هاروکی موراکامی روزی نود مایل می دود

«پنگوئن رندم‌هاوس» خبر داد مرگ شایعه‌ بوده و نویسنده «جنگل نروژی» در صحت کامل به سر می‌برد.

هاروکی موراکامی روزی نود مایل می دود

انتشارات بزرگ «پنگوئن رندم‌هاوس» بیانیه‌ای رسمی مبنی بر درگذشت «هاروکی موراکامی» منتشر کرد اما پس از ساعاتی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش  «مورنینگ نیوز یو.اس‌.ای»،چند روز پیش خبر درگذشت «هاروکی موراکامی» معروف‌ترین رمان‌نویس حال حاضر ژاپن از طریق سایت انتشارت «پنگون رندم‌هاوس» منتشر شد و بسیاری از علاقه‌مندانش را شوکه کرد.

ساعاتی پس از انتشار این بیانیه، «پنگوئن رندم‌هاوس» خبر داد که این تنها یک شایعه‌ بوده و نویسنده «جنگل نروژی» در صحت کامل به سر می‌برد.

این انتشارات که چاپ ترجمه انگلیسی تعدادی از کارهای «موراکامی» همچون «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، «۱Q۸۴»، «بشنو آواز باد را»، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» و «بید کور و دختر خفته» را بر عهده داشته، در سایت خود اعلام کرد: «هاروکی موراکامی رمان‌نویس درگذشت. اخبار رسمی در این‌باره به زودی منتشر می‌شود.» اما پس از این که این پست توجه بسیاری را به خود جلب کرد، برداشته شد.

«پنگوئن رندم‌هاوس» سپس در پاسخگویی به این تناقض نوشت: «دوستان حال موراکامی خوب است. اگر شک داشتید، چک کنید و ببینید حساب کاربری که چنین خبری را کار کرده در همان روز ساخته شده است.»

اما براساس گزارش روزنامه «تلگراف»، اولین‌بار حساب کاربری توییتری به نام «شینکوشا نیوز» که در ماه آوریل راه‌اندازی شده و مدعی بود اخبار رسمی انگلیسی‌زبان درباره کتاب‌ها، ‌نویسندگان و ناشران بزرگ ژاپنی را نشر می‌دهد، این شایعه را منتشر کرد.

هواداران «موراکامی» هم پس از این جریانات به این شایعه واکنش نشان دادند و نوشتند: «‌هاروکی موراکامی هرگز نمی‌میرد. رفیق ما روزی ۹۰ مایل می‌دود و با وجود تحسین نوجوانانه‌ جمعی ما تا ابد زنده می‌ماند.»

«هاروکی موراکامی» ۶۷ ساله بیش‌تر کتاب‌هایش را به سبک سوررئال به نگارش درآورده‌ است و آثارش تاکنون به بیش از ۵۰ زبان برگردانده شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است. از معروف‌ترین کتاب‌های «موراکامی» که یکی از مطرح‌ترین نویسندگان معاصر است می‌توان به «کافکا در کرانه»، «جنگل نروژی» و جدیدترین اثرش «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» اشاره کرد.

۲ نظر

ورود

  • alireza مرداد ۲۰, ۱۳۹۵

    مگه میشه؟
    با سرعت ۱۸km/h که سرعت متوسط دویدن انسانه میشه حدودا ۸ساعت دویدن بدون وقفه

    • محمد بیات مرداد ۲۰, ۱۳۹۵

      این تیتر کنایه ای است که طرفدراران موراکامی به کار برده اند نه واقعیت علمی، به متن خبر دقت شود.