ملوانی‌ها دست به دامن رئیس‌جمهور

آنها از زمان حضور در لیگ برتر بانوان همواره یکی از تیم‌های مطرح بوده‌اند

ملوانی‌ها دست به دامن رئیس‌جمهور

به دنبال انحلال تیم فوتبال زنان ملوان، از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال لیگ زنان ایران، سرمربی این تیم از رئیس جمهوری ایران کمک خواست.

تیم فوتبال زنان ملوان از زمان حضور در لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۸۴ همواره یکی از تیم‌های مطرح این تیم بوده است. تیم فوتبال زنان ملوان در لیگ قبلی فوتبال ایران نیز با اختلاف یک امتیاز پس از شهرداری بم نایب قهرمان شد. سارا قمی، بازیکن ملی پوش این تیم نیز با زدن ۱۵ گل بهترین گلزن لیگ فوتبال زنان ایران شد. خانم قمی ۱۲ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران، انتقاداتی را مطرح کرد که گفته می‌شود دلیل اصلی انحلال تیم فوتبال زنان ملوان بوده.

با این که قمی معتقد بود “تیمی که ۱۲ سال در لیگ حضور دارد که ۸ سال از آن سابقه حضور در لیگ برتر است را نمی توانند منحل کنند” اما حدود دو هفته بعد از این مصاحبه، مدیر عامل باشگاه ملوان مصاحبه کاپیتان زنان ملوان را باعث به وجود آمدن ذهنیت‌های منفی دانست و احتمال انحلال این تیم را مطرح کرد.

احتمال انحلال تیم فوتبال زنان ملوان مطرح بود تا این که دیروز خبر انحلال رسمی این تیم اعلام شد. به دنبال این خبر مریم ایراندوست سرمربی فصل گذشته ملوان از رئیس جمهوری ایران تقاضای کمک کرد. وی گفت: “به عنوان فردی که در ورزش ملی کشور زحمت کشیده‌ام از ریاست محترم جمهور تقاضا دارم بیشتر از گذشته به زنان در جامعه توجه شود چرا که مطمئن هستم جامعه ورزشی سالم، به پیشرفت و پرورش فرزندان موفق و سالم کمک خواهد کرد.”

سرمربی فصل گذشته ملوان همچنین با انتقاد نسبت به صحبت‌های مدیر عامل باشگاه گفت: “صحبتی با رضاییان نداشته‌ام اما مصاحبه او را خواندم و واقعا متاسف شدم که گفته است بار اضافی کشتی در حال غرق شدن را خالی می‌کنند، تاسف خوردم به حال خودمان که چقدر حقیر و بی کس هستیم که یک مسئول این‌قدر راحت بیان کند در دریای متلاطم بار اضافی را خالی می‌کند.”

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، پیش از این نیز سابقه دخالت در ورزش زنان و کمک به حل مشکل آن‌ها را داشته است. به تازگی سیما لیموچی، مربی ندا شهسواری تنها پینگ‌پنگ‌باز ایران در المپیک ریو، با پیگیری ویژه دفتر رئیس جمهوری مسافر برزیل شد.

آبان پارسال نیز سفر تیم ملی فوتسال زنان ایران که قهرمان آسیا بود، ابتدا لغو شده بود اما با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، این تیم به مسابقات جام جهانی کوچک در گواتمالا اعزام شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود