رکوردشکنی برزیل در توزیع مدال

رکوردشکنی برزیل در توزیع مدال

کمیته برگزار کننده بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در طول ۱۵ روز بازی های المپیک در برزیل دو هزار و ۴۸۸ مدال به برترین های ورزش جهان اهدا می کنند. ورزشکاران ۲۰۶ کشور جهان و کاروان ورزشی پناهجویان در بزرگترین رویداد ورزشی جهان از ۱۵ مرداد ماه به مدت دو هفته در شهر ریودوژانیرو گردهم آمدند تا در رقابتی نفس گیر شعار اصلی المپیک را که «سریع تر، بالاتر، قوی تر» است، به منصه ظهور برساند.

۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار نخبه جهان در این مدت برای کسب ۸۱۲ مدال طلا، همین تعداد مدال نقره و ۸۶۴ مدال برنز تلاش می کنند. این مدال ها در ۲۸رشته ورزشی در دو بخش مردان و زنان و در ۴۴ ماده اهدا می شود. عطش نخبگان ورزش جهان در همه ادوار المپیک برای تصاحب خوشرنگ ترین مدال که همان نشان طلا است، همواره بیشتر است. مدال ۵۰۰ گرمی المپیک البته ۵۸۷ دلار قیمت گذاری شد، اما صرفنظر از این قیمت گذاری، این مدال، نقش استراتژیکی در ارتقا جایگاه رده بندی جهانی هر کشور بازی می کند.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن از بین ۲۰۴ کشور شرکت کننده ۹۶۲ مدال به نمایندگان ۸۵ کشور جهان اهدا شد و قهرمانان ۵۴کشور در رشته های مختلف، ۳۰۲ مدال طلا گرفتند. همچنین در المپیک لندن، ۳۰۴ مدال نقره و ۳۵۶ مدال برنز توزیع شد. کشور آمریکا در المپیک گذشته با ۴۶ مدال طلا،۲۹ نقره و ۲۹ برنز از مجموع ۱۰۴مدال قهرمان شد. چین هم با کسب ۳۸ مدال طلا، ۲۷نقره و ۲۲برنز از مجموع ۸۷ مدال نایب قهرمان و انگلیس با ۲۹مدال طلا، ۱۷نقره و ۱۹ برنز از مجموع ۶۳مدال سوم شد. فرایند توزیع مدال ها بین دو المپیک لندن و ریودوژانیرو نشان دهنده رشد ۲،۵ برابری توزیع مدال ها است.

در المپیک ۲۰۰۸ پکن ۱۱هزار ۲۴ ورزشکار از ۲۰۴ کشور شرکت کرده اند و از مجموع ۷۴۰ مدال، ۲۳۴ مدال طلا،۲۳۵ مدال نقره و ۲۷۱ مدال برنز به ورزشکاران ۷۳ کشور اهدا شد.

سی و یکمین دوره بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو نمایندگان ورزشی ۲۰۶ کشور جهان به همراه یک کاروان پناهنجویان که با پرچم کمیته بین المللی المپیک رقابت می کنند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود