بهترین روش برای جدا کردن پوست سیر چیست؟

بهترین روش برای جدا کردن پوست سیر چیست؟

اگر آشپزی می کنید حتما می دانید که کندن پوست سیر میتواند تا چه اندازه دشوار و پیچیده باشد. از طرفی این ماده غذایی به خاطر بوی بسیار تندی که دارد تا مدت ها پس از جدا کردن پوستش بوی خود را روی دست باقی می گذارد. بنابراین خیلی ها ترجیح می دهند که آن را همراه با پوست داخل غذا بیاندازند یا دست کم برای جدا کردن پوستش دستکش بپوشند.

خیلی ها هم برای جدا کردن پوست سیر چاقو را به صورت افقی روی آن قرار داده با کف دست فشار متوسطی را به سیر وارد می کنند تا پوستش جدا شود. اما راهکاری که یکی از کاربران تیک تاک برای این کار ارائه کرده از همه بهتر است. برای این منظور فقط به چند حبه سیر نیاز دارید و یک دستگاه مایکروویو.

کندن پوست سیر

در ویدیویی که اخیرا در تیک تاک منتشر شده و تاکنون ۴۰۰۰ بار نیز دیده شده کاربری به نام کوشی علی با اسم @K_ali98 به ۲۴۹ دنبال کننده خود نشان می دهد که چطور این کار را باید انجام داد. او در ابتدا حبه های سیر را درون یک کاسه کوچک ریخته و کاسه را برای مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو قرار می دهد.

بعد از شروع به کار مایکروویو صدایی شبیه به ترکیدن می شنوید (توجه کنید که مدت زمان انتخابی تان بیشتر از ۳۰ ثانیه نشود) و بعد سیرها را از مایکروویو خارج کنید. پوست سیرها کاملا جدا شده است اما دو نکته وجود دارد: اول اینکه بافت سیرها خیلی نرم شده و بافت سفت قبلی را ندارند، در نتیجه دیگر امکان خرد کردن شان به سبک قبلی وجود ندارد و دون آنکه دیگر آنکه عطر و طعم شان تا حدودی از بین می رود و تازگی قبل را ندارد.

بنابراین اگر بافت سفت و سخت سیر را دوست دارید و حفظ عطر و طعم آن برایتان مهم است پس این کار را انجام ندهید چراکه بهترین تکنیک همان استفاده از تیغه چاقو برای له کردن سیر است. در این صورت می توانید سیر را چند دور روی تخته بچرخانید تا پوستش کاملا جدا شود.

منبع: insider
بدون نظر

ورود