۹ واقعیت دیوانه کننده در مورد خودتان که به احتمال فراوان نمی‌خواهید بدانید [قسمت اول]

۹ واقعیت دیوانه کننده در مورد خودتان که به احتمال فراوان نمی‌خواهید بدانید [قسمت اول]

شما با چشم های آبی به دنیا آمده اید. مهم نیست که چقدر داد بزنید و بحث کنید که چشم هایتان در واقع قهوه ای، فندقی یا خاکستری هستند؛ شما با چشم های آبی به دنیا آمده اید. رنگ چشم شما زمانی مشخص می گردد که یک رنگدانه به نام «ملانین» در درون چشم های شما در برابر نور فرابنفش ظاهر می شود.

اما بعضی چیزها وجود دارند که ما نه تنها در مورد خودمان نمی دانیم بلکه نمی خواهیم که بدانیم؛ واقعیاتی مانند این که در دهان ما بسیار بیشتر از انسان های روی کره زمین باکتری وجود دارد، یا این که بسیاری از گرد و خاکی که زیر تخت شما وجود دارد در واقع از پوست مرده شما تشکیل شده و هر ساعت بیش از ۶۰۰.۰۰۰ تکه کوچک از پوست شما می ریزد. از این که چگونه به وجود می آییم تا اینکه هنگام مردن چه اتفاقی برای ما می افتد، بدن ما واکنش های شیمیایی بسیار عجیب و دیوانه کننده ای انجام می دهد. بسیاری از این واکنش ها را بدون پرسش پذیرفته ایم برای مثال هنگام انزال، یک انسان بیش از ۱۵۰۰ ترابایت اطلاعات را منتقل می کند.

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

این واقعیت دارد زیرا هر یک اسپرم حاوی ۳۷.۵ مگابایت دی ان اَی مرد است که برای تشکیل نطفه انسانی ضروری است. بدین ترتیب می توان گفت که آلت انسان پهنای باند بسیار بزرگ تری نسبت به هر اتصال اینترنتی دیگر دارد و این حیرت انگیز است. اگر این طور فکر می کنید می توانید با ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با ۹ واقعیت باورنکردنی و دیوانه کننده در مورد بدن انسان که نمی دانستید و شاید نمی خواستید که بدانید آشنا کنیم.

۹- شما کرم های ریزی دارید که در مژه هایتان زندگی می کنند

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

اگر خواندن تیتر چندان حال شما را بد نمی کند باید بگوییم که متاسفانه این کرم های ریز روی صورت شما آمیزش جنسی انجام می دهند. کرمی که از آن صحبت می کنیم یک کرم یا مایت به نام «دمودکس» (Demodex) است که از خانواده  بندپایان است و در فولیکول های موی انسان زندگی می کنند. اگر چه این کرم ها عمدتاً بی خطر انگاشته می شوند اما گفته شده که در یکی از بیماری های پوستی به نام «روزاسه» (rosacea) نقش دارند زیرا این کرم ها در سوراخ های پوست تخمگذاری می کنند. خوفناک است، مگر نه؟!!

این مایت ها که در زبان علمی با نام «Demodex folliculitis» یا «Demodex brevis» از آن ها یاد می شود به شکل سوسیس بوده و طول آن ها یک سوم میلیمتر است. آن ها از سلول های مرده پوستی و منابع چربی صورت تغذیه می کنند و بدین ترتیب غیر از مژه ها، می توانند در هر جایی از بدن که مو داشته باشد مانند کانال گوش، نوک سینه ها، ساعد، آلت تناسلی و حتی باسن شما زندگی کنند. این مایت ها معمولاً زمانی که شما خواب هستید در فولیکول موهای شما جفتگیری کرده و مایت ماده پس از بارور شدن، در داخل فولیکول نفوذ کرده و تخم هایش را همانجا می گذارد.

وقتی که یک مژه می ریزد معمولاً بدین دلیل است که بیش از یک مایت در درون فولیکول آن خانه کرده است. حالا از کجا باید دانست که مژه شما نیز از این مایت ها دارد یا خیر. راه حل بسیار ساده است. کافی است که یکی از مژه هایتان را در بیاورید و زیر میکروسکوپ به آن نگاهی بیندازید. بر اساس مطالعه ای که روی ۲۹ شخصل بالغ بالای ۱۸ سال در کارولینای شمالی انجام گرفته مشخص گردید که ۹۰ درصد آن ها این موجود خبیث را در مژه های خود و تمام آن ها این مایت ها را در بدن خود داشتند. پس بهتر است این موضوع را نادیده بگیرید و اصلاً به آن فکر نکنید!

۸- بدن شما دارای خطوط راه راه است

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

اگر شخصیت های فیلم «آواتار» را دوست دارید باید بدانید که لازم نیست به خطوط گورخری روی بدن شخصیت های این فیلم حسادت کنید زیرا شما نیز این خطوط راه راه را دارید. اگر چه تمام انسان ها این خطوط را روی بدن خود دارند اما دیدن آن ها برای اکثریت قریب به اتفاق ما غیرممکن است. این موضوع جالب در سال ۱۹۰۱ توسط دکتر الفرد بلاچکو کشف شد و این خطوط به «خطوط بلاچکو» معروف شدند. او دریافت که افراد دارای مشکلات پوستی متفاوت دارای الگوهای یکسانی روی پوست خود هستند. این خطوط بدون توجه به نوع بیماری پوستی ثابت بودند و سن و نژاد افراد نیز هیچ تاثیری در شکل این خطوط نداشت.

پس چه چیزی باعث به وجود آمدن این خطوط می شد؟ این خطوط با هیچ یک از ساختارهای زیر پوستی انسان ارتباط نداشتند از این رو محققان بر این باورند که این خطوط مسیر مهاجرت سلول های جنینی در طول دوران رشد جنین هستند. این مهاجرت ها باعث شکل گرفتن یک الگوی V شکل در قسمت پشت، یک الگوی S شکل در سینه، شکم و پهلوها و دایره هایی در اطراف سر می شود. این الگوهای خاص باعث می شود که که انگار تتویی دایره ای شکل روی صورت و خطوط ببری روی شکم خود داشته باشید که شما را شبیه شخصیت اقوام مائوری با صورت های تتو شده می سازد. دیگر لازم نیست برای تتو کردن هزینه های گزاف بپردازید، بدن شما از قبل تتوکاری شده است!

۷- موسیقی خود مانند یک ماده مخدر روی بدن عمل می کند

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

چرا موسیقی چنین نقش مهمی در زندگی ما دارد؟ جواب این سوال یک ترکیب کوچک شیمیایی به نام «دوپامین» است. مدونا، متالیکا، جاستین بیبر و شجریان باید ممنون دوپامین باشند. چرا؟ وقتی که به یک موسیقی خوب گوش می دهید احساس سرما و خنکی می کنید و این حسی است که در اثر آزاد شدن هورمون دوپامین توسط سلول های عصبی ایجاد می شود. محققان در مطالعات خود دریافتند که با گوش دادن به موسیقی سطح دوپامین در مغز به شدت افزایش می یابد و این موضوع احساسات فرد را بر می انگیزد.

این حامل عصبی بسیار مهم که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم در هر احساس خوبی در زندگی دخیل است. هنگام عاشق شدن، خوردن یک غذای خوشمزه و داشتن رابطه جنسی لذتبخش مقدار قابل توجهی دوپامین از یک بخش خاص از مغز ترشح می شود. هنگام مصرف کوکایین نیز مقدار دوپامین تولیدی در مغز افزایش می یابد و اکنون دیگر می دانید که موسیقی نیز خود یک نوع ماده مخدر است!

۶- تعداد موهای شما با تعداد موهای یک شامپانزه برابر است

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

ما در زمره نخستی ها قرار داشته و از نسل نخستی ها به وجود آمده ایم اما در طول زمان موهای خز مانند بدن ما ریخته تا به شکل بی مو یا کم موی کنونی درآمده ایم. اما این که شما موی زیادی روی بدن خود نمی بینید بدان معنا نیست که شما کمتر از نخستی های دیگر مو دارید. در واقع بدن ما نیز به اندازه بدن شامپانزه ها مو دارد. دانشمندان هنوز  نتوانسته اند به پاسخی جامع و پذیرفتنی در مورد دلیل از دست دادن خزهای کلفت بدنمان پیدا کنند اما شاید این امر به این دلیل رخ داده که بتوانیم راحت تر عرق کنیم و از ابتلا به انگل هایی مانند شپش و کنه جلوگیری شود.

وقتی که به “اعضای مودار” بدن خود فکر می کنیم اولین قسمت هایی که به ذهنمان می رسند، سر، صورت، زیر بغل و البته نواحی تناسلی خواهد بود. شاید دلیل این که انسان به طرق مختلف قصد در پاک کردن بدن خود از مو دارد دلیلی جنسی یا تنها به دلیل تمیزی باشد اما می توان آن را ادامه دادن یک سیر تکاملی برای پاک کردن بدن از تمامی موهایش داشت که زمانی خزهایی گرانبها به اندازه موهای یک شامپانزه بوده اند اما امروزه تنها به شکل کرک هایی بی رنگ و ناپیدا درآمده اند.

۵- تعداد باکتری هایی که در درون شما وجود دارد از تعداد انسان ها بیشتر است

واقعیات باورنکردنی در مورد انسان

در واقع ما بشقاب های کشت باکتری متحرکی هستیم. از این رو اگر چه شما سعی می کنید دست های خود را با محلول های آنتی باکتریال شسته و سعی دارید با برگرداندن صورت خود از ذرات پرتاب شده از دهانی شخصی در مترو هنگام عطسه کردن خودداری کنید، اما واقعیت این است که بدن شما مملو از باکتری است. بدن هر انسان مانند یک کوزه ۲ لیتری است که از زمان حضور در رحم مادر شروع به پر کردن آن از باکتری می کنیم. این باکتری های مفید اما نقش مثبتی داشته و سیستم ایمنی و معده ما را در شرایط سالمی نگه می دارندم ناف انسان به تنهایی حاوی یک اکوسیستم باکتریایی به اندازه یک جنگل بارانی است.

گروهی از محققان در کارولینای شمالی، در طی بررسی ۶۰ ناف توانستند بیش از ۲.۳۷۶ نوع باکتری را کشف کنند. نیمی از این باکتری ها تاکنون توسط علم کشف نشده و ناشناخته باقی مانده بودند. یکی از باکتری هایی که در ناف این اشخاص پیدا شد تنها یک بار دیگر در خاک کشور ژاپن دیده شده بود، در حالی که آن شخص هیچگاه سفری به ژاپن نداشته بود. باورکردنی نیست!

قسمت دوم این مطلب را در این لینک مطالعه نمایید.

ادامه دارد…

۹۸ حقیقت بسیار جالب در مورد بدن انسان که شاید از آن ها اطلاع نداشته باشید

۱۲ باور غلط در مورد بدن انسان و حقایق مربوط به آن ها [اینفوگرافیک]

۱۰ واقعیت جالب و شگفت انگیز در مورد اسکلت بندی بدن انسان

۱۵ واقعیت جالب در مورد بدن انسان که دانستن آن ها ضروری است

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • raajer مرداد ۱۵, ۱۳۹۷

    ….

  • فرشاد مرداد ۱۵, ۱۳۹۷

    تحریم، گرانی، بدبختی کم بود که اینهارو هم گفتید کلا تکمیل شد همه چی