بالاخره سکوت بیمارستان جم شکست

بیمارستان جم درباره روند درمان مرحوم "عباس کیارستمی" بیانیه داد.

بالاخره سکوت بیمارستان جم شکست

نزدیک به هفته از درگذشت عباس کیارستمی می گذرد ،فقدانی که همه را شوکه کرد  و به دلیل ابهامات پرونده پزشکی بحث های بسیار و در مواردی هم جدل در گرفت. بیمارستان جم محل درمان و جراحی عباس کیارستمی بود و با توجه به همین وضع پس شائبه ها شایعه های بسیاری در مورد این بیمارستان و رئند درمانی عباس کیارستمی در این بیمارستان در گرفت و در تمام این مدت هیچ گونه اظهار نظری از سوی مدیران این بیمارستان اعلام نشد تا اینکه بالاخره در نشست خبری که  در محل بیمارستان جم برگزار شد مدیر عامل بیمارستان جم بیانیه ای را ارئه داد که روند حضور و معالجه عباس کیارستمی شرح داده شده است:

«استاد کیارستمی، در تاریخ ۱۷/۱۲/۹۴ با تشخیص تومور روده بزرگ در بیمارستان ما بستری شدند، ایشان خود آگاهانه پزشک معالجشان را انتخاب کردند، پزشک معالج ایشان از جراحان خوشنام و با تجربه است و تمامی تحصیلاتشان را در کشور سوئیس گذرانده و پدر محترمشان نیز از اساتید جراحی کشور و بازنشسته دانشگاه تهران و حدود ۹۳ سال سن دارند که دیگر طبابت و جراحی نمی کنند.»

در بیانیه بیمارستان جم اضافه شده است« ایجاد عارضه در اعمال جراحی همیشه محتمل بوده و خواهد بود و هرگز هیچ جراحی نمی تواند ادعا کند که هیچگاه عارضه نداشته است؛ مگر هرگز عمل جراحی انجام نداده باشد.

متاسفانه برای استاد کیارستمی عارضه ای ناخواسته پیش آمد که خوشبختانه با تلاش بسیار زیاد کنترل شد،به طوری که ایشان با بهبودی نسبی بیمارستان را ترک و مقرر شد که برای ادامه درمان پیگیری های لازم صورت گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است:تا قبل از حضور وزیر بهداشت برای عیادت کیارستمی، افکار عمومی از بستری شدن ایشان هیچگونه اطلاعی نداشت.

با به وجود آمدن، عارضه ناخواسته و طولانی شدن مدت زمان بستری استاد و عیادت وزیر بهداشت، وزیر بهداشت دستورات لازم را برای تسهیل و تسریع روند درمان به تیم درمانی صادر کرد.

بیانیه بیمارستان جم می افزاید: همکاران خارج از بیمارستان در رشته های مورد نیاز برای مشاوره در بیمارستان جم حضور یافتند و تمام این افراد از اقدامات درمانی و امکانات تجهیزات بیمارستان اظهار رضایت کردند.

حال که افکار عمومی در جریان بستری شدن استاد قرار گرفته است، به منظور اطلاع رسانی و پیشگیری از شایعات و شبهات جلسه ای با حضور بهمن کیارستمی فرزند و نیز اخوی استاد کیارستمی تشکیل شد و با ملاحظه حفظ اسرار بیمار مقرر شد، ستاد برای اطلاع رسانی از روند درمان استاد تشکیل شود.

در بیانیه بیمارستان جم اضافه شده است: تشخیص فصور و کوتاهی در درمان استاد با مراجع قانونی است که در حال بررسی و رسیدگی است و قطعا نتیجه آن هر چه باشد، طبق قوانین کشور مورد قبول تیم درمانی خواهد بود.

مدیریت بیمارستان جم در این بیانیه با تشریح اقداماتی که برای اختصاص اتاق خصوصی و رسیدگی به مرحوم کیارستمی انجام داده،اضافه کرد: استاد کیارستمی مراحل سخت و بحرانی را پشت سرگذاشت و پس از چند روز به بخش منتقل شد، تمام تجهیزات لازم برای وی تهیه شد و با توجه به بهبودی نسبی برای کمک به روند درمانی، حتی ایشان برای مدت کوتاهی به همراه تیم درمانی سفری کوتاه به اطراف تهران داشتند.

این بیانیه می افزاید: در نهایت استاد با شرایط مناسب بیمارستان را ترک کردند و قرار شد مراحل بعدی درمان در فرصت مناسب انجام شود.

در پایان این بیانیه آمده است: پزشکان همواره به عنوان گروه مرجع توسط جامعه مورد اقبال قرار گرفته اند و آنانی که به دنبال تقابل پزشکان و هنرمندان فرهیخته هستند، بدانند که جامعه پزشکی با صبوری تمام ناملایمات را تحمل کرده و وظیفه خطیر خود را که همانا خدمت به مردم شریف ایران است سرلوحه کار قرار خواهد داد.

دکتر تدین‌فر در جمع خبرنگاران درباره موضوعات درمانی مرحوم “عباس کیارستمی” گفت: من وارد قضایای درمانی نمی‌شوم؛ چراکه پرونده در اختیار سازمان نظام پزشکی و در حال بررسی است و مراجع قانونی باید به این سوالات پاسخ داده و اظهار نظر کنند. ما امروز فقط پاسخگوی سوالات بیمارستانی هستیم.

 

بیماری “کیارستمی” چه بود؟

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخی شایعاتی مبنی بر عدم انجام کلونوسکوپی برای مرحوم کیارستمی افزود: مرحوم کیارستمی یک بار در بیمارستان آراد و یک بار هم در بیمارستان جم مورد کلونوسکوپی قرار گرفتند و بیماری‌شان که “تومور روده بزرگ” بود، از این طریق تشخیص داده شد.

 

۱۸۵ میلیون تومان؛ هزینه درمان کیارستمی در بیمارستان جم

او در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌های درمان “کیارستمی” و میزان پولی که از خانواده‌اش در طول درمان دریافت شده گفت: در ابتدای ورود آقای کیارستمی به بیمارستان تنها شش میلیون تومان به عنوان ودیعه از سوی بیمارستان دریافت شد؛ این درحالیست که کل هزینه‌های بستری‌شان که در دو مرحله بستری شدند که مرحله اول آن از ۱۷ اسفند ۹۴ تا ۷ اریدبهشت ۹۵ بود و مرحله دوم که از ۱۱ اردیبهشت ۹۵ تا ۱۳ این ماه بود، حدود ۱۸۵ میلیون تومان شده است.

او برخی شایعات مبنی بر نبود متخصص عفونی در جریان درمان این کارگردان کشورمان را رد کرد و گفت: متخصص عفونی هم در روند درمان‌شان حضور داشته و همواره در بیمارستان متخصص عفونی حضور دارد.

 

“کیارستمی” را دستیار عمل کرد یا جراح؟

تدین‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دستیار دکتر احمد میر، کیارستمی را جراحی کرده است یا خیر؟ گفت: کار درمان آقای کیارستمی را تیم درمان که متشکل از جراحان در رشته‌های مختلفی که بیمار به آن نیاز داشت، انجام می‌داد. جراح عمومی این تیم نیز بسیار باتجربه هستند. بنابراین تیم درمان برایشان اقدام می‌کرد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گفته‌ها مبنی بر عدم حضور دکتر میر در یکی از جراحی‌ها درست است یا خیر؟ گفت: یکبار در جراحی کیسه صفرایشان دکتر میر حضور نداشتند، اما تیم جراحی حضور داشته و این اقدام را انجام دادند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود