هزارمین طلای آمریکا در تاریخ المپیک

رکوردشکنی دیگر به سبک یانکی‌ها

هزارمین طلای آمریکا در تاریخ المپیک

آمریکا در جریان بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶، توانست هزارمین مدال طلای خود را در تاریخ بازیهای المپیک کسب کند. ‘سی ان ان’ روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: آمریکا نخستین کشوری است که یک هزار مدال طلای المپیک را بدست آورده است.

در آخرین رقابت شنای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط مردان، بامداد امروز (یکشنبه) تیم آمریکا با ثبت زمان سه دقیقه و ۲۷.۹۵ ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت. نیمی از این مدال‌های طلای آمریکایی‌ها را ورزشکاران دو رشته ورزشی دوومیدانی (۳۲۳ طلا) و شنا (۲۴۶ طلا) کسب کرده‌اند. کاروان المپیکی آمریکا با ۹۷۷ طلا از المپیک‌های پیشین به ریوی برزیل پا گذاشته بود.

بنابراین گزارش پیروزی شناگران زن آمریکایی در شنای ‘چهار در صد متر’ هزارمین مدال طلای المپیک را برای کاروان این کشور به ارمغان آورد. آمریکا در بازیهای ریو ۲۰۱۶ تاکنون با کسب ۲۴ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز با فاصله زیاد از دیگر کشورها در جایگاه نخست جدول توزیع مدال ها قرار دارد. اولین حضور آمریکا در بازیهای المپیک تابستانی به سال ۱۸۹۶ میلادی باز می گردد و تاکنون در ۲۸ دوره این بازیها حضور داشته است. آمریکا در مجموع دو هزار و ۴۱۰ مدال طلا، نقره و برنز در بازیهای المپیک کسب کرده است.

بدون نظر

ورود