پیرترین انسان جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

پیرترین انسان جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

پیرترین انسان جهان در ۱۱۷ سالگی درگذشت.

چیو میاکو که در ژاپن زندگی می کرد در روز دوم ماه مه سال ۱۹۰۱ میلادی به دنیا آمده بود و سایت اینترنتی رکوردهای جهانی گینس روز جمعه با انتشار عکسی از این خانم مسن خبر درگذشت او را منتشر کرد.

چیو میاکو تا هنگام مرگ ۱۱۷ سال و ۸۱ روز زندگی کرده بود و پس از مرگ «نابی تاجیما» در اوایل سال جاری میلادی، عنوان پیرترین انسان جهان را به دست آورده بود.

خانواده چیو میاکو او را زنی «خوش‌صحبت»، «صبور» و «مهربان» توصیف کرده اند. او به خوشنویسی علاقه داشت و تا اواخر عمر به خطاطی مشغول بود.

بد نیست بدانید، عمر متوسط زنان در ژاپن بیش از ۸۶ سال است.

نابی تاجیما نیز در ۱۱۷ سالگی درگذشت.

نابی تاجیما، پیرترین انسان‌ جهان بود که او نیز در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت. این زن که به او عنوان «مو سفید بشریت» داده بودند در ۴ اوت ۱۹۰۰ برابر با ۱۳ مرداد ۱۲۷۹ در ژاپن به دنیا آمده بود و مجموعا ۱۱۷ سال و ۲۶۰ روز عمر کرد.

وی از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) سال گذشته میلادی و پس از مرگ ویولت براون عنوان پیرترین انسان جهان را داشت. نابی تاجیما در خانه سالمندان درگذشت و شرایط جسمانی او از ابتدای سال میلادی جاری به وخامت گراییده بود.

از وی ۷ فرزند پسر، ۲ دختر و مجموعا ۱۴۰ نتیجه، نبیره و ندیده به جا مانده است. همسر او در سال ۱۹۹۱ میلادی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

نابی تاجیما
نابی تاجیما: مو سفید بشریت

رکورد رسمی بیشترین عمر تاریخ بشریت به نام ژان کلمان، زن فرانسوی ثبت شده که ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرد. وی در سال ۱۸۷۵ به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۷ درگذشت.

بیشتر بخوانید:

با پیرترین انسان زنده دنیا آشنا شوید

پیرترین فرد جهان امروز تولد ۱۱۷ سالگی خود را جشن می گیرد

پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

پیرترین جراح جهان؛ زنی ۸۹ ساله که روزی ۴ بار به اتاق عمل می رود

پیرترین انسان تاریخ؛ پیرمرد اندونزیایی امروز تولد ۱۴۶ سالگی اش را جشن می گیرد

پیرترین گربه جهان ۳۱ ساله شد

منبع: euronews
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود