با قبایل اتیوپی آشنا شوید؛ زیبایی به لطف تیغ

تصاویری از برخی از قبایل نیمه وحشی و زنان لب بشقاب

با قبایل اتیوپی آشنا شوید؛ زیبایی به لطف تیغ

قبایل نیمه وحشی گوناگونی در گوشه‌کنار دنیا زندگی می‌کنند و سبک و سیاق خاص زندگی خود رادارند. بسیاری از آن‌ها به خرافه و جادوهایی اعتقاددارند که انسان مدرن به‌هیچ‌عنوان آن‌ها را قبول نمی‌کنند و حتی در مواردی، مناسک مربوط به این اعتقادات برایشان قابل‌درک و هضم نیست. اما فارغ از این مسائل، نوع زندگی، پوشش و خوراک این انسان‌ها جذابیت بسیاری دارد و به همین خاطر، تصاویری از برخی قبایل اتیوپی را برایتان انتخاب کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید مشاهده نمایید.

زنان روستای Naregeer در دره Upper Omo، واقع در اتیوپی برای صفحه‌هایی که در دهان خود دارند و طرح‌هایی که با تیغ روی پوست بدنشان ایجادشده است، شهرت دارند. آن‌ها همچنین با گِل سفید روی صورت خود نقش و نگار می‌کشند و روی سرشان نیز گل و گیاه می‌گذارند.

تیغ‌زنی در میان زنان این قبیله مرسوم است زیرا ازنظر آنان، جای زخم برجسته، بسیار زیبا جلوه می‌نماید.

2-w900

کودکان قبیله Surl خود را با برگ‌ها و ساقه‌های ذرت و بلال می‌پوشانند.

3-w900

یکی از پسران قبیله Surl که روی تنه بریده‌شده یک درخت نشسته و شاخه‌ای بافته‌شده از ذرت را روی سر خود قرار داده است. مردم این قبیله با ترکیب گچ، زغال و پودر سنگ‌های معدنی با آب، رنگ مناسب آرایش خود را درست می‌کنند.

4-w900

زنان این قبیله برای بشقاب‌های سفالی که درون لب خود می‌گذارند، شهرت دارند. آن‌ها از سن ۱۵ سالگی یک صفحه کوچک گرد سفالینی را داخل لب پایین خود می‌گذارند و به‌تدریج با گشادشدن این شکاف، این صفحه‌ها را بزرگ‌تر می‌کنند.

گفته می‌شود این روش آرایش موجب دور شدن ارواح خبیث و همچنین ارتقای سطح اجتماعی این زنان می‌شود و  هر چه بشقاب لب زن بزرگ‌تر باشد، خواستگار وی باید دام بیشتری به پدر دختر اهدا کند.

5-w900

دره Upper Omo در نزدیکی مرز جنوبی سودان واقع‌شده و بسیار سرسبز و زیباست.

6-w900

مردان قبیله Mursi

مردم مورسی در یکی از دورافتاده‌ترین و غیرقابل‌دسترس‌ترین نواحی جنوب غربی اتیوپی، در شرق آفریقا زندگی می‌نمایند. قلمرو آن‌ها با سه رودخانه و یک‌رشته کوه محاصره‌شده است.

7-w900

مردان قبیله Mursi بیشتر برای جنگ‌های قومی و قبیله‌ای شهرت دارند. این افراد بر سر زمین و آب با مردان دیگر قبیله‌ها وارد جنگ می‌شوند.

8-w900

زنی از قبیله Mursi که با کلاشنیکف AK-7 از قبیله خود محافظت می‌نماید.

9-w900

در این قبلیه، مردم برای زیبایی پوست خود را با تیغ‌تراش می‌دهند و خاکستر آتش روی آن می‌گذارند تا پوست اضافه‌ای که ایجاد می‌شود، طرحی که مدنظرشان است را روی بدنشان نمایان نماید.

10-w900

یکی از کلبه‌های قبیله Mursi

11-w900

در قبیله Hamar جایگاه افراد با فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود. به‌طور مثال، مردان این قبیله می‌توانند سه زن برای خود اختیار نمایند. زن اول گردنبند بلند از صدف به گردن دارد و تعداد گردن‌آویزهایش بیشتر از بقیه است. زنی که در تصویر می‌بیند زن اول است.

12-w900

مردان Mursi

13-w900

کودکان Hamar

منبع: cnn
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • Nima Khodayi تیر ۲۹, ۱۳۹۵

    وای حالم بد شد . ?? چقدر اینا کثافتن

  • جاسم آذر ۱, ۱۳۹۵

    یادش بخیر دوران دانشجویی شرط بستن هر کی بزرگترین کفگیر و تو دهنش جا بده یه هفته نهار و شام بیرون میگیرن براش ، بنده مفتخر به این سعادت شدم ، ولی واقعا این خانمها خیلی رکورد زدن .اینا تو فاز بشقاب و سینی هستند.