از سر در آوردن سکه های هخامنشی در مترو تهران تا ثبت ملی درختان کهنسال ایران

هفت درخت کهنسال ایران به فهرست آثار ملی کشور اضافه شدند

از سر در آوردن سکه های هخامنشی در مترو تهران تا ثبت ملی درختان کهنسال ایران

آتشکده قدیمی زرند تخریب شد

خبر اول درباره آتشکده قدیمی زرند است که به خاطر حفاری های غیر مجاز و آوار برداری غیر اصولی سبب تخریب قدیمی ترین آتشکده در زرند کرمان شده است.

حفاری غیر مجاز توسط پنج قاچاقچی اشیاء عتیقه در محل یک آتشکده قدیمی در حوالی زرند که منجر به زیر آوار ماندن سه تن از آنها شد، به میراث باستانی کشور خسارت هایی را وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، این اتفاق اخیرا در روستایی به نام رشک وسطی در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال زرند در محل تپه‌ای باستانی که به احتمال زیاد قلعه تاریخی از دوره ساسانی بوده، رخ داده است.   این بنای تاریخی به دلیل آواربرداری غیراصولی و با استفاده از بیل مکانیکی و لودر و نیز سایر اتفاقات رخ داده کاملا مخدوش و دیوارهای خشتی آن از بین رفته است.

3-w900-h600

گفته شده است که در شرایطی فعلی پرکردن چاله های عمیق ایجاد شده، جهت جلوگیری خطر سقوط برای اهالی و ادامه حفریات غیرمجاز و امکان نظارت بیشترنیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی بر منطقه، بهترین راه حل است.

امیدواریم حفاظت از میراث باستانی ایرانیان، با بودجه و منابع انسانی بهتر و بیش تری در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشورمان قرار بگیرد و در این راه از کمک های مادی و معنوی مردم و سایر دستگاه ها نیر بهره برداری شود.

تخت جمشید در خطر است

4-w900-h600

(بله! اشتباه نکنید. این عکس کاملا به محوطه تخت جمشید مربوط است)

خبر هشدار دهنده بعدی این که وجود سیلو ها در حریم بصری سایت جهانی تخت جمشید در استان فارس سبب شده تا فعالان میراث فرهنگی کشور نسبت به حذف این اثر تاریخی و میراث جهانی از فهرست یونسکو هشدار دهند. ساخت دو سیلوی ۲۰ متری در حریم بصیر مجموعه کهن جهانی تخت جمشید و نگرانی احتمال خروج این یادمان کهن از فهرست حمایتی یونسکو این روزها به دغدغه ای برای فعالان فرهنگی و دوستداران میراث فرهنگی تبدیل شده است و درخواست آنان نجات این مجموعه جهانی است.

با این حال، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در باره ساخت سیلوها در حریم تخت جمشید گفت: ساخت دو سیلو در مجموعه تخت جمشید در خارج از محدوده اعلام شده است که بر اساس رای دادگاه این دو سیلو باید تخریب شود. رضایی منفرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از روزهای نخست و زمان پی کنی ساخت سیلو در حریم درجه دو تخت جمشید اخطارهای لازم داده شد اما سازندگان به این اخطارها توجه نکردند و به کار خود ادامه دادند ولی حکم دادگاه را با جدیت دنبال و اجرایی می کنیم. وی افزود: در مدت زمان کمتر از یک ماه گذشته دو سیلو ۲۰ متری در حریم درجه دو تخت جمشید ساخته شده است که با پیگیری های قانونی مجموعه روند احداث متوقف و این دو سیلو پلمب شده است.

یکی از فعالان گردشگری اخیرا به ایرنا گفته بود که از روستاهای شول نقش رستم ، حسین آباد نقش رستم ، شمس آباد برزو ، کناره ، شمس آباد و محمد آباد که عبور می کنیم اراضی بسیار زیاد کشاورزی وجود دارد که هر زمین یک یا چند چاه دارد و شبانه روز از چاه ها آب برداشت می کنند. علی رضا رضایی نیا اظهار داشت : برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی باعث خالی شدن خلل و فرج خاک می شود و فشار لایه های بالایی خاک فرو نشست در اراضی را بوجود می آورد ، شاهد این موضوع منحرف شدن و تخریب چاه های کشاورزی منطقه است که سالانه تعداد زیادی از کشاورزان را مجبور به حفر چاه جدید می کند.

گبه فارس و فرش قشقایی ثبت جهانی شد

خبر خوش بعدی این که   رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفته است فرش قشقایی و گبه فارس بتازگی در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شده اند و این گواهی بین المللی به زودی در آیینی رونمایی می شود.

این دستاورد حوزه فرش استان فارس در آیینی که احتمالا پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل است که با امضای تفاهمنامه ای در استکهلم سوئد در سال ۱۹۶۷برای تشویق آثار خلاقانه و با هدف حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد.

۷ درخت کهنسال ایران ثبت ملی شد

5-w900-h600

خبر جالب دیگر آن که در راستای حفاظت از میراث طبیعی کشور، هفت درخت کهنسال ایران به فهرست آثار ملی کشورمان اضافه شد.

با ثبت هفت درخت کهنسال خراسان جنوبی که به تازگی در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسیده، آمار آثار ثبت شده طبیعی به ۳۱۹ اثر رسید.

این آثار شامل دو درخت چنار کهنسال با قدمت ۳۰۰ تا ۵۵۰ سال و درختان سرو کهنسال با قدمت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال در شهرستان قائن، دو سرو با قدمت ۶۵۰ تا ۱۵۰۰ سال، یک درخت زیتون با ۷۰۰ سال سن و یک گز ۱۷۰ ساله از شهرستان طبس و یک چنار با قدمت ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال از شهرستان درمیان است.

گفتنی است، این درختان ضمن رعایت حقوق مالکانه تخت حفاظت، نظارت، حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آن شود ممنوع است.

درختان باغ فین کاشان پایش می شود

6-w900-h600

باغ فین کاشان از جمله باغ های جهانی و میراث جهانی ایران است که حمام فین در آن قرار دارد و دارای ۵۷۹ اصله درخت سرو و ۱۱ اصله درخت چنار است. با این وجود اغلب درختان این باغ که بین ۱۰۰ تا ۴۷۰ سال سن دارند، طی ۱۵ سال گذشته به دلیل کوتاهی و اشتباهاتی که در نگهداری آنان صورت گرفته دچار خشکی و بیماری شده اند. محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفته است که درخصوص حفاظت از درختان فین با چالش بزرگی مواجه هستیم و لازم است که هر چه سریعتر اقدامات مربوط به حفاظت از این درختان در دستور کار قرار بگیرد.

سکه های تاریخی در زنجان کشف شد

مطلع شدیم که در پی کسب اخبار واصله در زنجان توسط دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی فرهنگی و با توجه به اهمیت آن، بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

در این راستا ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق و به محض تایید و احراز صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی استان و همکاری عوامل انتظامی، اکیپی زبده از نیروها به سرپرستی فرمانده یگان حفاظت به محل عزیمت کرد که در عملیاتی مستقل ضمن دستگیری متهم، تعدادی سکه و اشیای تاریخی از وی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در این عملیات ضمن دستگیری یکی از قاچاقچیان اشیای عتیقه، تعداد ۲۷۳ قطعه سکه سیمین به مقدار تقریبی ۲۲۵ گرم، سکه شکسته به تعداد سه عدد از جنس طلا، یک عدد نشان طلا با نقش اژدها، ظرف نقره ای با روکش طلا، دو عدد سنجاق سر از جنس نقره کشف و ضبط شد.

کشف سکه های هخامنشی در مترو تهران!

7-w900-h600

داستان کشف سکه های تاریخی در تابستان ۹۵ هم چنان ادامه دارد. این بار، مترو تهران، محل کشف سکه های تاریخی مربوط به دوران هخامنشی شد. ۱۷ خرداد امسال بود که ماموران مترو تهران، مقادیری سکه که قدمتشان به حدود ۲ هزار سال پیش باز می گشت، کشف و ضبط کردند.

خبر دار شدیم که عوامل گشت انتظامی مستقر در ایستگاه شهید بهشتی مرد جوانی که کوله پشتی حجیمی داشت و با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد را متوقف کردند.  در بازرسی بدنی از فرد

مظنون یک عدد سلاح سرد و یک کیسه پارچه ای حاوی ۲۵ عدد سکه هخامنشی کشف شد.

در بازجویی‌های انجام شده متهم اعتراف کرد که سکه ‌‌ها از فردی به نام علیرضا در خرم آباد گرفته است. فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران با اشاره به اینکه این فرد برای فریب پلیس ادعا می‌کرد که سکه‌ها تقلبی است افزود: ماموران در بررسی تلفن همراه متهم تصاویر و فیلم‌هایی از کاوش کوهی مشاهده کردند و سپس با تکمیل تحقیقات متوجه شدند که این سکه‌‌ها اصل بوده و قرار است به دست فردی در خیابان بخارست برسد.

گفتنی است، قاچاقچی عتیقه قصد داشت با تحویل همه سکه‌ها به عنوان رشوه آزاد شود که رشوه او ضمیمه پرونده شد و وی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

گنبد نمکی قم، اثر گردشگری می شود

8-w900-h600

استان پر گردشگر قم امسال، صاحب یک اثر گردشگری دیگر خواهد شد. گنبد نمکی طغرود قم این روز ها با استقبال فعالان گردشگری مواجه شد.

این اثر از جاذبه های طبیعی استان قم به شمار می رود که در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان قم واقع شده است. در این گنبد نمکی بلورهای نمک به صورت تیغه های مشخص و کنگره مانند، مناطر زیبایی را پدید آورده اند. این گنبد بزرگ گسترش شمالی تا طول ۳ کیلومتر دارد و لایه نمک در آن به رنگ های مختلفی مثل سفید، کرم قهوه ای، بنفش، قرمز و ابری درآمده است.

جنس باطله روی نمک شامل مارن قرمز، لایه های گچ و نمک مارن که خرد شده اند و گنبد تقریبا مدوری شکل است.

گفتنی است، در این گنبد، قطعات بزرگ سنگ های آندزیتی و بقایایی از گچی هم دیده می شود. لایه نمک در معدن قم یکپارچه است و ۵ تا ۱۸ متر ضخامت دارد.

جشن باستانی تیرگان برگزار شد

فراهان استان مرکزی چندی پیش میزبان برگزاری جشن باستانی بود.

در فرهنگ ایرانی نوروز و مهرگان از مهمترین جشن های سال بوده که در فروردین و مهر برگزار می شد و جشن تیرگان نیز به دنبال برگزاری جشن های ماهیانه در تیرروز از تیرماه برابر با ۱۰ تیر در گاه شمار خورشیدی برگزار می شده است.

این جشن در گرامیداشت تیشتر (ستاره باران آور در فرهنگ ایرانی) و همچنین عنصر مقدس آب، به نام جشن آب پاشان یا آبریزگان نیز شناخته می شود. شراهی با بیان اینکه در تاریخ اساطیری ایران تیرگان روز کمان‌کشیدن آرش کمانگیر و پرتاب تیر از فراز کوه البرز است خاطر نشان کرد: جشن تیرگان به روایت ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه روز بزرگداشت مقام نویسندگان در ایران باستان نیز محسوب می شده ‌است.

همه سایت های گردشگری باید مجوز بگیرند

یکی از مهم ترین خبر ها در عرصه گردشگری ایران، به الزام فعالان گردشگری ایران در فضای مجازی به اخذ مجوز های قانونی مربوط بود که در میان فعالان این صنعت با بازخورد های متفاوتی همراه بود. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از اجرای «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» و در پی آن کسب گواهینامه لازم به عنوان روند صدور مجوز فعالیت گردشگری در فضای مجازی خبر داد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد:

سامانه «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» به آدرس tnamad.ichto.ir در اختیار سه گروه از فعالان گردشگری در فضای مجازی قرار گرفته است. نخست افرادی که پیش از این در قالب دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت فیزیکی دریافت کرده‌اند و حال مشغول ارائه خدمات در فضای مجازی هستند. گروه دوم افرادی که به صورت آزاد در این حوزه مشغول به ارائه خدمات مجازی هستند و گروه سوم افرادی که قصد آغاز کسب و کار در بخش گردشگری مجازی را دارند.

گفتنی است، همه فعالان مجازی این عرصه برای دریافت مجوز، تنها ۳ ماه فرصت دارند.

۳۱۰ سایت غیر مجاز گردشگری شناسایی شد

خبر بعدی این که ۳۱۰ سایت غیر مجاز که خدمات گردشگری را ارائه می کردند شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند. اخیرا مطلع شدیم که رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران اعلام کرد که  براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری که با شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا انجام شد،‌ گزارش تخلف‌ها و سایت ‌های غیرمجاز   برای برخورد های قانونی شناسایی و متخلفین به دستگاه‌ های مجری معرفی خواهد شد.

این مسئول نسبت به افزایش تعداد سایت‌های نامعتبری که خدمات گردشگری عرضه می‌کنند، هشدار داد و اظهار کرد: افزایش تعداد این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار قیمت‌های جذاب و وسوسه‌برانگیز و البته ارزان ‌تر از محصولات دفاتر خدمات مسافرتی سبب گرایش بسیاری از مردم به این سایت‌های اینترنتی و حتی تبلیغ در شبکه‌ های اجتماعی و دهان به دهان شدن آن ‌ها شده است.

هشدار برای استفاده از سایت های گردشگری غیر مجاز

تابستان ۹۵ و سیل استفاده از سایت های گردشگری سبب شده تا مسئولان گردشگری کشور از هموطنان بخواهند از سایت های گردشگری غیر مجاز، خدمات دریافت نکنند. این در خالی هست که طبق اعلام مسئولان گردشگری ایران، سایت های گردشگری مجازی فقط ۳ ماه تا اخذ مجوز قانونی فرصت دارند.

  • برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، حتما از وب ‌سایت شرکت‌های مسافرتی و گردشگری مجاز استفاده شود.

 

  • همچنین باید تعهدات درج شده مربوط به هر یک از خدمات سفر به دقت مطالعه شود و نسخه‌ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات، تشکیلات و سایر جزئیات سفر را حتما بررسی و دریافت کنند.

هرگز از سایت‌های ناشناس و بی‌ارتباط با شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصد سوء استفاده از مسافران و گردشگران را دارند خرید نکنید و همچنین هنگام خرید و پرداخت آنلاین هزینه در سایت ‌ها، اگر به سایت اصلی بانک متصل نشدید، هرگز اطلاعات بانکی خود را وارد نکنید.

 

  • حتی‌المقدور از خرید آنلاین با دسترسی به سرویس‌های بانکداری اینترنتی در محیط‌ های عمومی مانند کافی ‌نت ‌ها یا رایانه‌های ناشناس، خودداری و در صورت لزوم به استفاده و خرید اینترنتی، حتما از ذخیره کردن رمز اینترنتی خود، صرف‌نظر کنید. به علاوه اطلاعات شخصی بویژه اطلاعات بانکی خود از جمله رمز دوم کارت‌های اعتباری و تاریخ انقضاء را در هیچ وب‌ سایتی ذخیره نکنید.

تخلفات تور های المپیک ۲۰۱۶ ادامه دارد

9-w900-h600

تنها ۱۱ روز به آغاز روز افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل وقت باقیست و تب و تاب حضور در این رقابت ها برای هموطنانی که توانایی شرکت در این رقابت های ورزشی را دارند، افزایش می یابد و به همین خاطر، فعالیت تور های ورزشی این عرصه رنگ و لعاب بیش تری به خود پیدا می کند. کمیته ملی المپیک کشورمان ماه پیش اعلام کرد که با هیچ موسسه گردشگری در ایران برای اعزام تماشاچی به رقابت های امسال به توافق نرسیده است و فعالیت موسساتی که مدعی همکاری با این کمیته هستند غیر قانونی خواهد بود.

کمیته ملی المپیک به محض مطلع شدن از تبلیغ یکی از آژانس‌های مسافرتی که مدعی شده نماینده انحصاری تورهای المپیک است، به جای پیگیری حقوقی، پا پس کشیده و صرفا اعلام کرده؛ هیچ امتیازی را به جایی نداده و بعد هم به خاطر اتفاقات تلخ گذشته در رویدادهای مشابه اعلام بی‌علاقگی برای درگیر شدن در تعیین مجری این تورها کرده است. اما واکنش این کمیته، مانعِ فعالیت گروهی که در حال تبلیغ تورهای المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند، نشده و آنها بدون مزاحمت و دردسر همچنان به این کار خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر، اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نامه‌ای را به وزارت ورزش نوشته و خواسته پای میز مذاکره بیاید تا پیش از آنکه اتفاقات المپیک‌ها و جام جهانی قبلی تکرار شود، راه علاجی بیابند. نامه‌ای که وزارت ورزش هنوز به آن پاسخی نداده است.

ویزای ایران ۵ روزه صادر می شود

10-w900-h600

(تصویر روادید پریستینا پالتن، دونده سوئدی که در سال ۹۴، نوار شمالی کشور را دوید-palten.se)

خبر جدید از صدور روادید ایران برای گردشگران خارجی آن که روادید متاقضیان سفر به ایران ظرف ۵ روز صادر خواهد شد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ـ‌ در نخستین جلسه کانون ملی هماهنگی گردشگری گفته بود: در حال حاضر صدور ویزای ایران بیش از پنج روز طول نمی‌کشد که با عملیاتی شدن ویزای الکترونیک، این زمان به ۲۴ ساعت کاهش می‌یابد. به گفته او، ویزای الکترونیک تا شهریورماه امسال راه‌اندازی خواهد شد. با وجود چنین اظهاراتی، اما برخی گردشگران خارجی که برای گرفتن ویزای ایران از طریق سفارتخانه‌ها اقدام کرده‌اند، با چالش‌هایی چون بروکراسیِ اداری و متعاقب آن کُندی روند و تاخیر در صدور ویزا مواجه شده‌اند. طبق اظهارات برخی گردشگران خارجی و همچنین آژانس‌هایی که تور در ایران اجرا می‌کنند، برخی کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران، ویزای توریستی اتباع خارجی را در ۱۰ روز کاری صادر می‌کنند.

سیستم صدور روادید visa on arrival که در فرودگاه های ایران برای اتباع ۱۹۰ کشور جهان در دسترس است، عاملی برای افزایش گردشگران به ایران هست که امیدواریم در سال ۹۵ با تبلیغ بهتر دولت همراه شود.

رییس گردشگری ایران: مجامع گردشگری دخالت غیر قانونی نکنند

نفر اول دستگاه گردشگری ایران اخیرا اعلام کرد: «سازمان میراث فرهنگی هیچگونه نظارت مجامع امور صنفی در صنعت گردشگری را قانونی نمی‌داند و مداخله مجامع امور صنفی در تاسیسات مرتبط با صنعت گردشگری، فاقد مجوزها و مبانی قانونی است.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: براساس درخواست تشکل‌های گردشگری و هتلداران، نامه‌ای مبنی بر عدم برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های وزاتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در ایام پرحجم سفر به اعضای هیات دولت ارسال شده است.

تعامل سازمان گردشگری کشور مان با فعالان خصوصی این عرصه می تواند راه حلی برای رسیدن به آرمان ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۱۴۰۴ باشد.

استفاده از ۲۰ بنای تاریخی ایران به مزایده گذاشته می شود

خبر مهم دیگری که در حوزه میراث فرهنگی ایران در چند وقت اخیر به گوش رسید مربوط به برگزاری مزایده واگذاری ۲۰ بنای تاریخی ایران به بخش خصوصی در ۱۵ استان کشور است.

مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، اخیرا اعلام کرده بود که  پیرو مصوبه هیئت دولت برای واگذاری بنا های تاریخی و فرهنگی و با تصمیم هیئت مدیره صندوق احیاء، ۲۰ بنا از سوی این صندوق در مرحله جدید واگذاری ‌ها در ۱۵ استان به مزایده گذاشته می‌شود. ب

این صندوق، ۲۰ بنا را از طریق مزایده عمومی دو مرحله‌ای به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری، واگذار می ‌کند. مجموع حجم سرمایه‌گذاری اولیه برای مرمت این ۲۰ بنا به صورت کلی ۱۸۰ میلیارد ریال و میانگین مدت قراردادها ۱۶ سال است، همچنین کاربری‌ های فرهنگی، اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری بین راهی به منظور بهره برداری از بنا های مذکور، تعیین شده است.

حمام «کردشت» آذربایجان شرقی، حمام «اتحادیه»، عمارت «کلاه‌فرنگی» و «شیر و خورشید» در استان آذربایجان غربی، بناهای حمام «پیرزرگر» و خانه «خادم‌باشی» در استان اردبیل، کاروانسرای «سن‌سن» و خانه «آبشنگ» در استان اصفهان، منزل و ساباط «مستوفی» در استان خراسان جنوبی و خانه «بزرگمهر» در استان لرستان، خانه «آقایی‌زاده» در استان یزد، کاروانسرای «دهدشت» در استان کهگیلویه و بویراحمد، طبقه همکف خانه «حسن‌پور» و کاروانسرای «دودهک» در استان مرکزی، خانه «منوچهری» استان مازندران، عمارت «شترگلو» و خانه «امینیان» در استان کرمان، خانه «ابراهیمی» و «میررحیمی» در استان سمنان، خانه «حفیظی‌ها» در استان چهار محال و بختیاری و کاخ «ناصرالدین» استان تهران در این مرحله از مزایده‌ ها آماده واگذاری هستند.

برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخ به نشانی اینترنتی   chre.ir         مراجعه کنید.

از کاخ ها و موزه ها چه خبر؟

موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی ایران اعلام کرد کارگاه آموزشی برای کودکان افغان برگزار کرده است.

موزه هنرهای معاصر،  برنامه های ویژه نمایش فیلم در تماشاخانه های خود در مرداد ۹۵ را اعلام کرد.

موزه صلح تهران، از بازدید گسترده هنرمندان و خانواده ها از موزه صلح تهران خبر داد.

موزه علوم و فناوری ایران، و سازمان میراث فرهنگی کشور و انجمن ریاضی ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

کاخ سعد آباد، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند برگزار کرد.

کاخ نیاوران، برنامه های مرداد ۹۵ را اعلام کرد.

کاخ گلستان، پرتال خود را به روز رسانی کرد.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود