شجریان هوشیار است، با روحیه ای بالا

شايعات ناراحت كننده اى به گوش مى رسند كه پايه و اساس درستي ندارند، ايشان هوشيارى شان سر جاست

شجریان هوشیار است، با روحیه ای بالا

حال و هوای این روزهای فضای فرهنگی هنوز در شوک از دست رفتن ناگهانی عباس کیارستمی است. روز خاکسپاری کیارستمی در بین جمعیت پلاکاردهایی به چشم با این جملات «کیارستمی رفت…»،«شجریان هست!». در این شوک و نگرانی روز گذشته شایعاتی منتشر شد که حال شجریان چندان مساعد نیست که خوشبختانه از سوی فرزند شجریان،همایون، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه موسیقی این شایعات را تکذیب کردند.

همایون شجریان در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«دوستان عزیز با سلام و احترام امیدوارم همواره خوب و سلامت و برقرار باشید. نتایج تمام آزمایشات خوب هستند و در هیچ کدام نشانه اى از پیشرفت سرطان دیده نشده است. همانطور که از قبل مى دانید تنها ضعف جسمانى است که آن هم به امید دوست، با تغذیه و دارو و فیزیوتراپى تا قبل از آن‌که زمان براى شروع مرحله دوم درمان از دست برود برطرف خواهد شد. علت طولانى تر بودن این ضعف بر کسى معلوم نیست اما رسیدگى در نهایت خودش در حال انجام است. مرحله دوم درمان براى بازگشت نکردن و پیشرفت نکردن مریضى الزامى به نظر مى رسد، تا معشوق چه خواهد.

شایعات ناراحت کننده اى به گوش مى رسند که پایه و اساس درستی ندارند، ایشان هوشیارى شان سر جاست و نسبت به یک ماه گذشته با روحیه بالاترى دستورات پزشک را اجرا مى کنند. بد نیست بدانید با اشتیاق زیاد همراه من و برادرم رایان جام ملت‌هاى اروپا را تا پایان دنبال کردند و از قهرمان شدن تیم پرتغال شاید به خاطر بازیکن محبوبشان رونالدو راضى به نظر مى رسند. زندگى اینجا تمام نشده و نبضمان بیدار و هشیار است. از تلویزیون و اخبار به دور هستند و ما هم از رساندن خبرهاى تاسف برانگیز که ناراحتشان مى کند خوددارى می‌کنیم و پیغام‌هاى محبت آمیز شما نازنینان را بدون کم و کاست به اطلاع شان مى رسانیم و لبخند واقعى را دریافت مى کنیم. هر بار که شعرى از حافظ برایشان می‌خوانم زبان به تحسین این مرد آسمانى مى گشایند و باورم نمى شود در غزلى که برایشان تفال زدم او نیز این‌چنین کرد و فرمود:

ای دوست دست حافظ تعویذ چشم زخم است

یا رب ببینم آن را در گردنت حمایل

ه. شجریان

با اینکه سرطان را میهمان خود مى خوانَد، به شوخی به ایشان گفتم شاعر گفته میهمان گرچه عزیز است ولى همچو نفس خفه مى سازد اگر آید و بیرون نرود تا مصمم ترشان کنم براى بدرقه میهمان. تجسم وضعیت براى مثال از نظر حقیر مانند شهرى است از شهرهاى ایران که مهاجمان وارد شده باشند و بخواهند به اشغالش در بیاورند، بسیارى از ما شاهدش بوده ایم در آن زمان که دلیران ایران مى جنگیدند و جان فشانى میکردند، دوست مى کوشید تا در آن ناگوار روزگار روحیه دهد و دعا میکرد براى موفقیت، و برعکس آن شایعات مى کوشید براى پذیرش نابودى. از این لحظه هر خبر قابل توجهى که لازم باشد عزیزان را از آن باخبر کنم، از طریق همین اینستاگرام به اطلاع شان خواهم رساند. رسانه هاى محترم و اشخاص محترمى که مایل هستند خبر رسانى کنند مى توانند آخرین اطلاعات خود را از این طریق دریافت نمایند.

در آخر نمى توانم بار دیگر از استاد بزرگ عباس کیارستمی یاد نکنم مردى که جایش را فقط خودش میتواند پر کند. روحش شاد.»

همچنین علی مرادخانی،معاون امور هنری وزیر ارشاد،  علی مرادخانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پس از انتشار شایعات اخیر، با نزدیکان ایشان صحبت کردم. حال استاد شجریان خوب است؛ او هوشیار است و مشکلی نیست.

حمیدرضا نوربخش – مدیرعامل خانه موسیقی – نیز که از دوستان محمدرضا شجریان است به ایسنا گفت: با همایون شجریان صحبت کردم و او خبر به اغما رفتن پدرش را تکذیب کرد.

این شایعه ساعت ۴ صبح به وقت آمریکا مطرح شد که ارسال چنین خبری در این مقطع زمانی دور از ذهن است.

شاهرخ تویسرکانی نیز که سال‌ها به‌عنوان خبرنگار و فعال حوزه موسیقی کار کرده است، به‌عنوان یکی از نزدیکان استاد شجریان گفت: در تماسی که ۲۲ تیرماه با داماد استاد شجریان داشتم، خوشبختانه متوجه شدم که در کما نیست و درمانش را ادامه می‌دهد.

او اظهار کرد: خدا را شکر هیچ‌کدام از خبرهای منتشرشده مبنی بر به کما رفتن استاد شجریان صحت ندارد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود