گشتی در VIVOCITY؛ بزرگ ترین مرکز خرید سنگاپوری ها

«ویوو سیتی»، لوکس ترین مرکز خرید غول اقتصادی جنوب آسیا

گشتی در VIVOCITY؛ بزرگ ترین مرکز خرید سنگاپوری ها

سنگاپور، غول اقتصادی جنوب شرق آسیا که به دلیل اقتصاد دانش بنیان، گوی سبقت را از برترین های اقتصادی و علمی قاره کهن مثل کره جنوبی و ژاپن ربوده است، با وجود جمعیت و وسعت کم،  سالانه صدها میلیارد دلار تولید ناخالص ملی فناور محور دارد. اینکه کشوری با چند میلیون نفر جمعیت، دارای چندین مرکز علمی در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان باشد، خود مصداق بارزی از اوج شکوه سیاست های آکادمیک و اقتصادی یک کشور در قرن بیست و یکم به شمار می رود. سنگاپور همان جایی است که نخستین قرن هزاره سوم را باید قرن سنگاپوری ها دانست. کشوری که توانسته در عرصه  نانوفناوری تا فناوری اطلاعات، در زمره اقتصادهای برتر دانش بنیان جهان قرار گرفته و در اشل بین المللی در سه دهه اخیر گام بردارد.

اگر قصد دارید تا یکی از کشورهای کمتر شناخته شده اسیا را در حوزه علم و فناوری تماشا کنید و قدرت دانش را در تولید علم و ارزش افزوده از نزدیک مشاهده نمایید، سفر به سنگاپور را توصیه میکنیم. جایی که هم  برای لاکچری گردها و هم  برای طبیعت گردها، مقصدهای توریستی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد و در فهرست مقصدهای گردشگری جذاب تریپ ادوایزری ها در جنوب شرق آسیا نیز قرار دارد.

در گزارش امروز سرویس گردشگری رزویاتو، نگاهی داریم به مرکز خرید ویوو سیتی، لاکچری ترین بازار تجاری سنگاپوری  ها که سالانه با استقبال میلیون ها گردشگر سنگاپور از سراسر جهان قرار می گیرد. جایی که پر بازدیدترین مقصد گردشگری  تجاری سنگاپور بوده و جشنواره ای از بازی وتفریح و سرگرمی را برای سنگاپور گردها به ارمغان آورده است.

با ویوو سیتی گردی امروز ما همراه باشید.

داستان  ویوو سیتی

ویوو سیتی یا همان VIVO CITY، در مرکز  پایتخت سنگاپور قرار داشته و در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد. این مرکز  در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار  متر مربع واقع شده است. این مرکز خرید لاکچری و عظیم، ۵ طبقه داردکه قریب به ۳۵۰ فروشگاه در آن دایر می باشد. طیف متنوعی از محصولات را میتوان با برندهای معتبر در این مرکز خرید، در اختیار داشت.  از  جورجیو آرمانی  تا H&M  از پیاژه تا رالف لورن، همه در ویو سیتی سنگاپور در دسترس گردشگران لاکچری قرار دارد. نکته ای که باید توجه داشته باشید آن است که معروفیت ویوو سیتی، تنها به معیارهای برندینگ و فضا و معماری داخلی مرتبط نیست. برای شکم گردها نیز ویووسیتی، امکانات فوق العاده ای دارد که از آن جمله میتوان به فود کورت های آسیایی و اروپایی و آمریکایی و جشنواره ای از غذاها و نوشیدنی های مختلف اشاره کرد. پشت بام ویوو سیتی از جمله جاهایی است که تریپ ادوایزری ها به آن توجه زیادی داشته و به گردشگران سنگاپور توصیه میکنند تا ارتفاع گردی در این کشور  لوکس و جذاب را در شب تجربه کنند.

پر سرعت ترین اینترنت در یک مرکز خرید را میتوان در ویوو سیتی سنگاپور تجربه کرد
معماری سبز مرکز تجاری ویوو سیتی سنگاپور

اگر به همراه خانواده خود به مرکز تجاری لوکس ویوو سیتی می روید، لحظات خوب  و خوشی در اختیار لاکچری گردها قرار دارد. در واقع KIND  CLUB کیدز کلاب این مرکز خرید با زمین بازی جذاب و قایق های پدالی اش، لحظاتی سرشار از خوشی را به کودکان هدیه می دهد. همچنین در نهایت برای استراحت به خودتان فرصتی بدهید و در محوطه مرکز خرید ویوو سیتی قدم بزنید، در این محوطه وسیع با تعدادی مجسمه و آثار هنری حجمی مواجه می شوید که روح زیبایی شناسی شما را نوازش می دهند و می توانید از دیدن شان لذت ببرید.

اگر عاشق کروز گردی لاکچری در أسیا هستید، جنوب شرق آسیا به خصوص سنگاپور را در نظرداشته باشید. چشم اندازی از غروب رویایی سنگاپور را از بام ویوو سیتی مشاهده میکنید

ارزیابی هزینه

همانطور که احتمالا می دانید، سنگاپور یکی از گران ترین مقاصد دنیا برای سفر و زندگی است. بنابراین هنگامی که یکی از برترین مرکز خریدهای این شهر را برای گشت و گذار و بازارگردی انتخاب می کنید، در نتیجه نمی توانید انتظار خرید ارزان قیمتی داشته باشید. از سویی اگر بخواهیم سطح قیمت ویوو سیتی را در کنار لوکس ترین مراکز خرید سنگاپور بسنجیم، می بینیم که می توان به این مرکز خرید عنوان جایی با هزینه های متوسط را اعطا کرد.

یکی از برندهای لاکچری در ویوو سیتی سنگاپور، برند سواروسکی اتریش است که برای عاشقان اکسسوری، گزینه ای فوق العاده در این کشور دانش بنیان لوکس به شمار می رود
در طبقه دوم ویوو سیتی، مرکز بزرگی برای خرید لوازم الکترونیکی و دیجیتالی وجود دارد که فرصت خوبی برای تست کردن جدید ترین فناوری غول های دیجیتال جهان به شمار می رود.
بانوان میتوانند یکی از بهترین سالن های زیبایی و آرایشی سنگاپور را در مرکز خرید ویوو سیتی مشاهده کنند
عاشقان نوشیدنی های استارباکس میتوانند از طبقه دوم ویوو سیتی استفاده کنند
نمونه دسرها و بستنی های خوشمزه ای که در فوت کورت معروف ویوو سیتی سرو می شود و فرصت خوبی برای شکم گردهای لاکچری سنگاپور است
قطار فانتزی رنگارنگ در محوطه بزرگ ویوو سیتی تعبیه شده است تا کودکان از فرصت قطار گردی کوتاه در اطراف این مرکز خرید لوکس استفاده کنند
مرکز بازی ویوو سیتی یکی از مقصدهای هیجان انگیز برای تفریح بزرگسالان در سنگاپور است

پارک اسکای ویوو سیتی | Sky Park

اگر به طبقه سوم ویوو سیتی بروید، بر روی پشت بام باصفای این مجموعه، با یک پارک رو به رو خواهید شد. پس از یک گشت و گذار حسابی در بزرگترین مرکز خرید سنگاپور، این پارک مکان مناسبی برای دقایقی استراحت و نفس تازه کردن است. جالب آن که وسعت این پارک ۴ برابر یک استخر المپیک بوده و با رودخانه مصنوعی و استخرهای کوچک و بزرگش، محیط با نشاطی را فراهم کرده است.

آمفی تئاتر ویوو سیتی 

یکی دیگر از بخش هایی که در پشت بام مرکز خرید ویوو سیتی به چشم می خورد، آمفی تئاتر آن است. این آمفی تئاتر محلی مناسب برای اجرای محلی هنرمندان ناشناس و خیابانی است و برای گذران چند دقیقه، ایده خوبی به نظر می رسد. البته استفاده از این بخش تنها به برنامه های هنری محدود نمی شود و این آمفی تئاتر روباز در طی سال میزبان برنامه ها و رویدادهای مختلف است.

آثار هنری در مرکز خرید ویوو سیتی 

همان طور که در بخش آشنایی هم اشاره شد، در نقاط مختلفی از مرکز خرید وسیع ویوو سیتی، آثار هنری و حجمی متفاوتی به چشم می خورد که می تواند از لحاظ بصری، شما را سرگرم کند. در این جا با این آثار آشنا می شویم:

۱- درخت گل | Flower Tree

درخت گل سازه ای فلزی و ۶ متری است که بر روی آن گل های حجیم و رنگارنگی به چشم می خورند. این درخت اثری از هنرمند معروف کُره ای به نام چوی جئونگ هوا (Choi Jeong Hwa) است. این هنرمند در وصف درخت گل می گوید: گل ها نمادی از فراوانی، شجاعت و جوانی هستند و باعث می شوند تا مردم در میان شلوغی روزمره، دمی بایستند و از رنگ و بوی آن ها سرمست شوند.

۲- گوگو | Gogo

گوگو، موشکی قرمز رنگ است که در میان چمن های یکی از ورودی های ویوو سیتی جا خوش کرده است. لاین موشک که ارتفاعی ۱۰ متری دارد، نمادی از قابلیت دسترسی ویوو سیتی است و کودک درونِ بازدیدکنندگان را درگیر خودش می کند. خوب است بدانید گوگو اثری از مارک رویگراک (Marc Ruygrok) مجسمه ساز معروف هلندی است.

۳- آدم برفی | Snowman

یکی از تندیس های بانمک ویوو سیتی، آدم برفی قدبلندش است که رو به روی خلیج قرار دارد. این آدم برفی ارتفاعی برابر با ۱۳ متر داشته و ساخته دست هنرمند آلمانی، اینگس ایدی (Inges Idee) است. یکی از نکات جذاب این تندیس، محل قرار گیری اش بوده که درست در میان درختان گرمسیری و نخل هاست که تضاد جالب توجهی را ایجاد می کند.

۴- آن جا | There

یکی از تندیس های ویوو سیتی که در پشت بام مرکز خرید خواهید دید، اثر «آن جا» است که یک ژیمناست با انرژی را به تصویر می کشد. در این اثر مردی را در حال تاب خوردن می بینید که ارتفاعی ۶ متری از زمین دارد. بد نیست بدانید اثر آن جا کاری از هنرمند هلندی هنک ویس (Henk Visch) است.

چند نکته در بازدید  از ویو  سیتی

اگر گذر شما به  سنگاپور و مرکز خرید ویو  سیتی افتاد،  به موارد زیر  توجه کنید

وایفای رایگان: برای استفاده از وایفای رایگان درون مرکز خرید ویوو سیتی لازم است خود را به پیشخوان خدمات مشتریان در طبقه منفی دو یا طبقه اول برسانید. در این بخش با نشان دادن پاسپورت خود می توانید یک کد ۶ رقمی دریافت کنید و با آن به اینترنت مجموعه متصل شوید. برای این کار از میان شبکه های وایفای، WiFi@VivoCity را انتخاب کنید و به آن متصل شوید. پس از آن با ورود به صفحه اول، گزینه (I am a Tourist) را انتخاب کرده و سپس کد ۶ رقمی‌تان را وارد کنید.

صندلی چرخدار: در صورتی که شما و یا یکی از همراهان‌تان به صندلی چرخدار احتیاج دارید، به پیشخوان خدمات مشتریان در یکی از طبقه های منفی دو و یا اول بروید. سپس می توانید صندلی های چرخدار مرکز خرید را برای استفاده در ویوو سیتی قرض بگیرید.

ایستگاه های شارژ موبایل: اگر پاوربانک‌تان را با خودتان نیاورده اید و باتری گوشی شما رو به اتمام است، نگران نباشید. خودتان را به ایستگاه های شارژ موبایل ویوو سیتی برسانید و از خدمات فوق العاده آن ها بهره مند شوید. خوبی این ایستگاه ها آن است که موبایل شما در حین شارژ قفل می شود و کسی امکان به سرقت بردن موبایل را ندارد. بنابراین گوشی را به شارژ بزنید و در این بین از فرصت استفاده کنید و با خیال راحت در میان فروشگاه ها به گردش و خرید مشغول شوید.

تصویری از پارک اسکای ویوو سیتی سنگاپور

از  فرصت های تحصیلی رایگان با بورس در سنگاپور استفاده کنید. 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود