این بزغاله با خود شانس را به خانه ی من آورده است”. بر اساس شواهد موجود، مردم روستاهای اطراف محل زندگی این شخص دسته دسته به مزرعه ی او می آیند تا این موجود عجیب الخلقه را از نزدیک ببینند.

بر اساس گزارش نشریه ی نشنال جیاگرافیک، دامپزشکان محلی نیز همچنان مبهوت مانده اند که چه دلیلی برای شکل گیری چنین ظاهر غیرمعمولی در حیوانات وجود دارد. یک چشمی (Cyclopia) زمانی به وجود می آید که کاسه های چشم در درون رحم مادر به صورت طبیعی شکل نمی گیرند که این موضوع در نتیجه ی ناهنجاری های رشدی یا صدمات و آسیب های وارده به مادر یا نوزاد به وجود آمده و معمولا با بدشکلی های دیگری در بدن نوزاد همراه خواهد بود، برای مثال بزغاله ی مذکور تنها یک گوش سالم دارد. در انسان، نوزادانی که با این شرایط جسمانی به دنیا می آیند معمولا بعد از مدت کمی از تولد می میرند.

2_CATERS_ONE_EYED_GOAT_01-768x433-w700

قبلا نیز حیواناتی با اختلال یک چشمی به دنیا آمده بودند که از آن ها می توان به یک کوسه ی یک چشم اشاره کرد که جسدش در سال ۲۰۱۱ پیدا شد. چند سال بعد دانشمندان نمونه ی دیگری از یک بزغاله ی یک چشم به دنیا آمد که دانشمندان می توانستند تحقیقاتی را روی بدن آن انجام دهند اما متاسفانه این بزغاله تنها ۱۰ ساعت بعد از تولد زنده ماند.

داس در مورد بزغاله ی یک چشم خود می گوید:” مردم بسیاری برای دیدن این بزغاله به مزرعه ی من می آیند. خوشحالیم که این بزغاله ما را مشهور کرده است”.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود