۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت دوم]

۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت دوم]

در حالی که مرحله گروهی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به حساس ترین روزهای خود رسیده و بسیاری از تیم های بزرگ- در کمال ناباوری و شگفتی- برای حذف نشدن تلاش می کنند می خواهیم در این مطلب شما را با ۱۰ بازیکن خط میانی برتر این مسابقات آشنا کنیم. در بالاترین سطح مسابقات فوتبال، گفته می شود که برد و باخت به بازیکنان خط میانی وابسته است؛ بدین معنی که اگر بازیکنان خط میانی یک تیم بتوانند مبارزه در میانه میان را از آنِ خود کنند تیم شان برنده بازی خواهد بود. البته که داشتن مدافعان و مهاجمان کارآمد نیز بسیار مهم و تعیین کننده است اما داشتن چند بازیکن خط میانی با کیفیت برای کنترل بازی، نگه داشتن توپ و فراهم کردن فرصت گلزنی برای مهاجمان برای بردن یک بازی فوتبال ضروری است.

جام جهانی 2018

بازیکنان خط میانی معمولاً بیشتر از دیگر بازیکنان جلب توجه می کنند و به همه جای زمین سرک می کشند؛ گاهی آن ها را در حال کمک به مهاجمان می بینیم، لحظه ای دیگر آن ها را در پشت محوطه جریمه خودی در حال دفاع کردن خواهیم دید و گاهی اوقات نیز خود در نقش گلزن ظاهر می شوند. با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین بازیکنان خط میانی جهان در این مسابقات حاضر بوده و با هنرنمایی های خود تماشاگران را به وجد می آورند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با بهترین بازیکنان خط میانی حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آشنا کنیم که سهم زیادی در موفقیت تیم های خود خواهند داشت.

در ضمن می توانید قسمت اول این مطلب را در لینک ۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت اول] مشاهده و مطالعه نمایید.

۵- ادن هازارد (بلژیک)

جام جهانی 2018

کاپیتان بلژیکی ها، ادن هازارد بعضی اوقات بیشتر نقش مهاجم را بازی می کند تا یک بازیکن میانی اما پست محبوب او همان بازیکن میانی و بازیساز است. او یکی از بهترین استعدادهای فوتبالی است که در سال های اخیر به لیگ برتر انگلیس رفته و در طی چندین سال حضور خود در تیم چلسی همواره در میان بازیکنان برتر این لیگ در زمینه گلزنی، پاس گل، دریبل و خلق موقعیت گل قرار داشته است. این بازیکن خلاق ۲۷ ساله تنها در فصل جاری و در شرایطی که چلسی یکی از بدترین دوران خود را طی کرد توانست با ۱۷ گل زده در تمامی رقابت ها و ۷ پاس گل برای همبازی هایش، یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر و تیم چلسی لقب بگیرد. مهارت های خارق العاده دریبل زنی او باعث شد که بسیاری او را با کریستیانو رونالدو و در زمینه مهارت در تمام کنندگی با لیونل مسی مقایسه کنند.

جام جهانی 2018

اما ادن هازارد سبک بازی خاص خود را دارد و امیدوار است که بتواند همان نقشی که در تیم چلسی دارد را با همان کیفیت در تیم ملی نیز ایفا کند که البته در ۲ بازی اول تیمش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز موفق به این کار شده است. وی در کنار دیگر بازیکن خوش فکر خط میانی جهان، کوین دی بروینه، می تواند تابستانی رویایی و فراموش نشدنی را برای بلژیک و طرفداران آن رقم بزند. او تاکنون ۸۲ بازی ملی برای تیم بلژیک انجام داده و توانسته ۲۱ گل به ثمر برساند و البته توانسته نام خود را در تاریخ کشورش به عنوان یکی از بهترین بازیکنانی که لباس تیم ملی بلژیک به تن کرده است به ثبت برساند. اگر هازارد بتواند تیمش را به مقام قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ برساند بیش از پیش به قهرمان ملی کشورش تبدیل خواهد شد.

۴- ایسکو (اسپانیا)

جام جهانی 2018

تیم اسپانیا با ژاوی، اینیستا، سیلوا و دیگر بازیکنان مطرحش همواره بهترین بازیکنان خط میانی فوتبال جهان را در اختیار داشته است و ایسکو نیز قصد دارد در جام جهانی ۲۰۱۸ پا جای پای این بزرگان دنیای فوتبال بگذارد. این بازیکن ۲۶ ساله در چند سال اخیر همواره برای بدست آوردن فرصت بیشتر به منظور نشان دادن استعدادهای خود در رئال مادرید تلاش کرده و به اذعان بسیاری از کارشناسان بسیار کمتر از شایستگی هایش در میدان حضور داشته است. با این وجود وی در تمامی رقابت ها در بیش از ۴۰ بازی برای کهکشانی ها به میدان رفته و توانسته در این بازی ها ۸ گل زده و ۹ پاس گل نیز برای همبازی های خود بسازد.

جام جهانی 2018

در سطح بین المللی نیز ایسکو نقش همواره مهمی در تیم ملی کشورش داشته و در طول مسابقات انتخابی جام جهانی موفق به زدن ۵ گل از جمله یک گل بسیار دیدنی در سپتامبر گذشته مقابل ایتالیا شد. در اوایل سال کنونی میلادی نیز ایسکو در یک بازی دوستانه موفق به هت تریک شد که نشان از استعداد و توانایی غیرقابل انکار این بازیکن خوش فکر دارد. ایسکو اکنون در بهترین فرم خود به سر برده و تاکنون در ۲۶ مسابقه ای که برای اسپانیا به میدان رفته موفق به زدن ۱۰ گل شده است. شرایط در جام جهانی ۲۰۱۸ برای تبدیل شدن وی به یکی از ستاره های برتر جام مهیا است و ایسکو تمام استعداد و مهارتی که برای تحقق بخشیدن این رویا لازم است را دارد.

۳- لوکا مودریچ (کرواسی)

جام جهانی 2018

لوکا مودریچ بدون شک یکی از بهترین بازیکنان خط میانی تمام دوران است که امسال چهارمین قهرمانی لیگ قهرمانان خود را با رئال مادرید کسب کرد. وی یکی از شاخص ترین بازیکنان تاریخ تیم کرواسی بوده و جوایز شخصی متعددی که بدست اورده باعث شده که وی هم تراز با مهاجم افسانه ای کرواسی، داوور شوکر، قرار بگیرد. در حالی که بسیاری از دیگر ستارگان خط میانی جهان در بخش دفاعی یا تهاجمی تخصص دارند، اما ستاره سابق تاتنهام یکی از سخت کوش ترین، قوی ترین و کامل ترین بازیکنان خط میانی است که اکنون در دنیای فوتبال فعال بوده که استعداد تحسین برانگیزی در کمک به خط دفاعی و همچنین کنترل ضرب آهنگ بازی دارد.

جام جهانی 2018

کاپیتان تیم ملی کرواسی، تاکنون ۱۰۵ بازی ملی برای تیم کشورش انجام داده و در این مدت ۱۲ گل نیز به ثمر رسانده است. این بازیکن ۳۲ ساله که الهام بخش بسیاری از بازیکنان جوان در سراسر جهان است، یکی از باهوش ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار آمده و حتی با بالا رفتن سن نیز هیچ افتی در بازیسازی و بازی خوانی او دیده نمی شود به نحوی که وی برای سومین سال متوالی توانست جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را همراه با رئال مادرید بالای سر ببرد.

۲- کوین دی بروینه (بلژیک)

جام جهانی 2018

هم تماشاگران و هم کارشناسان فوتبال کلماتی برای توصیف مهارت و استعداد کوین دی بروینه در ۱۲ ماه گذشته نیافته اند. این ستاره ۲۶ ساله نقش بسیار مهمی در قهرمانی رکوردشکنانه فصل جاری منچستر سیتی در لیگ برتر انگیس داشت. وی در تمامی رقابت های تیمش موفق به زدن ۱۲ گل و دادن ۲۰ پاس گل به هم تیمی هایش شد اما نقش او در تیم چیزی بسیار فراتر از گلزنی و دادن پاس گل است. دی بروینه که از مهارت خارق العاده ای در پاس دادن و شوت زدن برخوردار است و توانایی ذاتی باورنکردنی در بازی خوانی دارد همواره یک قدم جلوتر از رقبا بوده و بدون شک در حال حاضر یکی از بهترین بازیسازهای دنیای فوتبال است.

جام جهانی 2018

وی که در طول یک مسابقه به تمام نقاط زمین سرک می کشد با مهارت و آرامش مثال زدنی خود مسابقه را کنترل کرده و ضرب آهنگ مطلوب خود را به تیم حریف دیکته می کند. ستاره سابق تیم های وولفسبورگ و چلسی، با پاس های دقیقی که هر بازیکنی توان ارسال آن ها را ندارد بازیکنان تیم حریف را سردرگم می کند و برای همبازی هایش موقعیت گل خلق می کند. به عنوان یکی از اعضای تیم تهاجمی و سرحال بلژیک، کوین دی بروینه در ۵۷ بازی خود برای تیم ملی کشورش موفق به زدن ۱۳ گل شده است و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بسیار بیشتر از این ها می تواند به تیمش کمک کند.

۱- تونی کروس (آلمان)

جام جهانی 2018

به عنوان یکی از کامل ترین بازیکنان خط میانی که تاکنون دنیای فوتبال به چشم دیده است، تونی کروس از قبل نیز یکی از قهرمانان جام جهانی به شمار می آید که خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جام جهانی ۲۰۱۴ نشان داد و علیرغم شروع ناامید کننده مانشافت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در دقایق پایانی بازی با سوئد با زدن یک گل بسیار دیدنی امیدهای آلمانی ها برای صعود به دور بعد را زنده کرد. وی در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز با زدن دو گل و دادن ۴ پاس گل نیز نقش قابل توجهی در دستیابی ژرمن ها به جام قهرمانی داشت.

کروس که برای تیم های مطرحی مانند بایرن مونیخ و رئال مادرید بازی کرده است، همراه با این دو تیم، افتخارات تیمی متعددی را کسب کرده و از سال ۲۰۱۳ تاکنون همواره در میان بازیکنان برگزیده لیگ قهرمانان اروپا قرار داشته است. سبک بازی کروس برای هر بازیکن جوان خط میانی الهام بخش است و خصوصیات متعدد اما منحصر به فرد او باعث شده که بتواند هم به عنوان یک بازیکن خط میانی بازیساز و تهاجمی و هم یک بازیکن محوری در فاز دفاعی نقش مهمی در موفقیت های اخیر تیم های رئال مادرید و تیم ملی آلمان داشته باشد.

جام جهانی 2018

او کلیدی ترین بازیکن آلمان است که تمام تاکتیک های تیم حول محور او تعیین شده و هیچ کاری وجود ندارد که  این بازیکن خارق العاده  توانایی انجام آن را نداشته باشد. به عنوان یکی از کامل ترین بازیکنان خط میانی تاریخ فوتبال، کروس در شرایط بسیار خوبی وارد رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شده و علیرغم شروع دور از انتظار ژرمن ها، طرفداران این تیم حساب ویژه ای روی او برای دفاع از عنوان قهرمانی تیمشان باز کرده اند.

کریستیانو رونالدو؛ حقایقی جالب در مورد زندگی شخصی مشهورترین فوتبالیست معاصر

بیبیانا استینهاوس؛ داور زن بوندسلیگا و پلیسی که سقف مردانه فوتبال را خرد کرد

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان

پیش بینی یک برنامه کامپیوتری قدرتمند از رده بندی نهایی گروه های جام جهانی ۲۰۱۸

منبع: whatculture
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود