المپیک ریو؛ روز دهم + عکس

المپیک ریو؛ روز دهم + عکس

دهمین روز رقابت های المپیک هم در رشته های مختلف برگزار شد و مدال هایی نیز توزیع شد که متاسفانه کاروان کشورمان دستش در روز دهم به مدال نرسید؛ اما والیبالیست های ما با وجود شکست راهی دور دوم شدند تا نتیجه قابل قبولی در اولین حضوردر المپیک کسب کرده باشند.

با کاروان ایران

والیبال باخت و صعود کرد؛ ایتالیا حریف بعدی

آخرین بازی تیم‌های ملی والیبال ایراو و روسیه در مرحله گروهی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی از ساعت ۲۲:۳۰ در سالن ماراکانازینیو  آغاز شد که صعود هر دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده بود. تلاش بازیکنان هر دو تیم برای کسب آخرین پیروزی و در واقع چهارم نشدن در گروه بود که در نهایت تیم کشورمان این بازی را با نتیجه ۳ بر صفر باخت. ایران در دور دوم رقابت ها به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

والیبال

فرنگی کاران و پایان بدون مدال در روز دوم

حبیب‌الله اخلاقی، فرنگی‌کار وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان از ۱۷:۳۰ به مصاف حریفی از سوئد رفت. او در نخستین مسابقه خود مقابل زاکاریاس برگ از سوئد قرار گرفت که در پایان با امتیاز ۱۰ بر صفر پیروز شد.  وی در دومین مسابقه خود با داویت چاکوِتادزه روسیه‌ای روبه‌رو شد و با ضربه فنی شکست خورد و شانس راهیابی به جمع هشت کشتی‌گیر برتر وزن خود را از دست داد.  تنها شانس اخلاقی برای ادامه مبارزه در المپیک، حضور چاکوِتادزه در فینال بود که این کشتی‌گیر روس در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نماینده مجارستان با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد تا خودش راهی فینال شود و اخلاقی هم فرصت حضور در مرحله شانس مجدد را پیدا کند. اخلاقی در این مرحله به مصاف سامان طهماسبی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم جمهوری آذربایجان رفت و مقابل این حریف ۳ بر ۲ پیروز و راهی دور بعد شد. او در نهایت مقابل دنیس ماکسیمیلیان کودلا از آلمان قرار گرفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد. این شکست باعث شد اخلاقی یک قدم مانده به مدال برنز المپیک از این بازی‌ها حذف شود.

حبیب اخلاقی

همچنین بشیرباباجان‌زاده در دسته ۱۳۰ کیلوگرم با حریفی از چین رقابت کرد. او پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «کیانگ منگ» از چین رفت و مقابل این حریف با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. باباجان‌زاده در کشتی دوم خود به مصاف ادوارد پاپ آلمانی رفت که این کشتی را با نتیجه ۳ بر یک به حریف واگذار کرد.  با شکست ۸ بر صفر ادوارد پاپ، فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم آلمانی مقابل رضا کایالپ از ترکیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، بشیر باباجان‌زاده شانس حضور در گروه بازنده‌های این وزن را از دست داد و حذف شد.

بشیر باباجان زاده

زور براری به مدال نرسید

محمدرضا براری با وجود تلاش بالایی که از خود نشان داد، از دستیابی به مدال در دسته ۱۰۵ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو باز ماند. براری در دو ضرب و در نخستین تلاش خود توانست وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را بالای سر نگه دارد و سه چراغ سفید از داوران گرفت.

وی در دومین تلاش خود و در حالی که وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی برایش در تابلو ثبت شده بود، اما به روی تخته نرفت تا سه چراغ قرمز بگیرد. براری در سومین تلاش برای مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرم اقدام کرد اما نتوانست این وزنه را روی سر ببرد تا رکورد ۲۲۰ کیلوگرم در دو ضرب برای او ثبت شود.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که در یک‌ضرب رکورد ۱۸۶ کیلوگرم را از خود بر جا گذاشته بود، بدین ترتیب با مجموع ۴۰۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در رده ششم ایستاد و نتوانست روی سکو قرار بگیرد.

محمدرضا براری

از فرنگ چه خبر

رقابت های شنا روز گذشته هم پیگیری شد و در شنای ماراتن (۱۰ کیلومتر) بانوان، شارون ون روندال از هلند موفق شد زودتر از سایرین به خط پایان رسیده و مدال طلا را به خود اختصاص دهد. مدال نقره و برنز نیز به شناگرانی از ایتالیا و برزیل رسید.

در رقابت های والیبال، آرژانتین در ۳ ست پیاپی ازسد مصر گذشت تا در دور بعد رقابت ها به مصاف برزیل برود. آلبی سلسته در این دیدار به ترتیب ۲۵-۱۶ ، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۰ حریف آفریقایی خود را در هم شکست.

والیبال

در هندبال نیز تیم اسلوونی موفق شد ۲۵-۲۰ مقابل لهستان به برتری دست یافته و نشان دهد که همچنان در رده برترین های دنیا قرار دارد.

هندبال

در رقابت های کشتی که نمایندگان کشورمان موفق نشدند به مدال دست یابند؛ دو مدال طلای ۸۵ و ۱۳۰ کیلوگرم به ترتیب به داوید چاک وتدادزه از روسیه و میژان لوپز کوبایی رسید. مدال های نقره در ۸۵ به بلنیوک اوکراینی و در ۱۳۰ به رضا کایالپ ترک تبار رسید. مدال های برنز این اوزنا نیز به ترتیب در ۸۵ به جاوید هامزاتاو از بلاروس و دنیس کودلا از آلمان رسید. در ۱۳۰ نیز، سرگی سیمینوف روس و صباح شریعتی از آذربایجان مدال برنز را کسب کردند.

میژان لوپز کشتی

رکوردشکنی‌ها

آنیتا ولدارژیک از لهستان، شب گذشته با پرتابی عجیب و غریب در ماده پرتاب چکش بانوان، ۴ متر رکورد المپیک و بیش از یک متر رکورد جهان را جابه جا کرد تا با اقتدار قهرمان شود.

در ادامه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ و در رشته دوومیدانی و ماده پرش بانیزه ورزشکار برزیلی موفق شد در رقابتی نفس‌گیر با ورزشکار فرانسوی عنوان قهرمانی را بدست آورد. تیاگو داسیلوا موفق شد با عبور از مانع به ارتفاع ۶ متر و ۳ سانتی‌متر رکورد المپیک را هم جابجا کند. در این میان ورزشکار فرانسوی لناد لوینیه رکورد دار سابق المپیک، با عبور از مانع به ارتفاع ۵ متر و ۹۸ سانتی‌متر دوم شد و ورزشکار آمریکا در مکان سوم ایستاد.

پرش با مانع تیاگو دا سیلوا

روسلان نورالدینوف، ازبک نیز به میزان یک کیلوگرم موفق شد رکورد ۲ ضرب المپیک در وزن ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری را که در اختیار ورزشکار بلاروسی بود به میزان ۱ کیلوگرم ارتقا دهد.

رسلان نورالدینوف

                                                                            طلا   نقره  برنز  مجموع

۱ آمریکا ۲۶ ۲۳ ۲۶ ۷۵
۲ بریتانیا ۱۶ ۱۷ ۸ ۴۱
۳ چین ۱۵ ۱۴ ۱۷ ۴۶
۴ روسیه ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۳۶
۵ ایتالیا ۸ ۹ ۶ ۲۳
۶ آلمان ۸ ۶ ۶ ۲۰
۷ فرانسه ۷ ۹ ۸ ۲۴
۸ ژاپن ۷ ۴ ۱۶ ۲۷
۹ استرالیا ۶ ۷ ۹ ۲۲
۱۰ کره جنوبی ۶ ۳ ۵ ۱۴
۱۱ هلند ۶ ۲ ۳ ۱۱
۱۲ مجارستان ۵ ۳ ۴ ۱۲
۱۳ اسپانیا ۳ ۰ ۲ ۵
۱۴ نیوزلند ۲ ۶ ۰ ۸
۱۵ قزاقستان ۲ ۳ ۵ ۱۰
۱۶ برزیل ۲ ۳ ۴ ۹
۱۷ کره شمالی ۲ ۳ ۲ ۷
۱۸ کنیا ۲ ۳ ۰ ۵
۱۹ کانادا ۲ ۲ ۹ ۱۳
۲۰ کلمبیا ۲ ۲ ۰ ۴
۲۱ کوبا ۲ ۱ ۴ ۷
۲۲ لهستان ۲ ۱ ۲ ۵
۲۲ سوئیس ۲ ۱ ۲ ۵
۲۴ تایلند ۲ ۱ ۱ ۴
۲۴ بلژیک ۲ ۱ ۱ ۴
۲۶ کرواسی ۲ ۱ ۰ ۳
۲۷ ازبکستان ۲ ۰ ۴ ۶
۲۸ جامائیکا ۲ ۰ ۲ ۴
۲۹ ایران ۲ ۰ ۱ ۳
۲۹ یونان ۲ ۰ ۱ ۳
۳۱ آفریقای جنوبی ۱ ۵ ۱ ۷
۳۲ سوئد ۱ ۴ ۱ ۶
۳۳ دانمارک ۱ ۳ ۴ ۸
۳۴ بلاروس ۱ ۲ ۲ ۵
۳۵ رومانی ۱ ۱ ۲ ۴
۳۶ اسلوونی ۱ ۱ ۱ ۳
۳۷ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۳۷ اسلواکی ۱ ۱ ۰ ۲
۳۷ بحرین ۱ ۱ ۰ ۲
۳۷ آرژانتین ۱ ۱ ۰ ۲
۴۱ جمهوری چک ۱ ۰ ۵ ۶
۴۲ اتیوپی ۱ ۰ ۳ ۴
۴۳ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۴۴ ورزشکاران مستقل ۱ ۰ ۱ ۲
۴۵ پورتوریکو ۱ ۰ ۰ ۱
۴۵ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۴۵ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۴۵ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۴۵ باهاما ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ اوکراین ۰ ۴ ۱ ۵
۵۱ آذربایجان ۰ ۲ ۲ ۴
۵۲ اندونزی ۰ ۲ ۰ ۲
۵۲ ترکیه ۰ ۲ ۰ ۲
۵۴ لیتوانی ۰ ۱ ۲ ۳
۵۵ گرجستان ۰ ۱ ۱ ۲
۵۵ مغولستان ۰ ۱ ۱ ۲
۵۷ مالزی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ ونزوئلا ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ ایرلند شمالی ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ گرانادا ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ ارمنستان ۰ ۱ ۰ ۱
۵۷ الجزایر ۰ ۱ ۰ ۱
۶۴ نروژ ۰ ۰ ۳ ۳
۶۵ مصر ۰ ۰ ۲ ۲
۶۶ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۶۶ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱
۶۶ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
۶۶ مراکش ۰ ۰ ۱ ۱
۶۶ تونس ۰ ۰ ۱ ۱
۶۶ امارات ۰ ۰ ۱ ۱

?سه شنبه ۲۶ مرداد

کشتی فرنگی ۶۶ کیلوگرم : امید نوروزی

کشتی فرنگی ۹۸ کیلوگرم : قاسم رضایی

?چهارشنبه ۲۷ مرداد

وزنه برداری دسته ۱۰۵+کیلوگرم : بهداد سلیمی

تکواندو وزن ۵۸- کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

دوومیدانی پرتاب چکش : کاوه موسوی و پژمان قلعه نویی

قایقرانی کانو انفرادی ۲۰۰ متر : عادل مجللی

والیبال : مرحله یک چهارم نهایی

?پنجشنبه ۲۸ مرداد

تیراندازی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان : نجمه خدمتی

تکواندو وزن ۵۸-کیلوگرم : فرزان عاشورزاده

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

?جمعه ۲۹ مرداد

کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم : حسن رحیمی

کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم : حسن یزدانی

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

والیبال : نیمه نهایی

?شنبه ۳۰ مرداد

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم : علیرضا کریمی

کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی

?یکشنبه ۳۱ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم : میثم نصیری

کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم : رضا یزدانی

دوومیدانی ، دو ماراتن : محمد جعفر مرادی

والیبال : دیدارهای رده بندی و نهایی

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود