«آقای ربات» در بازسازی «پاپیون»

«آقای ربات» در بازسازی «پاپیون»

رامی مالک ستاره سریال «آقای ربات» در بازسازی کلاسیک سینمایی «پاپیون» نقشی را بازی می‌کند که درخشش داستین هافمن در آن فراموش‌نشدنی است.

به گزارش گاردین ،مالک در سریال «آقای ربات» نقش یک نابغه کامپیوتر را بازی می‌کند. فصل دوم این سریال از آمازون پرایم پخش می‌شود. این بازیگر در بازسازی «پاپیون» نقش لوئیس دگا را بازی می‌کند که همراه با آنری شاریر نقشه فرار از زندانی مخوف را در سر می‌پرورانند.

در نسخه کلاسیک «پاپیون» استیو مک‌کوئین نقش آنری شاریر را بازی می‌کرد. در فیلم تازه نقش مک‌کوئین به چارلی هونام رسیده است.

«پاپیون» سال ۱۹۷۳ با اقتباس از خاطرات آنری شاریر ساخته شد. نام مستعار شاریر پاپیون بود که در زبان فرانسوی معنای پروانه می‌دهد. او این نام مستعار را به دلیل خالکوبی پروانه‌ای که بر سینه داشت بر خود نهاده بود. شاریر سال ۱۹۳۱ به قتل عمد متهم شد و به زندان فرانسوی‌ها در جزیره شیطان فرستاده شد. او که همواره اتهام قتل را انکار می‌کرد سرانجام سال ۱۹۴۱ پس از تلاش‌های ناموفق بسیار از این زندان مخوف گریخت.

کتاب شاریر با عنوان «پاپیون» نیز سال ۱۹۷۰ جزو پرفروش‌های بازار کتاب بود. بر اساس ادعای نویسنده ۷۰ درصد نکات کتاب واقعی است. البته به مرور زمان بسیاری به این نتیجه رسیدند که برخی از رویدادهای داستان برای دیگر زندانیان اتفاق افتاده است و شاریر از آن‌ها به عنوان تجربه‌های خود یاد کرده است.

«پاپیون» با بازی استیو مک‌کوئین و داستین هافمن با هزینه‌ای برابر با ۱۲ میلیون دلار به کارگردانی فرانکلین جی‌شافنر ساخته شد. دالتون ترومبو نویسنده مشهور که مدت‌ها در لیست سیاه هالیوود بود، فیلمنامه این شاهکار را در همکاری با آنری شاریر نوشت.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود