۵ توپ فوتبال برتر و مرغوبی که بهترین گزینه ها برای بازی در زمین‌های مختلف هستند

۵ توپ فوتبال برتر و مرغوبی که بهترین گزینه ها برای بازی در زمین‌های مختلف هستند

فوتبال بدون شک محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی و ورزش دنیاست و این روزها که شور و شوق شروع جام جهانی روسیه در سراسر جهان موج می زند، بیش از پیش چشم دنیا را به خود خیره کرده است. برای سال های متوالی ورزش فوتبال توسط کودکان، دانش آموزان و دوستان قدیمی بازی شده و اکنون این بازی در استادیوم های بزرگ برگزار شده و در شبکه های تلویزیونی متعدد به نمایش در می آید. یکی از بهترین و جذاب ترین جنبه های ورزش فوتبال این است که برای انجام آن تنها به یک چیز نیاز دارید: یک توپ فوتبال. بدین ترتیب مهم ترین انتخاب در این بازی، یک توپ فوتبال مرغوب است.

در حالی که برای این بازی تنها داشتن یک رویا و یک توپ کافی است، انتخاب توپ فوتبال اهمیت خاصی پیدا کرده است. از این رو اگر برای انجام این بازی مفرح و دوست داشتنی عازم استادیوم، پارک یا خیابان روبروی خانه خود هستید بدون شک داشتن اطلاع از بهترین توپ های فوتبال می تواند کمک بسیار بزرگی باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین توپ های فوتبالی که می توانید انتخاب کنید آشنا سازیم.

توپ آدیداس تل استار ۱۸: بهترین توپ فوتبال

بهترین توپ فوتبال

توپ فوتبال ادیدان تل استار ۱۸ (Telstar 18) که توسط کمپانی ورزشی آدیداس ساخته شده، توپ رسمی مسابقات جام جهانی فیفا محسوب می شود. این توپ که از اولین توپ ساخته شده توسط این کمپانی برای  مسابقات جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک الهام گرفته شده است، ۱۲ صفحه سیاه روی یک طرح سفید را به تصویر کشیده است. در آن دوران این توپ سیاه و سفید برای این که در گیرنده های سیاه و سفید قابل رویت باشد بدین شکل طراحی شده بود و به همین دلیل به آن لقب «ستاره تلویزیون» داده شد.

کمپانی آدیداس می گوید که برای ساخت این توپ فوتبال از مناظر طبیعی و روستایی روسیه الهام گرفته شده و از درخشندگی متالیک مدرنی همراه با گرافیک پارچه ای خاصی برای دادن ظاهری مدرن به این طراحی کلاسیک استفاده شده است. این توپ از ۶ صفحه به هم چسبانده شده توسط گرما تشکیل شده که خود از ترموپلاستیک پلی اورتان و ۱۵ درصد سیلیکون ساخته شده است. این ترکیب باعث می شود که توپ فوتبال مذکور شلیک، دقت، واکنش پذیری بیشتر و بهتر و البته جذب آب کمتری داشته باشد. همچنین این توپ در مقایسه با توپ های سابق سبک تر و جمع و جورتر است.

بهترین توپ فوتبال

مدرن ترین ویژگی این توپ فوتبال یک تراشه NFC است که در بالای توپ کار گذاشته شده است و می توان با دانلود برنامه ای خاص برای سیستم عامل های مختلف با این توپ و اطلاعاتی که در آن ذخیره می شود ارتباط برقرار کرد. این توپ فوتبال طراحی بسیار روزآمد و زیبایی داشته و وزن سبک و تراشه به کار رفته در آن نیز از جالب ترین ویژگی ها و نقاط قوت آن به شمار می آید. با این وجود، قیمت بالا و استفاده از تراشه مذکور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی که تنها بر روی سیستم عامل های خاصی کار می کند از نقاط ضعف آن به شمار می آید. قیمت این توپ بین ۱۳۹ تا ۱۶۵ دلار متغیر است.

سلکت نیومرو ۱۰: بهترین توپ برای تمرین

بهترین توپ فوتبال

توپ فوتبال سلکت نیومرو ۱۰ ( Select Numero 10) ساخته شده توسط کمپانی «Select» است که اولین توپ فوتبال ۱۲ پنلی را تولید کرد و این کمپانی دانمارکی ادعا کرده که طراحی ویژه این توپ آن را به گردترین توپ با درست ترین و واقعی ترین سیر در هوا تبدیل کرده است. این توپ با قوانین استاندارد بین المللی بازی فوتبال فیفا و دیگر ارگان های معتبر مربوط به فوتبال سازگاری کامل دارد. توجه وسواسانه این کمپانی در ساخت توپ مذکور را می توان در کار دستی روی این توپ و ساختار و ترکیب آن مشاهده کرد. این توپ در ۹ رنگ متفاوت ساخته شده که از آن میان می توان به رنگ نارنجی روشن و زرد روشن اشاره کرد که برای تمرین در هوای نیمه تاریک بسیار مناسب هستند.

بهترین توپ فوتبال

پوشش ۱.۵ میلیمتری پی اورتان روی این توپ با دست دوخته شده و از دوام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین به صفر رسیدن مقاومت این توپ در برابر چمن فوتبال آن را به گزینه مناسبی برای بازی فوتبال در چنین زمین هایی تبدیل کرده است. همچنین جزییات بصری و گرافیکی روی توپ به بازیکنان کمک خواهد کرد که مسیر چرخش توپ را در هنگام حرکت در هوا به خوبی مشاهده کنند. لایه خارجی بسیار مقاوم، قیمت مناسب و استاندارد بودن از نقاط قوت این توپ فوتبال بوده اما ضخامت بالای لایه پلی اورتان خارجی و طراحی سنتی بدون تغییری محسوس آن می تواند از نقاط ضعف آن به شمار بیاید. قیمت این توپ حدود ۲۶ دلار تعیین شده است.

سندا ویتوریا فوتسال: بهترین توپ فوتسال

بهترین توپ فوتبال

بازی فوتسال نمونه ای کوچک تر با ضرب آهنگ سریع تر نسبت به فوتبال مدرن است که در یک زمین داخل سالن به اندازه یک زمین بسکتبال انجام شده و هر تیم دارای ۵ بازیکن حاضر در میدان مسابقه خواهد بود. اگر چه این بازی برای اولین بار در آمریکای جنوبی محبوبیت پیدا کرده و به بازیکنانی مانند زیکو و پله کمک کرد که در حرکات سریع پا به مهارت بالایی دست یابند اما می توان این ورزش را بسیار نوپا دانست. توپ فوتسال معمولاً کوچکتر، سفت تر و سنگین تر از توپ فوتبال معمولی بوده تا چرخش کمتری داشته و روی سطوح سخت بتوان بهتر آن را کنترل کرد.

کمپانی سندا آثلتیکس (Senda Athletics) یکی از کمپانی های برجسته در زمینه تولید توپ فوتسال است. محبوب ترین توپ فوتسال این کمپانی با نام «سندا ویتوریا فوتسال» (Senda Vitoria Futsal) از ۳۲ صفحه تشکیل شده است که از چرم مصنوعی و به شیوه دست ساز ساخته شده و روی آن یک لایه ۱ میلیمتری پارچه ای با دوام بالا به کار رفته است که قابلیت کنترل آن را افزایش می دهد. پلاستیک بوتیل به کار رفته در این توپ باعث می شود که چرخش این توپ در حین سیر کاهش یابد که آن را نزدیک به زمین نگه می دارد. سایز کوچک آن نیز به بازیکنان فوتسال کمک می کند که مهارت و تکنیک خود را بهتر به نمایش بگذارند.

ترکیب جدید این توپ باعث افزایش دوام آن شده و هسته ساخته شده از چرم مصنوعی باعث حفظ بیشترین میزان هوا شود و البته برای ساخت آن از هیچ نیروی کاری از جانب کودکان استفاده نشده است. به خاطر تکنولوژی بالایی که در این توپ به کار رفته، توپ سندا ویتوریا قیمت نسبتاً بالایی دارد. قیمت این توپ در سایت آمازون حدود ۴۰ دلار تعیین شده است.

تاچیکارا اس اس ۳۲: بهترین توپ فوتبال برای کودکان

بهترین توپ فوتبال

توپ فوتبال «تاچیکارا اس اس ۳۲ » (Tachikara SS32 ball) بسیار نرم است و به ندرت باعث آسیب دیدن کودکان می شود به همین دلیل بهترین انتخاب برای والدین خواهد بود. اگر چه کمپانی تاچیکارا بیشتر به خاطر توپ های والیبالش شناخته می شود اما توپ فوتبال مذکور برای هر نوع بازی فوتبال در خارج از استادیوم برای کودکان مناسب است. اگر چه اصابت توپ فوتبال به بدن از ملزومات و اتفاقات اجتناب ناپذیر بازی فوتبال است اما لایه نایلونی آبی یا قرمز روشن این توپ که روی یک لایه فوم قرار می گیرد و کیسه بوتیلی این توپ باعث می شود که از ثابت ماندن شکل این توپ و صدمه نزدن به بدن کودکم اطمینان داشته باشیم.

این توپ اگر چه بسیار نرم است اما چرخش بسیار مناسبی داشته و کنترل کردن و اجرای تکنیک و دریبل زدن با آن بسیار راحت است. این توپ برای آموزش فوتبال به نوجوانان بسیار مناسب بوده و هوا را به خوبی در خود حفظ می کند و می توان لایه نایلونی آن را بدون دغدغه شستشو داد. از نقاط ضعف این توپ می توان به مناسب نبودن برای بازی در خارج از خانه و همچنین آسان تر پاره شدن آن در مقایسه با دیگر توپ های فوتبال اشاره کرد. قیمت این توپ در سایت آمازون حداکثر ۱۶ دلار تعیین شده است.

کیکس اسپورتس کیکس فریکشن: بهترین توپ فوتبال برای بازی در خیابان

بهترین توپ فوتبال

شاید توپ فوتیال «کیکس اسپورتس کیکس فریکشن» (Kixsports KixFriction ball) ساخت کمپانی « Kixsports» ظاهر بسیار زیبا و جذابی نداشته باشد اما برای کسی که می خواهد مهارت های بازی فوتبال خود را افزایش داده و بازی درگیرانه ای را در خیابان بازی کند، بهترین گزینه خواهد بود. همانطور که تمام بازیکنان فوتبال می دانند، بازی فوتبال روی چمن بسیار سخت تر از بازی روی آسفالت و بتن خواهد بود. توپ دست ساز این کمپانی از ۳۲ صفحه ساخته شده که در ساخت آن ها از لاستیک بوتیل استفاده شده است. داشتن اصطکاک مناسب با زمین و چرخش حداقلی باعث شده که این توپ کاملاً در کنترل بازیکن بوده و بتوان مهارت های فوتبالی را با آن به نمایش گذاشت.

بهترین توپ فوتبال

این توپ از خاصیت ایرودینامیک بسیار بالایی برخوردار است از این رو بهترین گزینه برای بازی های خیابانی و غیررسمی به شمار می آید. لایه بیرونی این توپ فوتبال از چرم مصنوعی پلی اورتان ساخته شده و به یک سیم پلی استر ۵ لایه ای بسیار محکم دوخته شده است. طراحی با تکنولوژی بالا و چرخش حداقلی آن هنگام بازی در خیابان و اصطکاک قابل توجه آن، این توپ را به بهترین گزینه برای انجام بازی فوتبال در خیابان تبدیل کرده است اگر چه نقاط ضعف اندکی نیز در آن دیده می شود. قیمت این توپ در سایت آمازون حدود ۵۰ دلار تعیین شده است.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه [به وقت ایران]

کتاب‌های فوتبالی: «از فوتبال و فاشیسم» تا «ناگفته های مایلی کهن»

کریستیانو رونالدو؛ حقایقی جالب در مورد زندگی شخصی مشهورترین فوتبالیست معاصر

بیبیانا استینهاوس؛ داور زن بوندسلیگا و پلیسی که سقف مردانه فوتبال را خرد کرد

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود