در هشتمین روز المپیک چه گذشت؟ + عکس

در هشتمین روز المپیک چه گذشت؟ + عکس

آغاز هفته دوم المپیک برای کاروان ایران بسیار خوش یمن بوده و در طی ۲ روز ۲ افتخار بزرگ نصیب کشورمان شده است و نتایج به نسبت خوبی نیز در ریو توسط ورزشکاران ما رقم خورد تا به روزهای آینده بیش از پیش امیدوار باشیم. شب گذشته هم شاید بتوان گفت بهترین شب کاروان ایران در ریو رقم خورد.

با کاروان ایران

سهراب و طلای پس از رستم

مسابقات وزنه برداری دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ریو از ساعت ۲:۳۰ آغاز شد و ایران دو نماینده در این دسته داشت؛ علی هاشمی و سهراب مرادی روی تخته رفتند تا برای مدالی دیگر در وزنه برداری تلاش خود را به کار گیرند. کار وزنه برداران ایرانی باتلاش علی هاشمی آغاز شد که او توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را مهار کند اما امید اصلی مدال ایران با اقتدار روی تخته آمد. سهراب مرادی در درخواست اول خود وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را درخواست داد اما در تلاش اول نتوانست آن را مهار کند تا نفس ها در سینه حبس شود. او در حرکت دوم خود به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا با همین حرکت بالاتر از رقبای تایلندی و بلاروسی در صدر قرار بگیرد. سهراب با اینکه صدرنشین حرکت یک ضرب بود، وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را درخواست داد تا در سومین حرکت سالن را به وجد بیاورد.

سهراب مرادی

حرکات دوضرب ایرانی ها با حضور علی هاشمی همراه بود. او در اولین تلاش خود به راحتی وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد تا شروع خوبی داشته باشد. او در درخواست های دوم و سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را امتحان کرد اما موفق به مهار آنها نشد تا با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم به کار خود خاتمه دهد. اما حضور سهراب مرادی فوق العاده بود. او در اولین حرکت ۲۲۱ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال خود را در همان ابتدا مسجل کند.

سهراب در دومین تلاش به رکورد ایلیا ایلین حمله کرد تا رکورد ۲۳۳ را بزند، اما نتوانست. او یک بار دیگر در سومین تلاش ۲۳۳ را درخواست کرد و بدون اینکه تلاشی کند وزنه را انداخت تا دومین طلای ایران را به دست بیاورد.

سهراب مرادی

پسر باد در نیمه نهایی

دور مقدماتی دو صدمتر المپیک ریو به پایان رسید تا صعودکنندگان به نیمه نهایی مشخص شوند. حسن تفتیان دونده ایرانی که با رکورد ۱۰.۱۷ سوم گروه خود شده بود در انتظار نمایش پایانی گروه‌های دیگر ماند. او در پایان به عنوان یکی از بهترین سوم‌های گروه ۸ تیمی راهی نیمه نهایی شد تا این صعود مهم برای دو و میدانی ایران رقم بخورد. البته این خوشحالی برای نماینده شایسته کشورمان، پس از بازگشت به هتل کمی تلخ شد؛ چرا که دزدان معروف ریو مبلغ ۲۰۰۰ دلار از اتاق او به سرقت بردند.

حسن تفتیان

صعود سروقامتان در اولین حضور

لوزانو کار برای برد مصر را با ترکیب برنده‌اش مقابل کوبا آغاز کرد و سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی را به زمین فرستاد. بار حمله ایران در ابتدای بازی بیشتر روی دوش شهرام محمودی بود که او فوق‌العاده ظاهر شد اما بازی بسیار نزدیک پیش رفت اما دفاع‌های به موقع موسوی و باتجربه بازی کردن تک‌تک والیبالیست‌ها در نهایت ست اول را با امتیاز ۲۸ -۲۶ به سود ایران خاتمه داد.

والیبال

 بازی در ست دوم کمی متفاوت با ست اول آغاز شد تا جایی که مصر توانست در امتیازاتی از ایران پیش بیفتد اما چند تعویض به موقع، ورود غفور و مهدوی به زمین اوضاع کاملا متفاوت شد. میلاد عبادی‌پور ستاره ست دوم بود که همراه فرهاد قائمی وظیفه سختی مقابل سرویس‌های کاملا ریسکی و آب و آتشی مصری‌ها داشتند. در نهایت والیبالیست‌های ایرانی بسیار با حوصله و کم اشتباه ظاهر شدند تا ست دوم هم با امتیازات ۲۵ – ۲۲ به سود ایران به پایان برسد تا برای برد و صعود تنها یک ست دیگر نیاز باشد.

Generated by IJG JPEG Library

ایران برای پیروزی و تمام کردن کار صعود به یک ست نیاز داشت که آن تمرکز در سومین ست را می‌طلبید. این بهترین نمایش بازیکنان ایران در طول این بازی بود که با کمترین اشتباه و بیشترین تمرکز ست سوم و در مجموع بازی را به سود خود به پایان رساند تا برای صعود به مرحله بعد کار چندان سختی نداشته باشند. پایان این ست با امتیازات ۲۵ بر ۱۶ به سود شاگردان لوزانو به پایان رسید تا موقتا در رده سوم قرار بگیرند.

از فرنگ چه خبر

جذابترین رقابت المپیک از دیروز در ریو آغاز شد. دو ۱۰۰ متر که در آن ما ۲ نماینده اشتیم و تفتبان به نیمه نهایی رفت. بزرگان این رشته نیز راهی دور بعد شدند. یوسین بولت، نامدار هم که برای دفاع از عنوان قهرمانی دو دوره المپیک خود به ریو آمده با رکورد ۱۰ ثانیه و ۷ صدم ثانیه و بدون اینکه به خود فشار بیاورد به خط پایان رسید. جاستین گاتلین در دور مقدماتی با زمان ۱۰ ثانیه و یک صدم ثانیه بهترین زمان را کسب کرد تا برای رقیب اصلی خود خط و نشان بکشد.

اوسین بولت

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هشتم این بازی‌ها در مسابقات هفت گانه زنان، تیام از بلژیک به مدال طلا رسید. ورزشکاران بریتانیا و کانادا هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در مسابقات پرش طول مردان المپیک ۲۰۱۶، جف هندرسون از آمریکا به مدال طلا رسید. ورزشکاران آفریقای جنوبی و بریتانیا هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

فینال رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر زنان المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد و طی آن «الاین تامپسون» از جامائیکا با ۱۰:۷۱ ثانیه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان عبور کرد و صاحب مدال طلا شد. پس از تامپسون، «توری بووی» با زمان ۱۰:۸۳ ثانیه نایب قهرمان شد و «شلی آن فریزر پریس» از جامائیکا با رکورد ۱۰:۸۶ به مدال برنز دست یافت.

در پایان مسابقه دوی ۱۰ هزار متر مردان، «محمد فرح» از بریتانیا با زمان ۲۷:۰۵:۱۷ دقیقه بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلا را بر گردن آوخیت. فرح ۳۳ ساله در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز توانسته بود در دوهای ۵ هزار و ۱۰ هزار متر قهرمان شود.

محمد فرح دوومیدانی

رقابت‌های شمشیربازی بازی‌های المپیک ریو در بخش سابر تیمی در بخش زنان با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال به پایان رسید که در مسابقه رده‌بندی تیم آمریکا که ابتهاج محمد نیز در آن حضور داشت توانست با برتری برابر ایتالیا به مدال برنز دست یابد و به این ترتیب این ورزشکار محجبه مسلمان به اولین ورزشکار محجبه تاریخ آمریکا در المپیک تبدیل شد که توانسته در بخش تیمی روی سکوی توزیع مدال برود. در بخش فینال این ماده نیز تیم شمشیربازی روسیه با برتری برابر شمشیربازان اوکراین به مدال طلا دست یافت.

تیم ملی والیبال آمریکا با کسب دومین پیروزی خود مقابل فرانسه، برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های المپیک امیدوار شد. آمریکا با پیروزی در ست های اول، دوم و چهارم و شکست در ست سوم، با نتیجه سه بر یک فرانسه را شکست داد تا به صعود به مرحله بعدی رقابت ها امیدوار شود.

والیبال

مدال طلای شنای  ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط مردان نیز به تیم آمریکا تعلق گرفت. تیم‌های بریتانیا و استرالیا هم دوم و سوم شدند. نکته جالب اینجاست در شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط مردان مایکل فلپس هم حضور داشت و توانست به بیست و سومین مدال طلای خود در تمام ادوار المپیک دست پیدا کند تا بیش از پیش به یک ورزشکار افسانه ای تبدیل شود. آمریکا در همین بخش در قسمت بانوان نیز به طلا رسید.

مایکل فلپس

رکوردشکنی‌ها

تیم دوچرخه سواری بریتانیا در بخش بانوان، همانند آقایان با شکستن رکورد جهان و المپیک موفق شد به عنوان نخست و مدال طلا دست یابد. البته در ابتدا تیم آمریکا رکوردشکنی را در دور مقدماتی انجام داد اما در فینال رکورد آنها توسط بریتانیا به میزان ۲ ثانیه بهبود داده شد و آنها به طلای دوچرخه سواری تیمی تعقیبی دست یافتند.

رایان مورفی از آمریکا در شنا و در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت موفق شد رکورد جهان و المپیک را که در اختیا هموطنانش بود را شکسته و نام خود را در فهرست رکوردشکنان ریو ثبت کند.

در نهایت نیز، تیم ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی، آمریکا با حضور ستارگان بزرگش موفق شد علاوه بر کسب نشان طلا، رکورد المپیک را نیز به میزان ۲ ثانیه کاهش دهد.

                                                                                طلا   نقره  برنز  مجموع

۱ آمریکا ۲۴ ۱۸ ۱۹ ۶۱
۲ چین ۱۳ ۱۱ ۱۷ ۴۱
۳ بریتانیا ۱۰ ۱۳ ۷ ۳۰
۴ آلمان ۸ ۵ ۳ ۱۶
۵ ژاپن ۷ ۳ ۱۴ ۲۴
۶ روسیه ۶ ۹ ۸ ۲۳
۷ استرالیا ۶ ۷ ۹ ۲۲
۸ ایتالیا ۶ ۷ ۵ ۱۸
۹ کره جنوبی ۶ ۳ ۴ ۱۳
۱۰ فرانسه ۵ ۸ ۵ ۱۸
۱۱ مجارستان ۵ ۳ ۳ ۱۱
۱۲ هلند ۳ ۲ ۳ ۸
۱۳ اسپانیا ۳ ۰ ۲ ۵
۱۴ نیوزلند ۲ ۶ ۰ ۸
۱۵ کانادا ۲ ۲ ۸ ۱۲
۱۶ قزاقستان ۲ ۲ ۳ ۷
۱۷ بلژیک ۲ ۱ ۱ ۴
۱۷ تایلند ۲ ۱ ۱ ۴
۱۹ کرواسی ۲ ۱ ۰ ۳
۲۰ سوئیس ۲ ۰ ۱ ۳
۲۱ ایران ۲ ۰ ۰ ۲
۲۲ سوئد ۱ ۳ ۱ ۵
۲۳ دانمارک ۱ ۲ ۳ ۶
۲۴ کره شمالی ۱ ۲ ۲ ۵
۲۵ بلاروس ۱ ۲ ۱ ۴
۲۶ برزیل ۱ ۱ ۲ ۴
۲۶ رومانی ۱ ۱ ۲ ۴
۲۶ لهستان ۱ ۱ ۲ ۴
۲۹ اسلوونی ۱ ۱ ۱ ۳
۳۰ اسلواکی ۱ ۱ ۰ ۲
۳۰ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۳۰ کلمبیا ۱ ۱ ۰ ۲
۳۳ جمهوری چک ۱ ۰ ۴ ۵
۳۴ اتیوپی ۱ ۰ ۲ ۳
۳۴ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۳۶ ورزشکاران مستقل ۱ ۰ ۱ ۲
۳۶ جامائیکا ۱ ۰ ۱ ۲
۳۶ یونان ۱ ۰ ۱ ۲
۳۹ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ آرژانتین ۱ ۰ ۰ ۱
۳۹ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۴۳ آفریقای جنوبی ۰ ۵ ۱ ۶
۴۴ اوکراین ۰ ۳ ۱ ۴
۴۵ اندونزی ۰ ۲ ۰ ۲
۴۵ آذربایجان ۰ ۲ ۰ ۲
۴۵ کنیا ۰ ۲ ۰ ۲
۴۸ کوبا ۰ ۱ ۲ ۳
۴۸ لیتوانی ۰ ۱ ۲ ۳
۵۰ گرجستان ۰ ۱ ۱ ۲
۵۱ مالزی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ مغولستان ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ ایرلند شمالی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۱ ترکیه ۰ ۱ ۰ ۱
۵۶ ازبکستان ۰ ۰ ۳ ۳
۵۷ نروژ ۰ ۰ ۲ ۲
۵۷ مصر ۰ ۰ ۲ ۲
۵۹ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ امارات ۰ ۰ ۱ ۱
۵۹ تونس ۰ ۰ ۱ ۱

?یکشنبه ۲۴ مرداد

دوومیدانی ، دو ۱۰۰ متر : حسن تفتیان

تیراندازی تفنگ سه وضعیت مردان : پوریا نوروزیان

کشتی فرنگی ۵۹ کیلوگرم : حمید سوریان

کشتی فرنگی ۷۵ کیلوگرم : سعید عبدولی

?دوشنبه ۲۵ مرداد

والیبال ایران – روسیه : ساعت ۲۲:۳۰

کشتی فرنگی ۸۵ کیلوگرم : حبیب اله اخلاقی

کشتی فرنگی ۱۳۰ کیلوگرم : بشیر باباجان زاده

?سه شنبه ۲۶ مرداد

وزنه برداری دسته ۱۰۵ کیلوگرم : محمدرضا براری

کشتی فرنگی ۶۶ کیلوگرم : امید نوروزی

کشتی فرنگی ۹۸ کیلوگرم : قاسم رضایی

?چهارشنبه ۲۷ مرداد

وزنه برداری دسته ۱۰۵+کیلوگرم : بهداد سلیمی

تکواندو وزن ۵۸- کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

دوومیدانی پرتاب چکش : کاوه موسوی و پژمان قلعه نویی

قایقرانی کانو انفرادی ۲۰۰ متر : عادل مجللی

والیبال : مرحله یک چهارم نهایی

?پنجشنبه ۲۸ مرداد

تیراندازی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان : نجمه خدمتی

تکواندو وزن ۵۸-کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

?جمعه ۲۹ مرداد

کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم : حسن رحیمی

کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم : حسن یزدانی

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

والیبال : نیمه نهایی

?شنبه ۳۰ مرداد

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم : علیرضا کریمی

کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی

?یکشنبه ۳۱ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم : میثم نصیری

کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم : رضا یزدانی

دوومیدانی ، دو ماراتن : محمد جعفر مرادی

والیبال : دیدارهای رده بندی و نهایی

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود