دیلما روسف به افتتاحیه نمی‌رود

او و لولا داسیلوا در ماه‌های اخیز از سوی پلیس با اتهاماتی روبرو شده‌اند

دیلما روسف به افتتاحیه نمی‌رود

دیلما روسف، رئیس‌جمهوری تعلیق شده برزیل، گفته در مراسم افتتاحیه المپیک ریو شرکت نخواهد کرد چرا که نمی‌خواهد در ردیف دوم و پایین‌تر از رئیس‌جمهوری موقت این کشور قرار بگیرد.

سخنگوی میشل تامر، معاون ریاست جمهوری برزیل که به علت تعلیق خانم روسف، فعلا وظایف رئیس‌جمهوری را بر عهده دارد، اعلام کرده است که برای خانم روسف در ردیف دوم (یک ردیف پایین‌تر از ‘صندلی ویژه رئیس جمهوری’) صندلی قرار داده خواهد شد. لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل که نقش مهمی در کسب میزبانی مسابقات المپیک امسال در این کشور داشت هم از حضور در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها سر باز زده است. دیلما روسف و لولا داسیلوا هر دو در ماه‌های گذشته بارها از سوی مقام‌های قضایی و پلیس با اتهاماتی چون ‘فساد مالی و سوء استفاده از قدرت’ روبرو شده‌اند.

خانم روسف و آقای داسیلوا هر دو معتقدند از سوی میشل تامر و حزب او به علت مقاصد سیاسی مورد بازجویی و مداقه قرار گرفته‌اند. دیلما روسف در صورت محکوم شدن در دادگاهی که قرار است کوتاه مدتی بعد از مسابقات المپیک برگزار شود، از قدرت برکنار خواهد شد و آقای داسیلوا هم باید در برابر اتهام “فساد مالی” از خود دفاع کند. همزمان یکی دیگر از روسای جمهوری سابق برزیل، فرناندو کاردوسو، هم اعلام کرده در مراسم افتتاحیه المپیک که قرار است جمعه هفته آینده (پنجم اوت) در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو برگزار شود شرکت نمی کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود