کمک قد بلند های ایران به کهریزک نشینان

تشکل های مردم نهاد شاخصه جامعه پیشرفته

کمک قد بلند های ایران به کهریزک نشینان

یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع ، گسترش تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی ( ان جیوها ) است که به عنوان  چشم سوم دولت عمل می کنند و با کارکردهای مختلف اعم  آموزش ، اقدامات خیریه ، اقدامات نظارتی و غیره به کمک نهادهای دولتی می آیند و آنها را در رفع مشکلات جامعه کمک می کنند و اتفاقا به این علت که این تشکل ها از بطن جامعه  آمده اند  بسیار سریع تر از ارگان های دولتی منافذ جامعه را شناسایی می کنند و به کمک می شتابند خوشبختانه  چند سالی است که در کشورما نیز شکل گیری  تشکل های مردم نهاد باب شده است و به لطف تکنولوژی و شبکه های مجازی سرعت رشدشان  نیز در حال افزایش است . یکی از این تشکل ها  انجمن قد بلند های ایران است که با ایجاد یک صفحه در شبکه اینستاگرام به کارهای خیریه اقدام  می کنند.

این انجمن در صفحه خود در اینستاگرام در اعلامی عمومی از کاربران خود خواست تا برای جمع آوری کمک به نیاز مند های کهریزک، در گردهمایی خاصی که به این منظور تشکیل شده است شرکت کنند. در پی این فراوخوانی اینستاگرامی ، بیش از ۱۰۰ تن از کاربران این صفحه، در رویداد تعیین شده شرکت کرده و میلیون ها تومان وجد نقد به این مرکز سرپرستی جنوب تهران اهدا کردند.

2-w900-h600

(گروه قد بلند های ایرانی در اینستاگرام تا کنون چندین event برای کمک به نیاز مند های تهرانی از طرف کاربران قد بلند ایرانی در اینستاگرام ترتیب داده است)

صفحه قد بلند های ایرانی در اینستاگرام که بیش از ۱۲ هزار کاربر دارد و اکثرا از کاربران قد بلند ایرانی در این شبکه اجتماعی محبوب تشکیل شده،است . حضور گسترده کاربران قد بلند تهرانی در مراسم خیریه، تنها به این مورد مربوط نبود و این صفحه در چند ماه اخیر، بار ها برنامه های کمک به نیاز مند های تهرانی را در قابل ایونت های ماهانه هدایت کرده است.

3-w900-h600

(فراخوان صفحه قد بلند ها در اینستاگرام که صدها کاربر ایرانی را برای کمک به آسایشگاه خیریه کهریزک در ۲۵ تیر به این مجموعه کشاند)

 این گروه که اکثرا اعضایش بالای ۱۷۵ سانتیمتر قد دارند، کاربرانی از سراسر کشور هستند و در آدرس https://www.instagram.com/iranian_talls در دسترس است. این صفحه توانسته ظرف چند سال اخیر، اقدامات جالبی را با حضور قد بلند های ایراتی در عرصه های فرهنگی و انسان دوستانه، هدایت کند. این گروه بیش از یک هزار پست در صفحه خود منتشر کرده و مخاطبان زیادی حتی به صورت غیر عضو دارد.

امیدواریم صفحات ایرانی در شبکه اجتماعی پر مخاطب اینستاگرام، از چنین رویه هایی برای روی آوری به کارهای فرهنگی، هنری،اجتماعی و ورزشی و مثبت روی بیاورند تا شبکه اینستاگرام در ایران، محفلی برای درک بهتر و بیش تر میان کاربران جامعه اطلاعاتی ایران در جهت توسعه فعالیت های انسان دوستانه و کمک به جامعه و محیط زیست شود.

 

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود