وقتی که مگس روی غذای شما می نشیند دقیقاً چه اتفاقی رخ می دهد؟

وقتی که مگس روی غذای شما می نشیند دقیقاً چه اتفاقی رخ می دهد؟

بدون شک شما نیز مانند همه دستکم یک بار در زندگیتان از خود پرسیده اید که وقتی یک مگس روی غذایتان می نشیند چه اتفاقی رخ می دهد. این فکر معمولاً تنها زمانی به مغز خطور می کند که مگس روی غذای یا نوشیدنی ما می نشیند و خیال دور شدن از آن را نیز ندارد. البته، بر کسی پوشیده نیست که مگس ها میکروب های کثیف و بیماری زایی با خود حمل می کنند که می توانند باعث ایجاد بیماری در فرد شوند اما بعد از نشستن مگس روی غذا دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟

نشستن مگس روی غذا

بسیاری اشتباهاً بر این باورند که این حشرات کثیف حامل میکروب های بیماری زایی هستند که به محض تماس آن ها با سطح مورد نظر منتقل می شوند زیرا پاهای آن ها قبلاً یک سطح کثیف را لمس کرده اند. واقعیت این است که اگر چه آن ها غذای شما را آلوده می کنند اما این فرآیند به شیوه ای متفاوت و بسیار کثیف تر رخ می دهد. مگس ها دندان ندارند، از این رو از طریق مکیدن مایعات از طریق بینی شان تغذیه می کنند. وقتی که مگس روی غذای جامد می نشیند، مگس ها بزاق دهانشان را روی غذا استفراغ کرده تا آن را کمی آبکی کنند و بتوانند آن را به اصطلاح مانند نوشیدنی بنوشند.

نشستن مگس روی غذا

همانطور که می دانید مگس ها هر چیزی را به عنوان غذا می خورند؛ از این رو وقتی که قی می کنند، باکتری هایی بیماری زا را از غذاهای قبلی خود مانند مدفوع و گوشت گندیده به غذای شما وارد می سازند. مگس های خانگی عامل انتقال هر گونه پاتوژن بیماری زا هستند که تصور کنید. هر چیزی که از بدن حیوانات بیرون بیاید، باکتری ها یا ویروس ها، توسط مگس های خانگی از مدفوع جدا شده و روی غذایی که ما می خوریم استفراغ می شود. در حالی که آن ها با ولع تمام غذای شما را پس از آبکی کردن هورت می کشند و می خورند، می توانند بیش از ۱۰۰ نوع بیماری مختلف و انگل از جمله باکتری مسموم کننده و خطرناک سالمونلا، عامل بیماری سل و وبا را منتقل کنند.

نشستن مگس روی غذا

البته یک راه بسیار کثیف دیگر نیز وجود دارد که این حشرات با استفاده از آن غذای شما را آلوده می سازند. اگر برای مدتی غذای شما بدون حفاظ در جایی قرار داشته باشد بهتر است قبل از خوردن آن و به دلیلی متفاوت آن را مورد بررسی قرار دهید. مگس ها غیر از آلوده کردن غذا از طریق عوامل بیماری زا و آبکی کردن غذای شما، در غذای شما نیز مدفوع کرده و تخم گذاری می کنند. معمولاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که برای یک یا دو روز غذای شما بیرون از یخچال یا بدون حفاظ به حال خود رها می شود. به همین دلیل است که بعد از این موضوع متوجه ایجاد تغییراتی در غذا و تشکیل قارچ ها و سفیدک ها، لاشه های گندیده و ذرات کثیف روی آن می شوید.

نشستن مگس روی غذا

نباید زیاد نگران حشره حامله ای که به میز شام شما می آید و در آن تخم گذاری می کند باشید اما موارد متعددی نیز دیده شده که مگس ها صرفاً این کار را انجام داده اند. در این گونه موارد نباید به مگس اجازه داد روی غذای شما بنشیند تا فرصت کافی برای تخم گذاری روی آن نداشته باشد. تخم های مگس نیز قادر است عوامل بیماری زا را وارد غذای شما کنند که در نهایت به مریض شدن شما منتهی خواهد شد. بدین ترتیب به یاد داشته باشید که همیشه غذای خود را پوشیده نگه دارید حتی اگر در محل زندگی شما مگس یافت نمی شود.

آیا می دانستید عنکبوت ها سالانه میلیون ها تن بیشتر از انسان ها گوشت می خورند؟!

۶ انگل مرگبار و خوفناکی که انسان را به عنوان میزبان خود انتخاب می کنند

وقتی خدا دست به قلم شد؛ نگاهی به زیباترین حشرات زنده دنیا

منبع: shared
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود