عددبازی با ریو

10 هزار و 500 ورزشکار از 206 کشور جهان با هم رقابت می‌کنند

عددبازی با ریو

کمتر از دو هفته دیگر بازی های المپیک در ریو آغاز خواهد شد و این شهر با تمام وجود خود را مهیای برگزاری بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان می کند. برزیلی ها برای این رقابت ها تدارک فراوانی دیده اند که در قالب اعداد و ارقام حیرت آور است. برخی از این اعداد به روایت زیر هستند:

*۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در این بازی‌ها با هم رقابت می‌کند.

* مشعل المپیک در یونان روشن شد و قرار است این مشعل بعد از ۲ ماه گشتن در شهرهای مختلف برزیل در تاریخ ۵ آگوست به ریو برسد. ۱۲ هزار نفر این مشعل را حمل می‌کنند.

* در طول این بازی‌ها ۲۰ هزار خبرنگار از ۴ گوشه جهان با حضور در برزیل این مسابقات را پوشش می‌دهند.

* هزاران فرصت شغلی با میزبانی برزیل برای بازی‌های المپیک ایجاد شده است. به عنوان مثال ۱۶ هزار نیرو در هتل‌ها استخدام شده‌اند و خدماتی را به توریست‌ها ارائه می‌دهند.

* تقریبا به ۱ میلیون راننده و داوطلب برزیلی درس انگلیسی داده شده است.

* ۵۰ هزار داوطلب از بین ۲۴۰ هزار متقاضی انتخاب شده‌اند که ۵۰ درصد آن را برزیلی‌ها تشکیل می‌دهند که ۲۵ سال و یا کمتر از آن هستند.

* المپیک ریو، تنها المپیکی است که پناهندگان در آن رقابت می‌کنند. ۹۰ هزار نفر شامل داوطلبان، پیمان‌کاران و کارمندان به برگزاری این بازی‌ها کمک می‌کنند.

* ۶ میلیون دانش‌آموز در برزیل و مکان‌های دیگر تحت پوشش برنامه‌های المپیک قرار دارند.

* صدها هزار نفر هوادار در سالن‌های مسابقات حضور خواهند داشت.

* ۴۵۰۰ نمونه ادرار و هزار نمونه خون برای دوپینگ از ورزشکاران گرفته می‌شود. بیش از ۲۰۰ اداره کنترل دوپینگ در ریو مشغول به فعالیت خواهند بود.

* سالن هندبال بعد از پایان بازی‌های المپیک به ۴ مدرسه تبدیل می‌شود.

* ۷۰ هتل جدید در ریو به خاطر بازی‌های المپیک تاسیس شده است.

بدون نظر

ورود