مادر و پسر در المپیک

گرجی‌های منحصربفرد

مادر و پسر در المپیک

ورزشکار گرجستانی به همراه مادرش به عنوان اولین مادر و فرزندی خواهند بود که با هم در بازی‌های المپیک امسال شرکت می‌کنند. نینو سالوکوادزه ۴۷ ساله برای هشتمین بار در المپیک شرکت خواهد کرد. او در بازی‌های المپیک سئول ۱۹۸۸ در تیراندازی پیستول ۲۵ مدال طلا و در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن نیز مدال برنز کسب کرده است.

سالوکواوزه امسال به همراه سوتنه ماچاواریانی، پسر خود در مسابقات المپیک حضور پیدا کرده است. او در این باره گفت: خوشحالم و افتخار می‌کنم که به همراه پسرم در مسابقات شرکت می‌کنم. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. یک مادر هستم و در ریو از هواداران پسرم خواهم بود.

ماچاواریانی ۱۸ ساله امسال برای اولین بار در المپیک حضور پیدا می‌کند. او در این باره به رویترز گفت: از دو جهت خیلی خوشحالم. یکی اینکه برای اولین بار در عمرم در المپیک بازی می‌کنم و دیگر اینکه همراه مادرم در این مسابقات حضور می یابم. این برای اولین بار است که یک مادر و پسر در المپیک با هم حضور پیدا می‌کنند . مربی این دو ورزشکار هم یکی است که پدر سالوکواوزه است.

طبق آمارهای المپیک، تاکنون ۵۶ پدر و پسر با هم در  المپیک شرکت کردند و ۱۲ بار پدرها همراه با دختران خود در المپیک حضور داشتند. در سال ۱۹۰۰ در مسابقات  المپیک، مارگارت و ماری ربوت که مادر و دختر بودند، همراه با هم برای گلف آمریکا مسابقه دادند. جسی و برندا وادوورث نیز دومین مادر و دختر تاریخ  المپیک هستند که برای تیروکمان انگلیس مسابقه دادند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • RafaelBex مرداد ۲۷, ۱۳۹۵

    Изготовление металлоконструкций и металлоизделий любой сложности. Берёмся за любые конструкции Click here!