المپیک ریو؛ روز هفتم + عکس

در حال بروز رسانی

المپیک ریو؛ روز هفتم + عکس

هفتمین روز از رقابت های المپیک تابستانی در ریو دو ژانیرو برزیل به پایان رسید و ورزشکاران به رقابت با حریفان پرداختند. هفتمین روز رقابت ها برای ایران خیلی خوب شروع نشد، اما با کسب نخستین طلای کاروان ایران در وزنه برداری توسط کیانوش رستمی، به خوبی به انتها رسید.

با کاروان ایران

چراغ اول روشن شد؛ طلای پرقدرت کیانوش

کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم که امید اول مدال طلای کاروان ایران در المپیک ریو محسوب می شود، از ساعت ۲:۳۰ بامداد به روی تخته رفت تا رکوردهای فوق العاده اش را هم در این رویداد بزرگ تکرار کند. کیانوش در حضور تماشاگران ایرانی به روی تخته رفت و در اولین تلاش وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد تا تشویق سالن به اوج خود برسد. کیانوش برای دومین بار به روی تخته رفت و وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی را مهار کرد تا در صدر قرار بگیرد. او با مهار این وزنه هم نفر اول حرکت یک ضرب دسته ۸۵ کیلوگرم محسوب می شد اما برای شکست رکورد خواست تلاشی کند که موفق نشد وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

اولین انتخاب کیانوش برای دو ضرب با رکورد المپیک برابری می کرد. برای آخرین بار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را پیروس دیماس یونانی در سیدنی زده بود و این رکورد اولین وزنه دو ضرب بود. کیانوش در اولین تلاش با نظر داوران مجبور شد بدون اینکه وزنه را بالا سر ببرد از روی سینه به زمین بیاندازد. او در دومین تلاش با سختی نه چندان زیادی ۲۱۵ را مهار کرد اما حریف چینی و قزاق ۲۱۷ را مهار کردند. رکورد المپیک برای دو ضرب زن ها مهم نبود و تنها رقابت بین این ۳ اوج گرفته بود. کیانوش در بین هیجان، استرس و دعای حاضرین دلاوری کرد و وزنه ۲۱۷ را بالای سر برد تا اولین طلا در نیمه شب شنبه برای ایران به دست بیاید.

این نمایش فوق العاده کیانوش اولین مدال ایران در ریو، اولین طلای ایران در ریو، شکست رکورد دو ضرب پیروس دیماس یونانی در المپیک سیدنی با ۲۱۵ کیلوگرم و شکست رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس به اندازه ۲ کیلوگرم را هم به همراه داشت.

کیانوش رستمی

آغاز خیلی ضعیف دوومیدانی؛ حدادی و نزول ۲۲ پله‌ای

رقابت های دوومیدانی از روز گذشته برای ورزشکاران ایران آغاز شد و در ۴ بخش، ورزشکاران ما به رقابت با حریفان پرداختند. در پرتاب دیسک، ما ۲ نماینده داشتیم. احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن و جوانی به نام محمود صمیمی. حدادی که چند وقتی بود نشانه هایی از آن احسان ۲۰۱۲ نداشت با پرتاب ۶۰ متر و ۱۵ سانتی متر در جای بیست و چهارم قرار گرفت. صمیمی نیز که اصلا امیدی برای کسب مدال از او نمی رفت با ۵۶ متر و ۹۴ سانتی متر در جای سی‌ام قرار گرفت.

احسان حدادی

در پرتاب وزنه بانوان، لیلا رجبی که چند مدال خوش رنگ آسیایی دارد باید اینبار رودرروی رقبای جهانی قرار می گرفت. اما او هم در حد و اندازه های خودش ظاهر نشد و با پرتابی به مسافت ۱۶ متر و ۲۴ سانتی متر، شانزدهم شد و به فینال نرفت.

لیلا رجبی

ایران در پیاده روی حمیدرضا زورآوند را داشت اما مطابق انتظار رتبه خیلی جالبی کسب نکرد و در جای پنجاه و چهارم قرار گرفت.

آخرین نماینده دوومیدانی کشورمان نیزدر روز هفتم، محمد ارزنده در پرش طول بود. او که از خوب های آسیا بشمار می رود در رقابت با بزرگان دنیا چندان درخشان نبود و با پرش ۷ متر و ۳۱ سانتی متر از صعود به فینال بازماند.

پایان کار جاور در روئینگ تک نفره

مهسا جاور نماینده ۲۲ ساله کشورمان که امید می رود در سال های آتی از خوب های این رشته در دنیا شود، در رقابت برای تعیین رنکینگ بخش روئینگ تک نفره، به مصاف رقبا رفت و در پایان با رتبه بیست و هشتم به کار خود در این بخش از قایقرانی خاتمه داد.

مهسا جاور

از فرنگ چه خبر

مسابقات پرتاب وزنه زنان المپیک روی که لیلا رجبی هم در آن حضور داشت، با قهرمانی پرتابگر آمریکایی به پایان رسید. در این ماده میشله کارتر با رکورد ۲۰.۶۳ متر مدال طلا را از آن خود کرد و پس از او پرتابگران نیوزلند و مجارستان با رکوردهای ۲۰.۴۲ و ۱۹.۸۷ به متر مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

تیم دو نفره تنیس اسپانیا متشکل از رافائل نادال و مارک لوپز موفق شدند با شکست دادن تیم رومانی متشکل از فلورین مرجا و هوریا تکاو به مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو دست پیدا کنند. در این بازی بسیار نزدیک تیم اسپانیا موفق شد با نتیجه ۲-۱ به پیروزی برسد و مدال طلا را کسب کند. در رده بندی نیز تیم استیو جانسون و جک ساک از آمریکا با شکست دادن تیم دنیل نستور و واز پوسپیسیل از کانادا به مدال برنز برسند.

رافائل نادال مارک لوپز تنیس

ژیمناستیک ترامپولین زنان المپیک در ریو پیگیری شد که در این رقابت روزانا مک لنان از کانادا با امتیاز ۵۶.۴۶۵ قهرمان شد و مدال طلا را بر گردن آویخت. بریونی پیج از بریتانیا با امتیاز ۵۶.۰۴۰ روی سکوی دوم ایستاد و مدال نقره را تصاحب کرد و دان لی از چین با امتیاز ۵۵.۸۸۵ سوم شد و برنز گرفت.

در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هفتم این بازی‌ها در مسابقات شنای ۸۰۰ متر آزاد زنان المپیک ۲۰۱۶، کتی لدکی از آمریکا با رکوردی باورنکردنی و ۸ ثانیه زودتر از رکورد المپیک با فاصله از سایر شناگران به مدال طلا رسید. مدال‌های نقره و برنز به شناگران بریتانیایی و مجارستانی رسید.

مایکل فلپس شنا جوزف اسکولینگ

در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هفتم این بازی‌ها در مسابقات شنای ۱۰۰ متر پروانه مردان المپیک ۲۰۱۶، جوزف اسکولینگ از سنگاپور ضمن شکستن رکورد المپیک به مدال طلا رسید. این نتیجه در حالی‌ رخ داد که اسکولینگ با زمان ۵۰.۳۹ در حضور مایکل فلپس، نابغه آمریکایی قهرمان شد و اجازه نداد این شناگر بیست‌وسومین مدال طلای خود را کسب کند. در دیگر اتفاق جالب این ماده فلپس به همراه شناگرانی از آفریقای جنوبی و مجارستان با زمان ۵۱.۱۴ هر ۳ نفر به طور مشترک مدال نقره را کسب کردند. در این ماده مدال برنز توزیع نشد.

در سوارکاری و در بخش درساژ تیمی، تیم ملی آلمان بر سکوی قهرمانی ایستاد. بریتانیا به مدال نقره رسید و ایالات متحده نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

درساژ

رکوردشکنی‌ها

نام پسر کرمانشاهی حالا ۲ جا از جدول ۳ تایی را به خودش اختصاص داده است. رکورد دو ضرب پیروس دیماس یونانی بالاخره بعد از ۱۶ سال شکسته شد تا تا رکورد ۲۱۵ کیلوگرمی به ۲۱۷ ارتقا پیدا کند. در مجموع هم رکوردها جا به جا شد و آندری ریباکو بلاروس دیگر صاحب رکورد مجموع نیست چرا که حالا کیانوش رستمی دست به حدنصاب ۳۹۶ رسیده است، ۲ کیلوگرم بالاتر از مرد بلاروس. با این حال رکورد مجموع جهانی هم یک کیلوگرم که دست خود کیانوش بود ارتقا بخشیده شد و به جز یک ضرب تمام رکوردها در درست پسر ایرانی خواهد بود.

کیانوش رستمی

در شنای ۸۰۰ متر بانوان؛ کیت لدکی از آمریکا به میزان ۹ ثانیه رکورد المپیک و ۲ ثانیه رکورد جهان را ارتقا داد و با اقتدار قهرمان شد.

در مسابقات شنای ۱۰۰ متر پروانه مردان المپیک ۲۰۱۶، جوزف اسکولینگ از سنگاپور ضمن شکستن رکورد المپیک به میزان ۰.۲ ثانیه به مدال طلا رسید.

در رقابت های دوچرخه سواری تیمی تعقیبی، تیم بریتانیا با شکستن رکورد جهان و المپیک که در اختیار خودشان بود، قهرمان شدند.

                                                                                  طلا   نقره  برنز  مجموع

۱ آمریکا ۲۰ ۱۳ ۱۷ ۵۰
۲ چین ۱۳ ۱۰ ۱۴ ۳۷
۳ انگلیس ۷ ۹ ۶ ۲۲
۴ ژاپن ۷ ۳ ۱۴ ۲۴
۵ کره جنوبی ۶ ۳ ۴ ۱۳
۶ آلمان ۶ ۳ ۲ ۱۱
۷ روسیه ۵ ۹ ۸ ۲۲
۸ فرانسه ۵ ۷ ۵ ۱۷
۹ استرالیا ۵ ۶ ۷ ۱۸
۱۰ مجارستان ۵ ۳ ۳ ۱۱
۱۱ ایتالیا ۴ ۷ ۴ ۱۵
۱۲ اسپانیا ۳ ۰ ۲ ۵
۱۳ کانادا ۲ ۲ ۶ ۱۰
۱۴ قزاقستان ۲ ۲ ۳ ۷
۱۵ هلند ۲ ۲ ۲ ۶
۱۶ تایلند ۲ ۱ ۱ ۴
۱۷ سوئیس ۲ ۰ ۱ ۳
۱۸ کرواسی ۲ ۰ ۰ ۲
۱۹ نیوزلند ۱ ۶ ۰ ۷
۲۰ کره شمالی ۱ ۲ ۲ ۵
۲۱ سوئد ۱ ۲ ۱ ۴
۲۲ برزیل ۱ ۱ ۲ ۴
۲۳ بلژیک ۱ ۱ ۱ ۳
۲۳ اسلوونی ۱ ۱ ۱ ۳
۲۳ رومانی ۱ ۱ ۱ ۳
۲۶ اسلواکی ۱ ۱ ۰ ۲
۲۶ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۲۶ کلمبیا ۱ ۱ ۰ ۲
۲۹ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۲۹ لهستان ۱ ۰ ۲ ۳
۳۱ جمهوری چک ۱ ۰ ۱ ۲
۳۱ اتیوپی ۱ ۰ ۱ ۲
۳۱ یونان ۱ ۰ ۱ ۲
۳۴ ایران ۱ ۰ ۰ ۱
۳۴ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۳۴ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۳۴ آرژانتین ۱ ۰ ۰ ۱
۳۴ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۳۴ ورزشکاران مستقل ۱ ۰ ۰ ۱
۴۰ آفریقای جنوبی ۰ ۴ ۱ ۵
۴۱ دانمارک ۰ ۲ ۲ ۴
۴۲ کوبا ۰ ۲ ۱ ۳
۴۲ اوکراین ۰ ۲ ۱ ۳
۴۴ آذربایجان ۰ ۲ ۰ ۲
۴۴ اندونزی ۰ ۲ ۰ ۲
۴۶ گرجستان ۰ ۱ ۱ ۲
۴۶ لیتوانی ۰ ۱ ۱ ۲
۴۸ مغولستان ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ ایرلند شمالی ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ ترکیه ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ کنیا ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ مالزی ۰ ۱ ۰ ۱
۴۸ بلاروس ۰ ۱ ۰ ۱
۵۵ مصر ۰ ۰ ۲ ۲
۵۵ ازبکستان ۰ ۰ ۲ ۲
۵۵ نروژ ۰ ۰ ۲ ۲
۵۸ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
۵۸ تونس ۰ ۰ ۱ ۱
۵۸ امارات ۰ ۰ ۱ ۱
۵۸ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۵۸ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱

?شنبه ۲۳ مرداد

والیبال ایران – مصر: ساعت ۱۷

دوومیدانی ، دو ۱۰۰ متر : حسن تفتیان و رضا قاسمی

?یکشنبه ۲۴ مرداد

وزنه برداری دسته ۹۴ کیلوگرم : سهراب مرادی و علی هاشمی

دوومیدانی ، دو ۱۰۰ متر : حسن تفتیان و رضا قاسمی

تیراندازی تفنگ سه وضعیت مردان : پوریا نوروزیان

کشتی فرنگی ۵۹ کیلوگرم : حمید سوریان

کشتی فرنگی ۷۵ کیلوگرم : سعید عبدولی

?دوشنبه ۲۵ مرداد

والیبال ایران – روسیه : ساعت ۲۲:۳۰

کشتی فرنگی ۸۵ کیلوگرم : حبیب اله اخلاقی

کشتی فرنگی ۱۳۰ کیلوگرم : بشیر باباجان زاده

?سه شنبه ۲۶ مرداد

وزنه برداری دسته ۱۰۵ کیلوگرم : محمدرضا براری

کشتی فرنگی ۶۶ کیلوگرم : امید نوروزی

کشتی فرنگی ۹۸ کیلوگرم : قاسم رضایی

?چهارشنبه ۲۷ مرداد

وزنه برداری دسته ۱۰۵+کیلوگرم : بهداد سلیمی

تکواندو وزن ۵۸- کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

دوومیدانی پرتاب چکش : کاوه موسوی و پژمان قلعه نویی

قایقرانی کانو انفرادی ۲۰۰ متر : عادل مجللی

والیبال : مرحله یک چهارم نهایی

?پنجشنبه ۲۸ مرداد

تیراندازی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان : نجمه خدمتی

تکواندو وزن ۵۸-کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

?جمعه ۲۹ مرداد

کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم : حسن رحیمی

کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم : حسن یزدانی

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

والیبال : نیمه نهایی

?شنبه ۳۰ مرداد

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم : علیرضا کریمی

کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی

?یکشنبه ۳۱ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم : میثم نصیری

کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم : رضا یزدانی

دوومیدانی ، دو ماراتن : محمد جعفر مرادی

والیبال : دیدارهای رده بندی و نهایی

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود