برده‌داری پلیس‌ها در ریو

پلیس نخبه برزیل فعلا به شدت از شرایط ناراضی است

برده‌داری پلیس‌ها در ریو

امنیت مهمترین چالش المپیک محسوب می شود که دغدغه اصلی میزبان و البته مسئولین برگزاری رقابت ها خواهد بود. در کشوری که آلوده به انواع بزه و تبهکاری است و جرم و جنایت جزو لاینفک آن محسوب می شود، میزبان برای برقراری امنیت در جریان بازی ها تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته است. در شرایطی که تهدیدات تروریستی همچنان بازی‌های المپیک ریو را نشانه رفته و در تازه‌ترین خبرها هم اعلام شده داعش، قصد حمله به کاروان فرانسه در برزیل را دارد؛ پلیس امنیت برزیل اعلام کرده حواسش به همه چیز از جمله تهدیدهای تروریسی هست و جایی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال موردی که بابت نارضایتی پلیس نخبه و امنیت برزیل شده شرایط بدی است که اعضای این گروه دارند. آنها فعلا در ساختمان سازمانی در نزدیکی پارک المپیک در ریو ساکن شده‌اند؛ ساختمان‌هایی که نه آب دارد و نه تخت خوابی برای استراحت. پلیس نخبه برزیل فعلا به شدت از شرایط ناراضی است و حتی صحبت از برده‌داری دولت این کشور در قبال آنها هم شده است.

در همین راستا تعدادی از افسران نیروهای ملی برزیل به دلیل وضعیت اسکان و کار نامناسب تهدید کردند که کار خود را ترک می‌کنند. این نیروها قرار است که ماه آینده امنیت ریو را برای بازی‌های المپیک تامین کنند. افسران نیروهای برزیل جلسه‌ای خارج از ساختمان دولت تشکیل داده‌اند. مسائل مختلفی این افراد را ترغیب به اعتراض و ترک کار خود کرده است. یکی از افسران در این‌باره گفت: اخلاقیات مساله پایه‌ای به شمار می‌رود. بسیاری از افسران تصمیم گرفته‌اند به شهر خود باز گردند زیرا حقوق آنها با تاخیر پرداخت می‌شود و محل اسکان آنها امکاناتی ندارد. من باید بر روی زمین بخوابم. غذای ما دیر می‌رسد و هنوز حقوق من پرداخت نشده است. با ما مانند افراد حرفه‌ای رفتار نمی‌شود.

رییس اتحادیه افسران پلیس برزیل بعد از صحبت با دبیر کل امنیت ملی برزیل، گفت: دبیر کل اعلام کرده است که تمهیداتی اندیشیده شده تا مشکلات برطرف شوند.

البته در این میان دولت برزیل به پلیس‌های نخبه وعده داده دستمزد روزانه آنها را دوبرابر خواهد کرد؛ آنها که تقریبا ۷۵ دلار در روز دستمزد دارند وعده گرفته اند در بازیهای یورو دستمزدشان دوبرابر شود: چیزی نزدیک به ۱۳۶ دلار در روز. با حسابی سرانگشتی آنها تقریبا ۴۵۰ هزارتومان به صورت روزانه تا آخر بازیهای ریو خواهند گرفت و بعد دستمزدشان به حالت قبل برمی گردد.

سخنگوی وزارت دادگستری برزیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: امنیت بازی‌های  المپیک تضمین شده است. افسرانی که در بازی‌های  المپیک و پارالمپیک انجام وظیفه می‌کنند مستمری روزانه دریافت خواهند کرد

دیجیاتو
بدون نظر

ورود